بک لیفت چیست ؟

بک لیفت چیست در چه شرایطی انجام می‌شود ؟

همانطور که میدانید با افزایش وزن میزان زیادی از چربی در مناطقی مانند شکم، پهلو ، پشت بدن و … ذخیره می شود. با گذر زمان و افزایش چربی های انباشته شده پوست کشیده شده و حالت آویزان پیدا می کند. از بین بردن چربی های برخی مناطق مانند زیر شکم و پشت کمر بسیار سخت می باشد. برطرف کردناین چربی ها با ورزش و رژیم مستلزم تلاش بسیار زیادی خواهد بود.

از بین بردن چربی های شکم امروزه به کاری ساده و معمول تبدیل شده است و به راحتی چربی های انباشته شده توسط لیپوماتیک و لیپوساکشن خارج میشوند. این موضوع باعث شده که دستیابی به یک اندام ایده آل و زیبا در کوتاه‌ ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

اما مسئله دیگری که به دنبال انباشته شدن چربی در بدن ایجاد می شود تاثیرات بلندمدت وجود آن بر پوست می باشد. افزایش و کاهش شدید چربی، وجود آن در طول زمان و تغییرات وزن شدید سبب می شود که پوست از حضور این چربی ها متاثر شده و حالت افتاده و چین خورده پیدا کند.

به دلایل مختلفی افراد دچار افتادگی پوست پشت کمر میشوند. مانند:

– تغییر وزن شدید و نوسانی

– کاهش وزن پس از انجام جراحی های کوچک کردن معده مانند اسلیو و بای پس

– بارداری متعدد

در چنین شرایطی به دلیل شلی و افتادگی پوست ،لیپوساکشن به تنهایی موثر نخواهد بود. بسیاری از افراد تصور می کنند بک لیفت یک عمل غیر ضروری بوده و با انجام لیپوساکشن کمر صاف می شود. درست است که در موارد زیادی بک لیفت لازم نیست اما این یک تصور غلط می باشد. در مواردی ساکشن شدن چربی زیر پوست به تنهایی فقط باعث افزایش افتادگی و چین خوردگی پوست خواهد شد. در این شرایط جراحی لیپوساکشن چربی های پشت کمر به همراه بک لیفت توصیه می شود.

بک لیفت یا لیفت پشت

بک لیفت چیست و چگونه انجام میشود ؟

زمانی که چربی های پشت کمر با عمل لیپوساکشن تخلیه می شود در برخی افراد به دلیل از بین رفتن خاصیت الاستیکی، پوست به طور طبیعی جمع و لیفت نمی شود. در این شرایط بر اساس فرم بدن و شدت افتادگی پوست، جراح میزانی از پوست و چربی پشت کمر را را خارج می نماید. در نتیجه برداشتن پوست اضافه، چین خوردگی رفع شده و کمر لیفت می شود.

متدهای مختلفی برای انجام این عمل وجود دارد که به طور کلی در آنها با ایجاد خط برش در محدوده ی خط سوتین ،خروج بافت اضافه، بالا کشیدن پوست و دوخت ظریف آن، لیفت صورت می پذیرد.

شرایط فرد پیش از انجام عمل بک لیفت:

– داشتن وزن کنترل شده و خروج از حالت نوسانی

– گذراندن بارداری

– اطمینان از عدم چاق شدن دوباره

– عدم مصرف دخانیات

– سلامت روحی

– سن مناسب (عامل موثر در سرعت بهبودی)

– کنترل و متوقف شدن داروهای رقیق کننده ی خون
(چاق نشدن دوباره از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری برای انجام لیفت پشت کمر می باشد. چرا که در صورت چاق شدن مجدد پوست پشت کمر گنجایش لازم را نداشته و ممکن است با چاقی شدید نازک و دردسر ساز شود.)

دوران نقاهت پس از عمل لیفت پشت یا بک لیفت

– پس از انجام عمل بک لیفت عموما یک شب بستری شده و پس از آن با نظر پزشک ترخیص خواهید شد.

– در دوران نقاهت حتماً از گن طبی توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید. استفاده از گن طبی به مدت دو ماه به منظور کنترل ورم و فرم گیری بهتر بدن لازم و ضروری می باشد.

– پس از ۴۸ ساعت استحمام مجاز می باشد اما پس از استحمام حتماً محل زخم را خشک نگه دارید.

– به دلیل خاص بودن محل عمل تا مدت یک هفته برای انجام فعالیت های معمول محدودیت وجود دارد و لازم است استراحت مطلق داشته باشید.

– پس از ۷ تا ده روز می ‌توانید فعالیت های سبک روزانه را از سر بگیرید.

– توجه داشته باشید که در زمان بهبودی محل عمل (۲۰ تا ۳۰ روز) از خم شدن و تغییر حالت ناگهانی بپرهیزید.

– در صورتیکه شغل شما فعالیت بدنی به همراه نداشته باشد حدود بیست پس از عمل می‌توانید به انجام شغل خود بپردازید.

*توجه داشته باشید نتیجه نهایی پس از از بین رفتن کامل ورم ها بین ۳ تا ۶ ماه پس از عمل نمایان خواهد شد.

بک لیفت یا لیفت پشت

اسکار ناشی از از عمل به بک لیف

محل دوخته شدن عمل بک لیف به صورت دو خط افقی در دو سمت ستون فقرات درمحدوده خط سوتین دیده می شود. میزان اسکار باقی مانده به عوامل مختلفی مانند:

ظرافت دوخت

میزان ترمیم پوستی فرد

استفاده از گن (کشیده شدن پوست در حین خم شدن باعث افزایش اسکار می شود)

و استفاده از مواد غذایی و کرمهای ترمیم کننده مناسب بستگی دارد.

بک لیفت یا لیفت کمر

خط بخیه بک لیفت عموماً پس از یک سال کم رنگ شده و به دلیل قرارگیری زیر سوتین نمایان نمی باشد. با این وجود در صورت تمایل برای رفع کامل اسکار بک لیفت راه حل نوآورانه فوتونا را به شما ما توصیه می نماییم.

لیزر فوتونا که از بهترین لیزرهای درمان پوستی شناخته شده در جهان می باشد توصیه تیم تخصصی هستیا برای رفع جای اسکار به شما خواهد بود.