تاثیر لیزر بر انواع موها

چرا لیزر موهای زائد روی موهای سفید تاثیری ندارد؟

ملانین چیست و چه چیزی باعث سفید شدن موها می شود؟

ملانین یک نوع ماده ای است که توسط بدن در سلولها تولید شده و باعث رنگ در پوست و مو میشود، که میزان تولید ملانین در همه افراد یکسان نیست. افرادی که موهای تیره تری دارند؛ ملانین بیشتری در بدنشان تولید می شود. البته برای تشخیص اینکه لیزر مو برای شما مناسب است یا خیر فقط نباید به ظاهر موهای صورت، ابرو یا سر نگاه کرد. صرف نظر از رنگ موهای سر و صورت، ملانین موجود در سایر نواحی بدن افراد نیز متفاوت است. بنابراین حتی افرادی که موهای سرشان روشن است ممکن است برای لیزر موهای زائد نواحی دیگر بدن مانند زیربغل مشکلی نداشته باشند. زیرا بیشتر موهای بدن که در مناطق فوق برای لیزر مو رشد می کنند بلوند و سفید نیستند.

گاهی رنگ موها با بالا رفتن سن نیز می تواند تغییر کند. ، این موها روشن تر رشد می کنند زیرا ملانین کمتری در بدن تولید می شود. بسیاری از خانمها بعد از یائسگی موهای سفید بیشتری روی چانه خود مشاهده می کنند، در حالی که مردان با افزایش سن موهای سفید را روی گوش و ابروی خود میبینند. عدم وجود ملانین در موها بر نحوه استفاده از دستگاه لیزر مو تأثیر می گذارد. زیرا پروتکل رفتاری لیزر الکس برروی جذب ملانین میباشد فقدان رنگدانه و ملانین به این معنا است که موهای سفید برای حذف شدن با لیزر مو مناسب نیستند.

دستگاه های لیزر موهای زائد مثل الکس کندلا به کمک ملانین موجود در فولیکول های مو کار می کنند. یعنی جذب ملانین میشوند انرژی متمرکز در پرتوی نور توسط ملانین یا قسمت مولکولی که به موها رنگ می بخشد؛ جذب می شود.و رنگدانه را از بین میبرد. ملانین همان رنگدانه مو است که در بسیاری از روش های مختلف درمانی با لیزر مانند درمان لکه های متفاوت پوست نیز هدف قرار می گیرد، زیرا می توان آن را بدون تاثیر گذاشتن روی بقیه قسمت های پوست هدف قرار داد.

این موضوع باعث می شود که لیزر موهای زائد بدون آسیب رساندن به سایر بافت های بدن، اثربخشی زیادی داشته باشد و رشد مجدد موها را کندتر کند. اگر ملانین کافی برای جذب انرژی لیزر و تولید حرارت وجود نداشته باشد، لیزرها نه تنها روی کاهش رشد مو اثری نخواهد داشت؛ بلکه ممکن است به پوست شما نیز آسیب برساند.

البته اگر موهای بلوند، خاکستری یا سفیدی دارید، به این معنی نیست که باید کاملا از لیزر موهای زائد خود صرف نظر کنید. اگر می خواهید موهای خود را در نواحی زیر بغل، پاها، بیکینی و سایر نواحی بدن از بین ببرید، شاید ملانین موجود در فولیکول های مو این نواحی به میزان کافی موجود باشد؛ پس هنوز هم می توانید از لیزر استفاده کنید!

آیا لیزر موهای زائد روی موهای قرمز تاثیر می گذارد؟

لیزر موهای زائد یکی از هیجان انگیزترین پیشرفت های زیبایی در عصر حاضر است، اما برخی از افراد ممکن است باور نکنند که می تواند برای آنها هم موثر باشد. درست است که درمان های لیزر همیشه روی موهای سفید و روشن تأثیر نمی گذارند. با این حال، همه موهای بدن مثل هم نیستند!

ممکن است شنیده باشد که افرادی با موهای قرمز، “کاندید” خوبی برای لیزر نیستند. این موضوع همیشه درست نیست، و لیزر کندلا الکس می تواند روی موهای قرمز در برخی نواحی بدن کار کند. این که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید یا خیر، به تراکم موهای بدن، رنگدانه موهای ناحیه مورد نظر و رنگ پوست شما بستگی دارد.بنابراین موهای زاید این قبیل افراد ممکن است بعداز چندین جلسه ی لیزر میزان کمتری نسبت به بقیه مراجعین بهبود یابند و نیاز به تعداد جلسات بالاتری داشته باشند.

علت عدم اثربخشی لیزر موهای زائد روی موهای قرمز این است که پرتوهای پرانرژی از نور که برای از بین بردن مو استفاده می شود؛ در واقع بر اساس تضاد بین رنگ مو و پوست عمل می کنند. در واقع لیزر کندلا الکساندرایت رنگدانه های ریشه مو را جدا می کند و آن را هدف قرار می دهد تا با گرم شدن و از بین رفتن موها، لایه های اطراف پوست آسیب نبیند. وقتی لیزر در تشخیص رنگدانه مو از پوست مشکل داشته باشد، این عمل به درستی انجام نمی شود!
دستگاه لیزر کلینیک هستیا آخرین ورژن دستگاه لیزر کندلا یعنی جنتل مکس پرو میباشد که با قابلیت دو طول موج درمانی کامل و جامع برای نواحی روشن و تیزه بدن شما دارد.