تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت

 

میزان شادابی و طراوت چهره اگر تنها عامل نشانگر میزان سن نباشد یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردیست که با تغییری اندک تاثیر بسیار زیادی بر سن و اعتماد به نفس فرد خواهد گذاشت.این تغییرات می توانند به دنبال عوامل مختلفی مانند : افززایش سن ،رژیم های نادرست ،ورزش های سنگین ،مشکلات روحی ، بارداری و … ایجاد شوند.

در جوانسازی به روش تزریق چربی،چربی های نواحی مقاوم از بدن خود فرد مانند: رانها، پهلو و شکم به روش لیپوماتیک از بدن خارج شده و پس از آماده سازی به نواحی مورد نظر تزریق خواهد شد.
تزریق چربی یکی از روش های جوان سازی است که علاوه بر طیف کاربردی وسیع، نتیجه فوق العاده واضح و مورد قبولی را به دنبال دارد. تزریق چربی در نقاط مختلفی از صورت با هدف حجم دادن و پر کردن زیر پوست در آن ناحیه انجام می شود.

مانند:
تزریق اطراف لب و پر کردن خطوط خنده

– تزریق چربی در چانه

– فرم دهی فک و زاویه دار ساختن آن با تزریق چربی

– تزریق در گونه و برجسته سازی سیب گونه

– اصلاح گودی ، فرورفتگی و خطوط دور چشم با تزریق

– برطرف کردن خطوط ناشی از پیری در کل صورت با پر کردن بافت زیر آن

همچنین در افرادی که از فرم استخوانی صورت خود رضایت نداشته و خواستار فرم دهی و افزایش حجم در صورت خود هستند.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی ،فیلر یا پروتز ؟

اولین سوالی که برای هر فرد در زمان تصمیم گیری درمورد انتخاب روشی برای حجم و فرم دهی صورت بوجود می آید مقایسه ی روش های تزریق چربی، فیلر و پروتز درمورد مسائلی مانند ماندگاری، جوابدهی ، مزایا و معایب این آنها می باشد.

از نظر دوام نتیجه ی عمل در روش های مختلف می توان این گونه گفت که بالاترین ماندگاری ممکن مربوط به روش پروتز گذاری میباشد که در صورت رعایت تمامی تکنیک های علمی و استریل می تواند تا بیش از ۱۰ سال بدون تغییر شکل در جای خود باقی بماند.همچنین حفظ تقارن یکی از دیگر محاسن استفاده از پروتز می باشد.اما استفاده از پروتز هزینه ی بیشتر و مراقبت های پس از عمل دقیق تری به همراه دارد.

در مواردی که شخص تمایل به پروتز گذاری نداشته، نیاز به تغییر و اصلاح فرم شدید ندارد و همچنین در مناطقی از صورت که امکان پروتز گذاری نیست فیلر و چربی تنها گزینه هستند.در تزریق چربی از چربی های نواحی مقاوم بدن برداشت میشود به همین دلیل جذب نمیشود و میزان ماندگاری فرم دهی قابل قبولی خواهد داشت.

همچنین چربی بافت نرمال و طبیعی تری ایجاد کرده و در لمس مانند دیگر قسمت ها ی بدن می باشند .با توجه به این که چربی بخشی از بدن خود فرد می باشد احتمال ایجاد واکنش علیه آن خیلی کم خواهد بود.
در افرادی که به دلیل نداشتن چربی کافی یا تمایل نداشتن به انجام لیپوماتیک از فیلر برای برخی نواحی استفاده می شود که از مزیتهای آن می توان به سرعت بالاتر و عدم نیاز به بیهوشی اشاره کرد اما ماندگاری و ثبات فیلر عموما از تزریق چربی کمتر بوده و امکان دارد در نواحی اطراف پخش شود.

روند عمل تزریق چربی

چربی مورد نیاز برای تزریق توسط دستگاه لیپوساکشن طی مراحل و روش لیپوساکشن یا لیپوماتیک توسط کانولای باریک و بلندی از بدن خارج شده پس از عاری شدن آن از آب ، خون و دیگر ترشحات بدن طی فرآیند مخصوص، سلول های چربی آماده ی تزریق می شوند.

تزریق چربی با سرنگ های مخصوص و با تکنیک های دقیق توسط جراحی در محل مورد نظر تزریق می شود.عموما میزانی از چربی تزریق شده توسط بدن جذب خواهد شد لذا در هنگام تزریق پزشک کمی بیشتر از میزان مورد نظر تزریق میکند.پس از عمل به دلیل تورم و وجود بافت چربی که در طی زمان جذب می شود،برجستگی محل عمل مقداری از میزان مورد نظر شما بیشتر است.

بنابر این جای نگرانی نیست و پس از گذشت حدود دوماه به فرم واقعی می رسد و در آن زمان می توان درباره ی نیاز تزریق مجدد تصمیم گرفت.چربی خارج شده از بدن را می توان تا ۶ ماه در شرایط مناسب در فریزر نگهداری نمود و در صورت تمایل به تزریق مجدد از آن استفاده کرد.

خروج چربی و تزریق آن اگر بصورت محدود بوده و با لیپوماتیک کامل همراه نباشد با توجه به شرایط جسمانی و سلامتی فرد میتوان از بی حسی موضعی و یا بی هوشی عمومی استفاده کرد.

پس از عمل تزریق چربی توجه داشته باشید که :

در زمان خواب ناحیه ی مورد تزریق تحت فشار قرارنگیرد.
در زمان خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن نگه دارید.
مصرف نمک را محدود نمایید.
از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
از انجام فعالیت های سنگین تا یک ماه پرهیز کنید.
لازم به ذکر است که برای تصمیم گیری هرچه دقیق تر برای انتخاب میان روش های فیلر، چربی یا پروتز به ویزیت ومشاوره توسط متخصص نیاز است.ما در کلینیک هستیا تحت نظر مجرب ترین متخصصان آماده ی ارائه این خدمات به شما عزیزان هستیم.