درمانهای سوپرطلایی فوتونا

لیزر فوتونا به جز کاربرد های جوان سازی ،کاربردهای درمانی نیز دارد. برخی از امراض بوستی که درمان آنها به طور موضعی و سیستمیک انجام می پذیرد،توسط لیزر فوتونا بهبود می یابند.چند نمونه از کاربرد های درمانی فوتونا شرح داده شده است:

درمان قارچ ناخن با لیزر فوتونا

قارچ ناخن یا اونیکومایکوزیس به دلیل رشد ببش از حد قارچ در زیر بستر ناخن ایجاد میشود که علاوه بر ظاهر ناحوشایند، قابل انتقال به سایر ناخن ها میباشد. عوامل مستعدکننده قارچ ناخن، عبارتند از دیابت، نقص سیستم ایمنی بدن، و عدم رعایت نکات بهداشتی، و استفاده مداوم از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن میباشد.

درمان قارچ ناخن شامل درمانهای موضعی و لیزری میباشد. درمان های دارویی قارچ ناخن بسیار زمان بر میباشد، از این رو، یک روش انقلابی درزمینه درمان قارچ ناخن ، لیزر فوتونا میباشد که علاوه بر انکه عارضه ایجاد نمیکند لکه اثربخشی بسیار عالی در مدت زمان کوتاه نسیت به سایردرمانهای خوراکی قارچ ناخن دارد.
در لیزر فوتونا، طول موج ان دی یگ بااستفاده از حرارت قارچ ناخن را ازبین میبرد که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد، تشخیص بیماری قارچ ناخن و تعداد جلسات و فواصل آن، توسط پزشک متخصص و مجرب صورت میگیرد.

درمان قارچ ناخن با لیزر فوتونا

درمان جای جوش یا اسکار آکنه با لیزر فوتونا

زمانی که جوش‌ روی پوست ظاهر می‌شود، در واقع نوعی التهاب پوستی رخ داده است. با بهبودی جوش‌ها و شکل‌گیری سلول‌های جدید روی پوست، ممکن است سلول‌هایی که برای کمک به ترمیم و صافی پوست تولید می‌شوند، حاوی ملانینی بیش از حد معمول باشند و شما شاهد لکهای ناشی از جوش باشید. بعد از بهبود جوش های فعال، دو نوع واکنش پوستی رخ میدهد. لک ناشی از جوش، اسکار یافرورفتگی ناشی از جوش، درمان لکه‌های سیاه ناشی از آکنه با روش‌های درمانی جای زخم ناشی از آکنه متفاوت است. جای جوش هنگامی ایجاد می‌شود که بافت، آسیب دیده باشد یا بیش از حد رشد کرده باشد.

از بین بردن جای جوش‌(آکنه) دشوار بوده و اگرچه ممکن است با گذشت زمان محو شوند، اما معمولاً قابل رویت هستند هر چه سن ما افزایش می یابد اسکارهای آکنه یا جای جوش صورت مشخص تر می شود زیرا پوست کلاژن خود را از دست می دهد. درمان اسکار آکنه بر اساس نوع اسکار انتخاب می شود درمان اسکار آکنه بسیار متنوع است . برای مثال بیماری که اسکارهای عمیق دارد ممکن است از درمان پرکننده بهره برد زیرا می توان با حجم دادن به پوست جای جوش را بهبود بخشید. اگر چه ممکن است لیزر اسکار آکنه نیز پس از آن انجام شود. قبل از شروع درمان برای اسکار آکنه مهم است که خود آکنه یا جوش برطرف شود. آکنه های جدید می تواند اسکارهای جدید ایجاد کند. داشتن آکنه به معنی آن است که پوست شما ملتهب شده است. التهاب اثربخشی درمان اسکار آکنه را کاهش می دهد.

پس برای درمان جای جوش یااسکار آکنه مهمترین شرط، درمان کامل جوشها میباشد. لیزر فوتونا با درمانی نوین و بهره گیری از پیشرفته ترین روشهای علمی، با طول موج ایربیوم به درمان جای جوش آمده است. لیزر فوتونا با کلاژن سازی عمقی و لایه برداری سطحی میتواند به درمان جای جوش بپردازد. طول دوره درمان فوتونا کوتاه و عوارض جانبی، و محافظت و نگه داری بعداز لیزرفوتونا محدود میباشد. تعیین تعداد جلسات لیزرفوتونا بعهده تیم متخصص میباشد و فاصله جلسات لیزر فوتونا اغلب یک ماه میباشد.

درمان قارچ ناخن با لیزر فوتونا

بازسازی، ترمیم و حجم دهی و جوانسازی لب با لیزر فوتونا

لیزر لب فوتونا، یک روش غیر تزریقی و غیر جراحی با استفاده از لیزر ایربیوم فوتونا جهت افزایش کلاژن سازی در عمق پوست و مخاط لب میباشد و لیزر لب فوتونا باعث بازگشت حجم از دسته ی لب و قوام آن میشود. همانطور که میدانید از سن سی سالگی به بعد از تولید کلاژن در بدن کاسته میشود و این پروسه درمانی، کمک زیادی در تحریک و بازسازی کلاژن در بافت لب میکند. لیزر لب فوتونا همچنین با لایه برداری، باعث کاهش تیرگی روی لب ها میشود.

این باور اشتباهی است که این روش جایگزین روشهای تزریقی ژل و فیلرها باشد اما با حجم دهی طبیعی و کلاژن سازی به لبها زیبایی و درخشندگی و طراوت خاصی میبخشد.
درصورت نیاز و با نظر پزشک تلفیق دو درمان فوق با رعایت زمان بندی بسیار کمک دهنده و موثر خواهد بود.
روش لیزر لب فوتونا دوره نقاهتی نداشته و کاملا سریع بدون درد و عارضه، میباشد نیازی به بی حسی موضعی ندارد و پس از انجام لیزر فوتونا فرد میتواند به فعالیتهای روزمره بپردازد.

کاهش حجم غبغب و لیفت آن با لیزر فوتونا

یک رویکرد غیرتهاجمی و خاص توسط دستگاه فوتونا میباشد که درآن فرایند لیز و آب شدن چربی و تحریک کلاژن سازی با استفاده از طول موج های ایربیوم و ان دی یگ فوتونا میسر می‌گردد. که برای نواحی از بدن که چربیهای فشرده کمتری دارند قابل استفاده هست. مانند غبغب. که به دنبال آن شاهد کاهش سایز موضعی غبغب و سفت شدن پوست این ناحیه میباشیم.

فرایند آب شدن غبغب و لیفت آن با فوتونا شامل دو مرحله میباشد:
– در مرحله اول فوتونا با طول موج ان دی یگ موضع را به تدریج و اهستگی گرم میکنیم و گرما در لایه هیپودرم که محل تجمع چربی های غبغب است اثر میکند و باعث شکستن سلولهای چربی غبغب میگردد، چربی سوزی از فرایندهای مرحله اول کاهش حجم چربی فوتونا میباشد.

– در مرحله دوم فوتونا: با لیزر ایربیوم یگ گرمای اشعه لیزر در لایه ی درم اثر کرده و در نتیجه با تحریک کلاژن سازی و ترمیم کلاژن های آسیب دیده، پوست غبغب لیفت و بازسازی میگردد. مراحل لیفت غبغب فوتونا بدون درد و کاملا قابل تحمل میباشند و حتی به بی حسی موضعی نیز احتیاجی نمی باشد.

کاهش سایز موضعی فوتونا، یا به عبارتی پیکرتراشی فوتونا، مستلزم رعایت دو نکته اصلی ِ اصلاح غذایی و انجام ورزشهای هوازی میباشد. این درمان کاهش سایز موضعی، لیفت افتادگی و بهبود قوام غبغب را بهمراه دارد. جهت ایجاد نتایج بهتر و ماندگار تر در لیفت و کاهش حجم غبغب رعایت نکات فوق (اصلاح غذایی و ورزش هوازی) الزامیست.

تعداد جلسات لیزر و فاصله ی بین آنها توسط کارشناسان مربوطه در مشاوره حضوری تعیین میگردد.
این پروتکل درد زیادی ندارد، التهاب و سوزشی بهمراه ندارد و فرد میتواند پس از انجام ان، براحتی به فعالیتهای روزانه خود ادامه دهد.

درمان آکنه فعال (جوش فعال)

آکنه زمانی ایجاد میشود که غدد سباسه که مسئول تولید ماده ای به نام سبوم هستند به دلایل مختلف فعال بیش از حد شده که نتیجه آن تولید مقدار زیادی سبوم میباشد. این سبوم اضافی در فولیکول مو تجمع یافته و سبب ایجاد آکنه میشود گاهی باکتری نیز به آن اضافه میشود و سبب التهاب آکنه میشود.

روشهای درمانی مختلفی جهت درمان جوش(آکنه) وجوددارد یکی از روش‌های امروزه بسیار مرسوم شده استفاده از ترکیبات ایزوتریتینیون (آکوتان) است که گاهی ممکن است سبب ایجاد عوارض ناخاسته در بیمار شود علاوه بر آن چکاب صحیح آنزیم ها کبدی در حین درمان بسیار مهم است. لیزر فوتونا جدیدترین فناوری برای مبارزه با آکنه محسوب میشود که مورد تایید FDA قرارگرفته است.

لیزر ان دی یگ فوتونا غدد چربی پوست را بدون اینکه اثر مخربی بر لایه های بیرونی پوست داشته باشد حرارت داده که این امر سبب کوچک شدن غدد سباسه و در نتیجه تولید چربی میشود.
علاوه برآن فوتونا بدلیل اینکه لیزر اثر ضد عفونی کنندگی دارد باکتری ها را از بین میبرد و درنهایت لیزر فوتونا التهاب آکنه(جوش) را کاهش میدهد. تعداد جلسات لیزر فوتونا بنابر شدت و وسعت آکنه ها متفاوت است و بین سه الی پنج جلسه متغیر است.

لیزر موهای زائد با دستگاه فوتونا

امروزه همگی شاهد آن هستیم که لیزرموهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی بین عموم مردم حتی اقایان داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ و ژیلت ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین زخم، جوش ها و موهای زیر پوستی می شود. اما لیزر موهای زائد مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد كردند را مأيوس كرده است. لیزر فوتونا با طول موج ان دی یگ توانایی ارائه بهترین خدمات رفع موی زاید بخصوص درنواحی تیره مانند بیکینی و کشاله ران ارائه دهد.

درلیزر فوتونا بر خلاف روش هاى قديمى تر رفع موهاى زائد مانند اپيلاسيون و استفاده از تيغ و انواع موبرها، كه ساقه مو را به طور موقت حذف مى كنند؛ لیزرفوتونا موهای زائد، سلول هاى توليدكننده مو در ريشه (فولیکول) را هدف قرار داده و از بين مى برد، به همين علت تاثير لیزر موهای زائد، بلند مدت و دائمى است.

تعداد جلسات لیزر موی زاید فوتونا به رنگ مو، ضخامت و رنگ پوست بستگی دارد ولی بطورمیانگین شش الی ۸جلسه میباشد.

لیزر موهای زائد با دستگاه فوتونا
توجه داشته باشید که موهای زائد، اضافی یا ناخواسته به ۲ دلیل هورمونی یا غیرهورمونی اغلب ایجاد می شوند. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موهای زائد شوند، هیچ نوع لیزری و بدون درمان بیماری از پس این موها برنمیاید و کلیه تلاشهای فرد درجهت لیزر نواحی مختلف بدن ناکام خواهد بود. اختلالات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک باعث می شود خانم ها در قسمت هایی از بدن خود که به طور طبیعی مو ندارند، با موهای ضخیم و تیره مواجه شوند. از این رو، چنین افرادی باید ابتدا بیماری و سپس موهای زائد خود را قبل از شروع دوره لیزرفوتونا درمان کنند.

درمان چین و چروک دور چشم با فوتونا

یکی از عوامل نگران کننده در افراد چروک ریز دورچشم میباشد صورت بخصوص چشم مهمترین عامل در زیبایی افراد است امروزه نگهداری و مراقبت پوست جزو نکات مهم زندگی بسیاری از افراد است که بسیاری افراد دچار چین و چروک یاافتادگی پلک زودهنگام میشونداغلب دو عامل دلایل اصلی چین و چروک صورت هستند. کم شدن قابلیت کشسانی پوست و از دست دادن نرمی و رطوبت آن با مرور زمان. که اغلب اجتناب ناپذیر است. دراینجا شمارا با درمان لیزر فوتونا در کاهش چین و چروک دور چشم و کاهش افتادگی پلک آشنا میکنیم.
مدرنترین و علمی‌ترین روش جهت درمان مشکلات پوست اطراف چشمها و پلکها بالیزر فوتونا میسر میباشد
لیزر فوتونا با طول موج ایربیوم داری یک مد تخصصی بنام اسموت smooth میباشد دراین مُد بدون آثارتخریبی و تهاجمی سایر لیزرها میتواند کلاژن سازی را در عمق بافت پوست ایجاد کند. لیزر فوتونا گردش خون را در بافتها بالا برده و شادابی رابه بافتهای چروک و پیر برمیگرداند.
درمان لیزر فوتونا برای کاهش افتادگی پلکها در سنین نسبتا پایینتر معمولا بین ۳۰ تا ۵۰سالگی در مواردی که افتادگی پلک ایجاد شده ولی هنوز زمان جراحی بلفاروپلاستی نرسیده، بهترین اثربخشی را دارد.

از مهمترین مزیتهای درمان دورچشم فوتونا دوره نقاهت کوتاه آن میباشد فرد پس لیزر هیچ دوره نقاهتی نداشته و به فعالیتهای روزانه ی خود ادامه می دهد که منجر به کاهش چشمگیر چروکهای بسیار ریز اطراف چشم و کاهش تیرگی و کدورتهای اطراف آن میشود. همچنین لایه برداری سطحی از دور چشم باعث شفاف شدن پوست اطراف چشم میشود و نیز لیزر فوتونا منجر به بازترشدن و بزرگتر بنظررسیدن چشمهایی که در اثر شلی پلک ریزتر و خواب الوده بنظر میرسند میشود.

– لیزر دور چشم فوتونا قابل استفاده برای خانم ها و اقایان میباشد.

– لیزر فوتونا اغلب هیچ محدودیت سنی ندارد.

– تعداد جلسات لیزر فوتونا تقریبا ۳الی ۵ جلسه در سال و با فاصله ۶هفته میباشند البته باتوجه به شرایط افراد مختلف، متفاوت میباشد.

– میزان درد لیزر دور چشم فوتونا قابل تحمل میباشد البته برای افرادی که استانه تحمل پایینتری دارند توصیه که استفاده از کرمهای بی‌حسی موضعی میشود. پروسه درمان توسط کادر تخصصی کلینیک هستیا مشاوره، تشخیص و انجام داده میشود.

درمان چین و چروک دور چشم با فوتونا

درمان چین و چروک دور لب و جوانسازی لب با لیزر فوتونا

ازعوارض افزایش سن برروی چهره که بسیار مشهود است کاهش حجم لب و افتادگی کنار لب ها و به دنبال آن افزایش فاصله بینی و لب میباشد. برای جلوگیری و درمان روند پیری در لب مجموعه هستیا مفتخر است با بکارگیری لیزر ایربیوم فوتونا جدیدترین پکیج جوانسازی لب و حجم دهی طبیعی لب بدون هرگونه تزریق و جراحی را ارائه دهد.
این روش درمانی فوتونا حجم از دست رفته ناشی از افزایش سن را ترمیم نموده از طرفی فرورفتگی و چین و چروک هایی که در اطراف دهان ایجاد شده و نشانه پیری در لب ها میباشد،را بازسازی کرده و با کلاژن سازی و الاستین سازی سبب لیفت و بهبود قوام لبها میگردد. شایان ذکر میباشدفوتونا با لایه برداری صورت گرفته کاهش تیرگی لبها دوراز ذهن نمیباشد.این درمان با فوتونا یک پیلینگ سطحی رانیزشامل میشود که منجر به بازگشت رنگ طبیعی و صورتی لب ها میشود. این روش درمان با فوتونا کاملا غیرتهاجمی، طبیعی، و بدون دردو خونریزی است. وهیچگونه سوزش و دردی بهمراه ندارد.