درمان عوارض پوستی با فوتونا

درمان کک و مک با لیزر فوتونا:

لکه های روی پوست و کک و مک ها یکی از بزرگترین نگرانی های مربوط به زیبایی شخصی است. آنها می توانند به علت بسیاری از عوامل مانند خورشید، ژنتیک، پیری و اختلالات هورمونی ناشی از عوارض جانبی داروها یا سایر محصولات ایجاد شوند.
مراقبت برای افراد مبتلا اغلب بدین صورت است که :به صورت روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.
اگر به چیزی حساسیت دارند، احتیاط های لازم را انجام دهند.

کک و مک ها، لکه های کوچک و قهوه ای روی پوست هستند و گاهی اوقات رنگ های مختلفی دارند:

قرمز ،قهوه ای، قهوه ای روشن و یا سیاه هستند.زمانی که در معرض آفتاب قرار می گیرند، این لکه ها تیره تر میشوند ، آنها اغلب در گونه ها،بینی، بازوها و یا حتی شانه ها نیز ظاهر می شود.

اغلب به دلیل فعالیت بیش از حد ملانین می باشد که رنگدانه ها را بوجود می آورد در حقیقت بسیاری از مردم فورا متوجه نمی شوند که کک و مک است. زیرا آنها اغلب با سایر مشکلات پوستی اشتباه گرفته می شوند.روشهای مختلفی جهت درمان کک و مک وجوددارد از جمله کیوسوییچ، داروهای لایه بردار و..

لیزر فوتونا با طول موج ایربیوم یک فن اوری منحصربفرد و نوین است که بدون ایجاد زخم یا جراحت  توانایی برداشتن لایه سطحی که کک و مک در آن جای گرفته است را دارد.لیزر فوتونا احتیاجی به بخیه ندارد و اسکار بجا مانده از آن سطحی میباشد. لیزر فوتونا برای درمان کک و مک راه حلی علمی، ساده و غیرجراحی میباشد که تنها با چنددقیقه تابش لیزر و برداشتن لایه سطحی پوست میتواند به برداشتن کامل یا کمرنگ شدن کک و مکها کمک بسزایی کند.

این درمان بدون هرگونه درد میباشد و فرد بعد از انجام لیزر فوتونا تنها با رعایت استفاده مداوم ضدافتاب میتواند به فعالیتهای روزانه خودادامه دهد. تعداد جلسات لیزر فوتونا توسط تیم متخصص کلینیک هستیا تعیین میگردد.

درمان ماه گرفتگی یالکه های شرابی مادرزادی بالیزر فوتونا:

ماه گرفتگی (Birthmarks) یا (port wine) یا خال مادرزادی، لکه‌های قرمز، قهوه‌ای، بنفش و یا آبی رنگی هستند که معمولا روی صورت و یا بدن نوزادان در بدو تولد دیده می‌شود و آن‌ها را تا آخر عمر همراهی می‌کنند.
ماه گرفتگی نام یک بیماری پوستی است که در آن لکه‌هایی روی پوست در هنگام تولد یا پس از تولد ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند بسیاری از رنگ‌های مختلف، از جمله قهوه ای، صورتی تیره، سیاه و سفید، آبی رنگ پریده، صورتی، سفید، قرمز، یا بنفش را روی پوست ایجاد نماید.
برخی معتقدند این خال‌های مادرزادی یا اصطلاحا ماه گرفتگی‌ها فقط درسطح پوست ایجاد لکه‌های رنگی می‌کند.
اما برخی دیگر معتقدند این بیماری در سطح پوست منتشر شده و به سطوح زیرین پوست راه می‌یابد و لایه های زیرین رانیز درگیر میکند.

در ماه‌گرفتگی های ناحیه صورت، لکه‌ها به تدریج ضخیم‌تر می‌شوند و برجستگی‌های بادکنکی شکل عروقی و دیگر اختلالات عروقی نیز ظاهر می‌شوند و کم کم منطقه درگیر بزرگ‌تر و زمخت می‌شود. استخوان‌ها بزرگ‌تر از سمت مقابل شده و دندان درآوردن نیز زودتر رخ می‌دهد و اگر گستردگی ضایعات به اندام‌های بیمار (دست‌ها یا پاها) رسیده باشد، این اعضا ممکن است بزرگ و ضخیم و بدشکل نیز شوند.بهمین دلیل بسیاری معتقدند بهترین زمان درمان ماه گرفتگی نوزادی است.

روش‌های گوناگونی برای از بین بردن ماه گرفتگی وجود دارد که پزشک بهترین روش را با توجه به نوع، اندازه و محل لکه و عامل‌های دیگر انتخاب می‌کند.
لیزر درمانی یکی از بهترین و کم عارضه ترین روشهای درمان ماه گرفتگی است. دستگاه لیزر فوتونا با طول موج ان وی یگ میتواند به درمان ماه گرفتگی بپردازد.

لیزر فوتونا برای درمان ماه گرفتگی نزدیک به سطح پوست، مانند خال‌های لکه شرابی، به کار برده می‌شود. این عمل برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. از نور لیزرفوتونا برای کوچک کردن یا جلوگیری از رشد لکه استفاده می‌شود،اشعه ان دی یگ فوتونا جذب عروق خونی میشود و بدین ترتیب باعث انسداد و ازبین رفتن عروق زاید که تولید ماه گرفتگی کرده اندمیشود. معمولاچندین جلسه لیزر درمانی باید انجام شود تا نتیجه بهینه به دست آید.

در لیزر فوتونا متلاشی شدن رگ‌های خونی پس از رسیدن به دمای ۶۰ یا ۷۰ درجه شروع می‌شود و رنگدانه‌های اضافی نیز شروع به تجزیه شدن می‌کنند تا آن‌قدر کوچک شوند که سلول‌های گندیده‌خوار بدن بتوانند آنها را از محل فعلی دور کنند. مدت و شدت درمان به قدمت و بزرگی ماه گرفتگی بستگی دارد، اما در مجموع بهبود قابل توجهی پس از همان جلسه نخست در بسیاری از بیماران دیده می‌شود.ولی برای درمان کامل تر به جلسات لیزر بیشتری نیاز هست. کلیه ی مراحل تشخیص و درمان توسط تیم متخصص کلینیک هستیا انجام میگیرد.

برداشتن زائده های گوشی، خالهای گوشی یا منگوله های پوستی بالیزر فوتونا

منگوله‌های پوستی، در مقطعی از زندگی‌ اکثر افراد بوجود می آید و می توان آن را از جمله زائده های بی ضرری دانست که در مردان و زنان به طور مساوی بروز می کند.
خال گوشتی یا منگوله پوستی از جمله زائده های‌ بی‌ضرری هستند که تعداد آن‌ها ممکن است از یک تا ده ها عدد در هر فرد متغیر باشد.سایز ،قطر و رنگ آنها میتواند متفاوت باشد گاهی رنگ پوست و گاهی قهوه ای یا کمی قرمزند.
مردان و زنان به دلایل ایجاد گوشتهای اضافی متفاوت و زیاد است ولی یکی از دلایل آن بالا رفتن مقدار هورمون‌ها، مانند آنچه در زمان بارداری اتفاق می افتد، ممکن است باعث افزایش تشکیل منگوله‌های پوستی شود، به طوری که این منگوله‌ها در زنان باردار با فراوانی بیشتری دیده می‌شوند.

لیزر فوتونا قادر به برداشتن کلیه ی گوشتهای اصافی و منگوله های پوستی با بروزترین فناوری و بدون جراحی و بخیه است ولی اغلب لازم است قبل از برداشتن هرنوع زائده پوستی با انجام آزمایش‌های پاتولوژیکی و نمونه‌برداری از بافت نوع آن را اعم از اینکه منگوله پوستی یا عارضه دیگری باشد، تشخیص داد و بعد با جواب پاتولوژی به مرکز مربوطه مراجعه نمود و بدون هیچ گونه عارضه یانگرانی آن رابرداشت.
لیزر فوتونا برای برداشت خالهای گوشی یا گوشت اضافی دردو سوزش ندارد و اغلب در جلسه اول یا دوم بطور کامل برداشته میشوند.

ازبین بردن خال‌های گوشتی یا منگوله‌های پوستی اگر سرطانی نباشند و مشکلی ایجاد نکنند ضرورتی ندارد مگر به قصد زیبایی.بنابراین جواب نمونه برداری برای شروع اقدامات لازم ضروریست.
برای از بین بردن خال‌ها گوشتی روش‌های متفاوتی وجود دارد.
لیزر
برش و جراحی سرپایی
کرایوتراپی
شیوه‌های خانگی
استفاده از کرم‌های مخصوص
که بی عارضه ترین روش، لیزر فوتونا میباشد.

مشاهده ی درمان عوارض پوستی دیگر با فوتونا