درمان های جانبی فوتونا

درمان کک و مک با لیزر فوتونا:

لکه های روی پوست و کک و مک ها یکی از بزرگترین نگرانی های مربوط به زیبایی شخصی است. آنها می توانند به علت بسیاری از عوامل مانند خورشید، ژنتیک، پیری و اختلالات هورمونی ناشی از عوارض جانبی داروها یا سایر محصولات ایجاد شوند.
مراقبت برای افراد مبتلا اغلب بدین صورت است که :به صورت روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.
اگر به چیزی حساسیت دارند، احتیاط های لازم را انجام دهند.

کک و مک ها، لکه های کوچک و قهوه ای روی پوست هستند و گاهی اوقات رنگ های مختلفی دارند:

قرمز ،قهوه ای، قهوه ای روشن و یا سیاه هستند.زمانی که در معرض آفتاب قرار می گیرند، این لکه ها تیره تر میشوند ، آنها اغلب در گونه ها،بینی، بازوها و یا حتی شانه ها نیز ظاهر می شود.

اغلب به دلیل فعالیت بیش از حد ملانین می باشد که رنگدانه ها را بوجود می آورد در حقیقت بسیاری از مردم فورا متوجه نمی شوند که کک و مک است. زیرا آنها اغلب با سایر مشکلات پوستی اشتباه گرفته می شوند.روشهای مختلفی جهت درمان کک و مک وجوددارد از جمله کیوسوییچ، داروهای لایه بردار و..

لیزر فوتونا با طول موج ایربیوم یک فن اوری منحصربفرد و نوین است که بدون ایجاد زخم یا جراحت  توانایی برداشتن لایه سطحی که کک و مک در آن جای گرفته است را دارد.لیزر فوتونا احتیاجی به بخیه ندارد و اسکار بجا مانده از آن سطحی میباشد. لیزر فوتونا برای درمان کک و مک راه حلی علمی، ساده و غیرجراحی میباشد که تنها با چنددقیقه تابش لیزر و برداشتن لایه سطحی پوست میتواند به برداشتن کامل یا کمرنگ شدن کک و مکها کمک بسزایی کند.

این درمان بدون هرگونه درد میباشد و فرد بعد از انجام لیزر فوتونا تنها با رعایت استفاده مداوم ضدافتاب میتواند به فعالیتهای روزانه خودادامه دهد. تعداد جلسات لیزر فوتونا توسط تیم متخصص کلینیک هستیا تعیین میگردد.

درمان زگیل(wart) با لیزر فوتونا

زگیل، زائده کوچکی با بافت زبر است که می تواند در هر جایی روی بدن ظاهر شود درنواحی مختلف بدن ممکن است شاهد زگیل باشیم، شبیه تاول آبدار و یاگل کلم کوچک است. زگیل ها ناشی از ویروس هایی از خانواده ویروس پاپیلوم (HPV) انسانی هستند و ظاهر زگیل ها به محل بروزشان روی بدن و ضخامت پوست، بستگی دارند.
درمانهای متنوعی برای زگیل وجوددارد که به طور خلاصه این درمان ها عبارتند از :
سالیسیلیک اسید
نوار مجرا
سرما درمانی
جراحی
درمان لیزری
الکتروکوتر
درمان فتودینامیک
درمان شیمیایی
کرم های موضعی و…

زگیل چیست و عامل ایجادکننده آن چه می باشد؟؟

زگیل (وارت) یک بیماری ویروسی است که عامل ایجاد‌کننده آن پاپیلوما ویروس انسانی است. لازم به توضیح است تاکنون بیش‌تر از ۷۰ نوع ویروس زگیل شناخته شده که در ایجاد زگیل موثرند. برخی از این ویروس‌ها فقط می‌توانند پوست را گرفتار کنند و برخی دیگر فقط مخاط‌ها را گرفتار می‌کنند (مثل نواحی تناسلی بیرونی و حتی نواحی تناسلی داخلی خانم‌ها و مخاط چشم و بینی و حلق) و برخی هم‌ پوست و هم مخاط را گرفتار می‌کنند.

یکی مهم‌ترین عوامل برای زیاد شدن زگیل، محیط نمناک(مانند کسانی که کف پاهایشان بیش‌تر عرق می‌کند یا کسانی که بیش‌تر با آب سر و کار دارند و یا با مواد نمناک کار می‌کنند) و جویدن ناخن ها و دست کاری کردن زگیل است.البته سبک زندگی نیز بی تاثیر نمیباشد.

درمان زگیل(wart) با لیزر فوتونا

لیزر زگیل چه محاسنی دارد؟؟

فوتونا روشی نوین برای درمان زگیل ارایه داده است که فایده لیزر کردن زگیل بافوتونا این است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس پاپیلومای انسانی فراهم می کند و موجب شده تا لیزر درمانی بافوتونا، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی شناخته شود.

بر اساس مطالعات دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزان پاکسازی زگیل توسط لیزر فوتونا چند برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل میباشد و میزان عود زگیل در افرادی که لیزرفوتونا می کنند کمتر از کسانی است که کرایو می کنند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و گاهی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر فوتونا در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.
تعداد جلسات لیزر و روش درمان توسط تیم متخصص در مرکز هستیا تعیین میگردد.

در لیزر فوتونا ما شاهد عوارض جانبی مانند احساس سوزش، اثر زخم و درد، نخواهیم بود وبا این تظمین که آسیب بافتی از ۱ میلی متر در عمق فراتر نخواهد رفت، به کم ترین میزان می رسد.
بعد از ليزر زگيل با فوتونا ابتدا از يك پماد آنتي بيوتيك بر روي محل ليزر روزانه استفاده مي شود و در هفته دوم مي توان از كرم هاي ترميمي مثل كرم سيكالفيت استفاده كرد.

۲- در نواحي مرطوب و چين دار بدن مثل نواحی تناسلی و یا مثل كشاله ران بايستي در حد مقدور منطقه ليزر شده را خشك نگه داشت. اصولا محل ليزر فوتونا نياز به پانسمان نداشته و مراقبت چنداني نياز ندارد بويژه در مواردي كه وسعت ضايعات زياد نباشد.

 

درمان رزاسه با فوتونا:

رزاسه چیست؟

رزاسه یک مشکل رایج و شایع پوستی است که باعث قرمزی و دیده شدن رگ های خونی در صورت می شود گاهی ممکن است برجستگی های کوچک، قرمز و پر از چرکی را تولید کند.این نشانه ها و علایم ممکن است به مدت چند هفته به طول بینجامد و سپس بعد از مدتی خوب شوند.
رزاسه می تواند با آکنه، واکنش های آلرژیکی یا دیگر مشکلات پوستی اشتباه گرفته شود البته تشخیص صحیح این بیماری باپزشک متخصص پوست میباشد.

درمان رزاسه با فوتون

قرمزی صورت:

رزاسه معمولاً باعث قرمزی مداوم در بخش مرکزی صورت می شود. رگ های خونی کوچک روی بینی و گونه ها اغلب متورم و قابل رویت می باشند.

برآمدگی های متورم و قرمز:

بسیاری از افراد مبتلا به رزاسه نیز روی صورتشان جوش هایی می زنند که شبیه به آکنه هستند.این برجستگی ها گاهی حاوی چرک میباشند. پوست شما ممکن است داغ و حساس شود.
لیزر فوتونا نسل درمانی متفاوت و جدیدی را در عرصه عروق و رگهای خونی ارائه داده است که با طول موج ان دی یگ به کمک درمان رزاسه و قرمزی پوست بخصوص گونه ها شتافته است. لیزر فوتونا بامسدود کردن و ازبین بردن رگهای خونی که منجر به رزاسه میشوند توانسته است بهترین درمان را ارایه دهد. این درمان بدون خونریزی میباشد و اغلب فرد احتیاجی به مراقبتهای پس از لیزر ندارد و براحتی بعداز لیزر فوتونامیتواند به فعالیتهای عادی خود ادامه دهد. جهت مشاوره و تعیین نوع ضایعه پوستی رزاسه پزشک متخصص در مرکز هستیا شمارا ویزیت خواهد کرد.تعداد جلسات لیزر و طول زمان لیزر فوتونا توسط ایشان تعیین میگردد

 

درمان خروپف و اختلالات تنفسی در خواب با لیزر فوتونا

خروپف نوعی سر و صدایی آزار دهنده است که درست زمانی که خواب هستید از شما تولید می شود ، صدایی ناخوشایند که به دلایل و علل مختلف ایجاد میشود.

درمان خروپف و اختلالات تنفسی در خواب با لیزر فوتونا

 

علت خروپف ، ارتعاشات در بافت های نرم دستگاه تنفسی فوقانی در هنگام تنفس است می تواند در هر بخشی از راه هوایی فوقانی ،اتفاق بیفتد که درمسیر عبور هوا و برخورد به بافت نرم سقف دهان رخ میدهد.

– یکی از دلایل خروپف داشتن اضافه وزن است. چربی زیاد, به گلو ، فشار می آورد و باعث خروپف می شود.

– مصرف قرص های خواب آور بیش از حد می تواند ،شما را آرام کند و منجر به خروپف شود.

– مشکل داشتن در پشت گلویتان، مثل داشتن کام(سقف دهان) نرم همچنین شلی و افتادگی کام بالایی دهان باعث ایجاد خروپف خواهد شد.

– مصرف دخانیات می تواند منجر به تورم پشت گلوی شما شود و باعث خروپف شود.

خروپف می تواند در هر سنی، کودکان یا بزرگسالان رخ دهد اما بیشتر ،بین ۴۰ تا ۶۰ ساله ها شایع است.در قطع تنفس انسدادی هنگام خواب ممکن است فرد از چند ثانیه تا دو دقیقه دچار قطع تنفس شود و این امر به کاهش اکسیژن در خون منجر می‌شود و فرد مبتلا دو روز بعد از سردرد و خستگی رنج خواهد برد.

خر و پف کردن به علت ارتعاش کام نرم (بخش نرم سقف دهان)، هنگامی که ریه‌ها در مقابل مجاری هوایی مسدود شده و هوا را به درون می‌کشند بوجود می‌آید و معمولاً به علت شل شدن عضلاتی که راه‌های هوایی را باز نگه می‌دارند یا وجود بافت‌های اضافی در هنگام خواب روی می‌دهد.

لیزرفوتونا،یک نوع لیزر اختلالات خواب یا nightlase بااستفاده از دستگاه داینامیس پرو دارد که برای اولین بار در علم پزشکی درمان خروپف و اختلالات خواب را بالیزر میسر ساخته است. از ویژگیهای درمان فوتونا میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

۱ لیزر فوتونا کاملا غیرتهاجمی بوده و بدون نیاز به بستری است.

۲ در لیزر فوتونا نتیجه فوری حاصل شده و معمولا درروز انجام لیزر بصورت کاهش میزان خروپف تا پنجاه درصد مشخص است.

۳ کیفیت خواب مبتلایان به این اختلالات به میزان قابل توجهی بعداز لیزرفوتونا افزایش می یابد.

۴ این درمان فوتونا کاملا مطمئن بوده و بدون هرگونه عارضه و اختلالی انجام میشود.

۵ هیچگونه دردی ندارد و کاملا بدون نیاز به بی هوشی و بی حسی قابل انجام هست.

۶ هیچگونه مراقبت یادردی پس از درمان وحودندارد و تا حصول نتیجه رضایت بخش، قابل تکرار است.

تشخیص مطلوب بودن درمان فرد مورد معالجه و تعداد جلسات لیزر آن بعهده تیم متخصص هستیا میباشد.