رفع گودی زیر چشم

رفع گودی زیر چشم

گودی و تیرگی زیر چشم یکی از شایعترین رایج‌ترین دلایل مراجعه افراد به کلینیکهای پوست می باشد. گودی زیر چشم در سنین مختلف و با دلایل مختلف پدیدار می شود. در اغلب موارد در سنین میانسالی و پیری تحت‌تاثیر تحلیل رفتن بافت و چربی زیر پوست در محل حلقه دور چشم به وجود می آید. از دلایل دیگر ایجاد کننده گودی و کبودی دور چشم می توان به دلایل ژنتیکی و وراثتی، آلرژی، مصرف دخانیات و مشروبات الکلی، استفاده و ارتباطات طولانی مدت با ابزارهای دیجیتالی مانند موبایل و لپ تاپ، برنامه خواب بد و… اشاره نمود.

این حلقه گود و تیره می تواند در همه سنین به وجود آید و با بالا رفتن سن تشدید شود. این موضوع این باعث می شود که صورت فرد خسته تر و پژمرده تر به نظر برسد. به منظور درمان و رفع گودی و تیرگی دور چشم کرم ها مراقبت های پوستی مختلفی ارائه می شود. اما همگان بر این باور هستند که این مسئله تنها بود تزریق ژل و یا چربی در محل فرورفتگی قابل اصلاح می باشد.

رفع گودی زیر چشم

تزریق فیلر برای درمان فرورفتگی و گودی زیر چشم

در ابتدا بهتر است مورد ساختار فیلر توضیحاتی ارائه کنیم. یکی از اجزای فیلر ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید می باشد که به طور طبیعی پوسته ی بدن وجود دارد. از این اسید با ایجاد رطوبت و استحکام در پوست همواره دنبال یک ماده موثر در جوانسازی یاد می شود. از این ماده در آبرسان ها و مرطوب کننده های بهداشتی نیز استفاده می شود. مخلوط هیالورونیک اسید و ژل سبب رطوبت رسانی و استحکام پوست زیر چشم خواهد شد. این ویژگی سبب می شود تا علاوه بر درمان گودی و تیرگی دور چشم و تحریک کلاژن سازی، چروک ها و خطوط عمقی زیر چشم نیز برطرف گردد. ژل هیالورونیک اسید به دلیل وجود این ماده بسیار آهسته جذب می شود و ماندگاری بالایی دارد.

تزریق فیلر چگونه انجام میشود؟

 در ابتدا ناحیه مورد نظر سر با کرم بی حس کننده بی حس شده و فیلر پر کننده گودی زیر چشم با استفاده از یک کانولا تزریق ظریف یا سوزن در محل تزریق میشود. نحوه تزریق آن به اینگونه است که پزشک فیلر را در زیر بافت به طور یکنواخت تزریق می نماید. پس از انجام تزریق ماساژ سبک برای جهت دهی به فیلر توسط پزشک انجام می شود.

مزایای تزریق فیلر زیر چشم

سیاهی و گودی دور چشم در هر سنی تاثیر منفی زیادی بر شادابی و طراوت چهره می گذارد. خوشبختانه با استفاده از تزریق فیلرمی ‌توان در یک جلسه و توسط یک روش سریع و ایمن این مشکل را از چهره ی خود برطرف نمود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید نتیجه تزریق فیلر زیر چشم تاثیر مثبت به سزایی در چهره خواهد گذاشت. از مزایای این روش می ‌توان به به موارد زیر اشاره نمود.:

– برطرف شدن حلقه دور چشم و جوانسازی صورت

– انجام تزریق با بی حسی موضعی و سریع

– مشاهده نتیجه بلافاصله پس از تزریق

– جلوگیری از افزایش حلقه تیره دور چشم با کلاژن سازی در پوست

– ماندگاری(ماندگاری فیلر در حلقه دور چشم بسته به شرایط هر فرد از یک تا سه سال متغیر می باشد و پس از آن آن نیازمند تمدید خواهد بود.)

– افزایش اعتماد به نفس

معایب یا عوارض تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به زیر چشم عوارض خاصی ندارد. به جز موارد نادری مانند علائم آلرژیک که در صورت استفاده از ژل با کیفیت و تزریق آن توسط یک پزشک با مهارت مشکلی به وجود نخواهد آمد. عوارض نادر آن به شرح زیر است:

– احتباس آب و تورم

– عفونت

– کبودی و قرمزی گذرا

مراقبت های پس از تزریق فیلر زیر چشم

– تا ۳ روز پس از تزریق از رسیدن آب به محل تزریق جلوگیری کنید.

– از دستکاری و ماساژ محل تزریق حداقل سه تا چهار هفته پرهیز نمایید.

– از قرار گرفتن در معرض آفتاب آب و یا سولاریوم خودداری کنید.

– مصرف داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین را تحت نظارت پزشک قطع نمایید.

– به منظور کنترل تورم پس از عمل از کمپرس سرد به صورت متناوب هر یک ساعت ۱۰ دقیقه استفاده نمایید.

– به منظور رفع تورم و کبودی میوه و سبزیجات تازه مانند آناناس استفاده نمایید.

– فعالیت های سنگین تا یک هفته انجام ندهید.

– مصرف سیگار و دخانیات قبل و بعد از تزریق ریسک ایجاد عفونت را افزایش داده و سرعت ترمیم را کاهش میدهد. بنابراین مدت ۳

هفته قبل ثبت بعد از تزریق از مصرف سیگار خودداری نمایید.

کلینیک تخصصی هستیا