سوالات متداول در جراحی لیفت صورت

سوالات متداول در جراحی لیفت صورت

با افزایش سن و ورود به دوره میانسالی کم کم آثار پیری در چهره افراد نمایان می شود. افتادگی ، شلی و چروک های عمیق در پوست صورت از نشانه های پیری هستند که سبب ایجاد ظاهر پژمرده و کاهش اعتماد به نفس در افراد می گردد. در این برهه افراد با روشهای مختلف مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل، هایفو و سایر روش های کم تهاجمی و غیر تهاجمی در پی بهبود ظاهر پوست خود هستند. در موارد پیشرفته و افتادگی وسیع در چهره این گونه روش های درمانی پاسخگو نبوده و تنها راه حل انجام جراحی لیفت صورت می باشد. در مورد این جراحی همواره سوالات بسیاری مطرح می شوند. در این مقاله قصد داریم به بخشی از این سوالات پاسخ دهیم.

با شرکت در جلسه مشاوره رایگان کلینیک هستیا تمامی سوالات شما و شرایط شما در جراحی صورت بررسی خواهد شد.

جراحی لیفت صورت

سن مناسب برای انجام جراحی لیفت صورت

به طور کلی تمامی افراد بالای ۳۵ سال در صورتی که افتادگی پوست آنها زیاد باشد قادر به انجام این عمل هستند. اما نکته قابل توجه این است که هر چه زودتر این عمل را انجام دهید روند افزایش سن در آینده تاثیر بیشتری بر نتیجه آن خواهد گذاشت.
در افرادی که افتادگی پلک و پیشانی دارند انجام لیفت صورت کمکی به بهبود آن نخواهد کرد. برای رفع افتادگی پلک، ابرو و پیشانی؛ لیفت پیشانی و بلفاروپلاستی انجام می شود.

تکنیک جراحی لیفت صورت

انتخاب تکنیک و خط برش لازم برای انجام جراحی لیفت صورت توسط جراح و با توجه به نواحی افتادگی پوست و شدت آن ها انتخاب می شود. اما می توان گفت به طور معمول خط برش آی در جلوی گوش و یا اطراف آن ایجاد خواهد شد. تمامی تکنیک ها شدن پوست خروج بخش اضافه آن می شود. لیفت صورت در ناحیه ی چشم به پایین در صورت و معمولا بطور ترکیبی به همراه لیفت گرن و یا پیشانی انجام می شود.

ماندگاری فیس لیفت

در طی جراحی لیفت صورت، پوست اضافه و نشانه های ناشی از افزایش سن در صورت اصلاح می شود. اما عواملی مانند ژنتیک ،نور خورشید ، روند افزایش سن، کاهش کلاژن سازی پوست و… پس از عمل همچنان باقی خواهد ماند. در طی سالهای بعد از جراحی لیفت صورت همچنان روند پیری وجود خواهد داشت. اما به دلیل اصلاح وضعیت صورت در طی جراحی، این روند چشمگیر نخواهد بود.

بیهوشی و طول مدت عمل

جراحی لیفت صورت تحت بیهوشی عمومی و در طی 3 تا 5 ساعت انجام می پذیرد.

زمان شروع ورزش پس از جراحی لیفت صورت

طی دو هفته پس از عمل می توانید پیاده روی و فعالیت هوازی انجام دهید. جهت شروع ورزش های سنگین تر و شدید حداقل دو ماه زمان لازم است. برای شروع ورزش لازم است با پزشک معالج خود مشورت نمایید . با توجه به شرایط شما تصمیم گیری خواهد شد.

جای بخیه فیس لیفت

برشهایی برای انجام جراحی لیفت صورت ایجاد میشوند به طور معمول در اطراف گوش و خط رویش مو به شکل ظریف ایجاد می شود. باقی ماندن اسکار ناشی از جراحی به عوامل مختلفی مانند: ظرافت کار جراح، وضعیت توانایی ترمیم زخم توسط بدن و همچنین مصرف موارد خوراکی و موضعی بستگی دارد. در صورت رعایت موارد بالا و استفاده از کرم های ترمیم کننده جای بخیه بصورت خیلی ناچیزو پنهان باقی خواهد ماند.

ما در کلینیک هستیا برای رفع اسکار ناشی از جراحی های زیبایی فناوری قدرتمند به نام لیزر فوتونا را بکار می بریم. با استفاده از این دستگاه مراجعین می توانند بدون نگرانی از اسکار جراحی لیفت صورت نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

نقاهت و بهبودی پس از عمل لیفت صورت

– درد و ناراحتی ناشی از جراحی لیفت صورت عموما قابل تحمل بوده و با مصرف مسکن رفع خواهد شد.

– برای رفع کبودی و تورم لازم است بصورت متناوب از کمپرس سرد استفاده نمایید.

– از خم کردن سر ، حرکت ناگهانی سر و بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.

– مصرف میوه و سبزیجات تازه به شما در بهبودی سریع تر کمک خواهد نمود.

– عموما 10 روز پس از عمل می توانید به فعالیت اجتماعی خود بازگردید.

– رفع تورم بصورت کامل و رسیدن به نتیجه نهایی 6 ماه زمان خواهد برد.