سوالات متداول در مورد تزریق چربی به باسن

سوالات متداول در مورد تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن یکی از جراحی‌های زیبایی می باشد که به طور مکمل در کنار لیپوساکشن و پیکر تراشی انجام می شود. نتیجه انجام تزریق چربی به باسن باعث افزایش چند برابری زیبایی خودم بدن خواهد شد. به دلیل استفاده از چربی خود فرد یک عمل بسیار مقرون به صرفه و و در عین حال تاثیر گذار می باشد. روزانه سوالات زیادی در مورد تزریق چربی به باسن پرسیده می شود. در اینجا به بخشی از این سوالات پاسخ خواهیم داد.:

تزریق چربی به باسن

چربی مورد نیاز برای تزریق به باسن از چه قسمت هایی استخراج می شود؟

عموماً چربی مورد نیاز از قسمت های انباشت چربی متداول مانند: شکم وپهلو برداشته می شود. اما در شرایطی که فرد خواهان باسن بزرگ تر باشد و به چربی بیشتری نیاز داشته باشیم می‌توانیم از بخش‌های دیگر مانند: چربی ران ها و اطراف زانو نیز استفاده نماییم.
به طور کلی چربی های مقاوم مانند زیر شکم بهترین گزینه برای تزریق باسن میباشند.

بیهوشی عمل تزریق چربی به باسن چگونه است؟

لیپوساکشن و تزریق چربی به باسن از جمله عمل هایی هستند که می توان تحت بیهوشی عمومی و با بی حسی انجام داد. انتخاب نوع بیهوشی به عوامل مختلف مانند: نظر بیمار، وضعیت جسمانی بیمار، نظر پزشک بیهوشی و… بستگی دارد.

به طور کلی چند سی سی چربی می توان به هر باسن تزریق کرد؟

میزان چربی قابل تزریق به باسن هر فرد متفاوت می باشد. این میزان به عوامل مختلفی مانند: میزان چربی های قابل برداشت، گنجایش قسمت های مختلف باسن فرد برای تزریق چربی، فرم باسن، سلیقه مراجع، نظر جراح و… بستگی دارد. میزان تزریق چربی به صورت معمول و استاندارد بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ سی سی برای هر قسمت می باشد.

ماندگاری چربی تزریق شده به باسن چه میزان می باشد؟

چربی تزریق شده به باسن به دلیل این که از بدن خود فرد برداشت شده احتمال پس زده شدن ندارد. ما به طور معمول امور مشخصی از چربی ها به صورت مایع آمده و توسط دفع میشوند. میزان چربی های قابل جذب حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود. چربیهای تثبیت شده پس از گذشت سه ماه ماندگار و دائمی خواهند بود.
توجه داشته باشید میزان جذب چربی در ارتباط با فعالیت ها و رژیم غذایی روزهای بعد از عمل می باشد.

چه مدت زمان پس از تزریق چربی به باسن می توانیم ورزش کنیم؟

برای حفاظت از چربیهای تزریق شده حداقل تا هشت هفته انجام هرگونه فعالیت ورزشی پرهیز نماید. پس از آن با در نظر گرفتن نظر پزشکی متخصص ، به صورت تدریجی ورزش کردن را شروع کنید.

مراقبتهای پس از عمل تزریق چربی به باسن چیست؟

– عموماً پس از عمل نیاز به بستری نداشته و مرخص خواهید شد.

– درد عمل تزریق چربی به باسن قابل کنترل بوده و مصرف مسکن ها بهبود می یابد.

– به منظور جلوگیری از آسیب و بد فرمی چربیها در هنگام ترخیص استراحت در منزل حداقل تا دو هفته از نشستن ها و خوابیدن بر روی باسن اکیداً خودداری نمایید.

– پس از گذشته ۲ هفته می توانید نسبت به ادامه روند شغلی خود اقدام کنید.

– نتیجه جراحی در همان ساعات اول قابل ملاحظه می باشد اما برای رسیدن به نتیجه نهایی عمل جراحی تزریق چربی به باسن حداقل ۶ ماه منتظر بمانید.

– گن توصیه شده توسط پزشک خود را به طور مداوم استفاده نمایید.

عوارض عمل تزریق چربی  چه میباشد؟

تزریق چربی مانند سایر پروسیجر های جراحی دارای عوارض بالقوه ای هست که به ندرت اتفاق می افتند.اما اطلاع از آنها پیش از عمل لازم است.
از مهمترین عوارض این توان به:
تورم، کبودی، عدم قرینگی، عفونت، میزان تزریق نادرست و … اشاره کرد.

آیا می توان از چربی شخص دیگری برای تزریق  استفاده نمود؟

یکی از سوالات متداول در بین مراجعانی که خواستار تزریق چربی به باسن هستند ولی چربی مورد نیاز را درون بدن خود ندارند، همین سوال است. انتقال چربی از بدن یک فرد به بدن فردی دیگر امکان پذیر نمی باشد. چرا که چربی یک بافت و توسط بدن گیرنده پس زده میشود.

آیا تزریق چربی تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت؟

هزینه تزریق چربی به باسن با توجه به میزان چربی های خارج شده از بدن توسط لیپوساکشن و میزان چربی تزریق شده متفاوت می باشد. هزینه تزریق چربی به باسن همانند دیگر جراحی های زیبایی تحت پوشش هیچ کدام از بیمه ها قرار نمیگیرد.

آیا می توان تزریق چربی به باسن را تمدید نمود؟

ولی در شرایطی که سایز نهایی باسن مطلوب نباشد و در بدن چربی کافی برای تزریق دوباره وجود داشته باشد می توانیم مجدداً عمل تزریق چربی به باسن را انجام دهیم.

نتیجه نهایی تزریق چربی بهتر است پروتز باسن؟

تزریق چربی به باسن نسبت به بروز باسن از برتری هایی برخوردار می باشد. به عنوان مثال پروتز باسن خطراتی مانند: پارگی پروتز، عفونت، فرم غیر طبیعی باسن، درد بیشتر، زمان نقاهت بیشتر، پس زده شدن توسط بدن و… وجود دارد. علاوه بر همه موارد ذکر شده شما با تزریق چربی به باسن از یک مزیت دیگر یعنی تخلیه چربی نواحی چاق بهره مند خواهید شد.

کلینیک تخصصی هستیا