سوالات متداول در مورد تزریق چربی به صورت

سوالات متداول در مورد تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت یکی از روش های درمانی زیبایی است که به دلیل نتایج فوق العاده و ایجاد تغییر زیاد در چهره در میان بانوان میانسال بسیار محبوب می باشد. بسیاری از خطوط صورت مانند: خط خنده، چروک های دور چشم، خطوط پیشانی و… با تزریق چربی کاملا پر شده و تاثیر چشمگیری در در جوانی و شادابی پوست ایجاد می نماید. سوالات بسیاری در مورد تزریق چربی به صورت مطرح می شود که در اینجا به برخی از آنها پاسخ می دهیم.

تزریق چربی به صورت

چربی مورد نیاز برای تزریق از کدام قسمت از بدن برداشته می شود؟

برای تزریق چربی به صورت عموما از قسمت‌هایی مانند شکم، پهلو، بازو، ران و… استفاده می شود. در کل از کلیه چربی های بدن می توان برای تزریق به قسمت های دیگر استفاده نمود. اما برای ماندگاری بیشتر اولویت با چربی های مقاوم مانند چربی های زیر شکم می باشد.

تورم ناشی از تزریق چربی تا چه مدت باقی می ماند؟

 

تورم ناشی از تزریق چربی در روزهای اولیه زیاد خواهد بود که این موضوع طبیعی است. برای کنترل آن می‌توان از سرمادهی بدون وارد شدن فشار به صورت استفاده نمود. این تورم قابل توجه معمولاً در عرض یک تا دو هفته برطرف شده اما ورم ناچیزی تا دو ماه در صورت باقی خواهد ماند.
توجه داشته باشید ممکن است تورم است به صورت قرینه نباشد و این موضوع به معنای عدم قرینگی چربی تزریق شده نمی باشد.

 

کبودی و درد ناشی از تزریق چربی به چه میزان است؟

کبودی و درد حاصل از تزریق چربی در بدن افراد مختلف متفاوت می باشد. اما به طور کلی درد ناشی از تزریق چربی به صورت قابل کنترل می باشد. کبودی ایجاد شده در اثر تزریق عموماً ۷ تا ۱۰ روز به طور کامل رفع میشود.

 

چند درصد از چربی های تزریق شده باقی می ماند و به چه مدت ماندگاری دارد؟

به طور کلی حدود ۳۰ درصد است از چربی تزریق شده به هر اندام به صورت مایع درآمده و توسط بدن دفع میشود. ماندگاری چربی به رژیم غذایی فرد و فعالیت‌های بدنی او دارد. چربی باقی مانده پس از یک ماه معمولاً ماندگار خواهد بود.

 

از چه سنی می توان نسبت به تزریق چربی به صورت اقدام نمود؟

بهتر است تا به ثبات رسیدن بدن صبر نمود . بهترین سن برای تزریق چربی به صورت سنین بالای ۱۸ سال می باشد.

 

آیا رژیم گرفتن پس از تزریق چربی منجر به از بین رفتن آن خواهد شد؟

چربی تزریق شده به صورت مانند چربی قسمت های دیگر بدن می باشد. در صورت کاهش وزن شدید چربی های تزریق شده نیز تحلیل خواهند رفت.

 

بیهوشی لازم برای تزریق چربی به صورت چگونه است؟

تزریق چربی به صورت اگر به تنهایی انجام شود نیازی به القای بیهوشی و با بیحسی قابل انجام است. در در برخی موارد افراد همزمان با لیپوماتیک و پیکر تراشی، تزریق چربی به صورت نیز انجام می دهند که برای این کار نیاز به بیهوشی یا بی حسی وجود دارد.

 

مراقبت های پس از تزریق چربی به صورت چیست؟

– مصرف دخانیات ت سرعت ترمیم را کاهش می دهد. بنابراین از مصرف سیگار حداقل یک ماه پس از تزریق پرهیز نمایید.

– ماساژ نواحی تزریق شده باعث جابجایی چربی ها نخواهد شد. اما برای حفظ فرم مطلوب از ایجاد فشار و یا ماساژ بر روی صورت تا یک ماه پرهیز کنید. اصلاح با بند و وکس نیز به دلیل ایجاد فشار بر صورت از همین قاعده پیروی می کنند.

– حداقل تا دو هفته طاق باز بخوابید.

– انجام ورزش شدید در ۴ هفته اول باعث از بین رفتن نتایج تزریق خواهد شد. چرا که افزایش جریان خون به صورت تورم را افزایش داده و چربی را از بین میبرد. پس از یک ماه ورزش های سبک را به تدریج شروع کنید.

– یک روز پس از تزریق چربی استحمام کردن بلامانع می باشد.

– احساس کشیدگی یا فشار درصورت در روزهای ابتدایی طبیعی بوده و پس از گذشت ۷ تا ۱۰ روز از بین خواهد رفت.

 

محدودیت های غذایی پس از تزریق چربیچگونه است؟

پس از تزریق چربی به صورت محدودیت غذایی خاصی وجود ندارد .اما خوردن آناناس و قرص آناهیل به شما در کاهش تورم و افزایش سرعت ترمیم کمک خواهد کرد.
به منظور کنترل تورم مصرف نمک را محدود نمایید.

 

آیا تزریق چربی به صورت به ترمیم نیاز خواهد داشت؟

عوامل مختلفی تعیین‌کننده ترمیم تزریق چربی به صورت میباشند. عواملی مانند: سلیقه فرد، نظر جراح، میزان چربی باقی مانده، گنجایش پوست برای تزریق و ….
برای تعیین این موضوع باید حداقل یک ماه منتظر ماند تا پس از بین رفتن تورم و دیدن نتیجه تصمیم گیری نمود. پزشک شما در گرفتن این تصمیم به شما کمک خواهد کرد.

کلینیک تخصصی هستیا