سوالات متداول در مورد جراحی ماموپلاستی

سوالات متداول در مورد جراحی ماموپلاستی

به دلیل تغییرات شدید در سینه بانوان بعد از بارداری و شیردهی، بسیاری از خانم ها خواهان تغییر فرم سینه خود حالت ایده آل و مطلوب هستند. برای این افراد با توجه به نیاز و فرم سینه عمل های مختلفی مانند لیفت، لیفت و پروتز گذاری و یا ماموپلاستی انجام می شود. در این میان حالات مختلفی در مورد جراحی ماموپلاستی پرسیده می شود که در در این مقاله به پاسخ به این سوالات می پردازیم.

سوالات متداول در مورد جراحی ماموپلاستی

تفاوت ماموپلاستی و لیفت سینه چیست؟

همانطور که میدانید لیفت سینه برای کسانی انجام می‌شود که سینه هایی با بافت کم اما شل و افتاده دارند. ماموپلاستی در واقع جراحی لیفت و کوچک کردن سینه است که برای افرادی با سینه بزرگ ، پر بافت و افتاده اجرا می ‌شود. بنابر این تعریف، در هنگام ماموپلاستی، لیفت نیز انجام می شود.

 

برش های جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن چگونه است؟

روش های مختلفی برای انجام ماموپلاستی وجود دارد و به عواملی مانند شکل حجم سینه و همینطور متود جراح بستگی دارد. اما به طور کلی خط برشی که نهایتا در انتهای عمل میبینیم یک برش گرد دور هاله و یک برش تی شکل به صورت معکوس در زیر سینه می باشد.

 

اسکار باقی مانده جراحی ماموپلاستی چگونه است؟

میزان اسکار یا همان جای زخم باقی مانده از عمل جراحی به عوامل مختلفی مانند ظرافت برش و دوخت قدرت ترمیم زخم توسط بدن بستگی دارد. اسکار ناشی از از این جراحی در قسمت های خط برشی که گفته شد قرار می گیرد. از محاسن این نوع خط برش می توان به مخفی شدن اسکار در زیر چین سینه اشاره نمود.

کلینیک هستیا مفتخر است اعلام کند که شما میتوانید بدون داشتن نگرانی از اسکار باقی مانده ، با خیال راحت نسبت به جراحی ماموپلاستی اقدام نمایید. شما می توانید با استفاده از یکی از قابلیت های لیزر فوتونا (قویترین لیزر جوانسازی دنیا) جای بخیه ماموپلاستی و یا هر عمل دیگر را را به راحتی از بین ببرید.

 

آیا پس از جراحی ماموپلاستی می توان شیردهی داشت؟

با توجه به برش ها و خروج بافت از سینه می‌توان گفت انجام جراحی ماموپلاستی بر کیفیت شیردهی تاثیر خواهد گذاشت. چراکه با برش هاله و تا حدودی تخریب کانال های شیردهی ، پروسه تولید شیر و شیردهی کیفیت کمتری خواهد داشت.

 

چه کسانی نباید ماموپلاستی انجام دهند؟

– افرادی با وزن بالا و چاقی مرضی

– افراد در حال کاهش وزن شدید

– خانم های باردار و شیرده

* این افراد لازم است تا به ثبات رسیدن حالت بدن خود انجام این جراحی را به تعویق بیندازند.

 

چه مدت پس از شیردهی می ‌توان نسبت به انجام ماموپلاستی اقدام نمود؟

مادران شیرده باید حداقل ۶ ماه ماه پس از از قطع شیردهی برای رسیدن سینه به فرم ثابت و طبیعی صبر کنند و پس از آن در صورت نداشتن قصد بارداری نسبت به انجام عمل ماموپلاستی اقدام نمایند.

 

بیهوشی جراحی کوچک کردن سینه چگونه است؟

جراحی ماموپلاستی تحت بیهوشی عمومی انجام می پذیرد.

 

آیا داشتن سینه فیبروکیستیک مانعی برای ماموپلاستی دارد؟

برای انجام ماموپلاستی لازم است پیش از اقدام به انجام این جراحی چه کارهای لازم مانند سونوگرافی و ماموگرافی را تحت نظر پزشکان متخصص این حوزه انجام دهید. وجود کیست در سینه در صورت نداشتن بدخیمی منعی برای انجام جراحی سینه ایجاد نخواهد کرد.

 

آیا امکان افتادگی مجدد سینه وجود دارد؟

همانطور که میدانید عموماً این عمل در زمانی انجام می شود که افراد مرحله ی بارداری و شیردهی را پشت سر گذاشته اند. بنابراین قطعا در دوره ی میانسالی می باشند. با انجام این عمل حجم زیادی از پوست و بافت اضافه برداشته شده و سینه مانند سینه ی یک فرد جوان فرم میگیرد. گذشت زمان و تاثیرات ناشی از آن بر روی پوست همه قسمت های بدن اتفاق می افتد. اما در صورت مراقبت، عدم حاملگی مجدد و استفاده از لباس زیر مناسب سینه دچار افتادگی چندانی نخواهد شد.

 

مراقبتهای پس از ماموپلاستی چیست؟

– به مدت چهار هفته از خوابیدن بر روی شکم و سینه پرهیز نمایید.

– پس از سه روز استحمام کنید اما هل بخیه را خشک نگه دارید.

– تا دو هفته از حرکت ناگهانی دست ها و رانندگی بپرهیزید.

– تا ۶ تا ۸ هفته از انجام ورزش های سنگین این و بلند کردن اجسام پرهیز کنید.

– سوتین طبی تجویز شده را به مدت دو ماه استفاده نمایید.

– یک ماه از مصرف دخانیات بپرهیزید.

– عموماً بخیه های سینه جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارند.

– هر روز پانسمان سینه را عوض کنید.

– تا ترمیم کامل پوستی از کرم های ترمیم کننده استفاده نمایید.

 

عوارض جراحی ماموپلاستی چیست؟

برخی از عوارض به صورت بالقوه برای مامو پلاستی وجود دارد.

– عدم تقارن سینه ها

– تورم و کبودی

– خونریزی

– بی حسی نوک سینه

– اختلال در شیردهی

همه جراحی ها ممکن است با عوارضی همراه باشد. با انتخاب پزشک مناسب می توان از بسیاری از آنها جلوگیری نمود. چراکه علاوه بر مهارت جراح مسائل دیگری مانند توصیه‌های لازم برای قبل و بعد از جراحی تاثیر بسزایی بر عوارض جراحی خواهد داشت.