سوالات متداول در مورد لیزر موهای زائد

نگرانی هایی برای افراد در مورد استفاده از لیزر بوجود میاید از این قبیل است:

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

اگر دستگاه های لیزر موهای زائد حتی یک درصد خطر بیماری هایی مثل سرطان را تشدید می کردند (حتی یک مورد گزارش در دنیا) در اولین اقدام تولید آن توسط سازمان غذا و دارو ایالات متحده متوقف می شد. کلیه دستگاه های لیزر کندلا دارای تاییدیه FDA هستند.
که برای آشنایی بارسمیت این تاییدیه ی بهداشتی میتوانید ان را در گوگل سرچ بفرمایید.

یک سوال مهم این است که آیا وجود مشکلات هورمونی می توان لیزر انجام داد؟

در صورت وجود مشکلات هورمونی، اول باید به دکتر متخصص مربوطه مراجعه کرد و با دارو، مشکلات هورمونی رو درمان کرد و بعد رفت سراغ لیزر موهای زائد! البته بعد از آزمایش ممکنه مشخص شود که فرد مشکل هورمونی ندارد و رشد موهای زائد ممکنه که دلایل دیگه ای داشته باشه از جمله:

سندرم تخمدان پلی کیستیک
تومور یا بیماری های غده فوق کلیه
استفاده برخی از داروها( مانند کورتیزون خوراکی، فنی توئین، ماینوکسیدیل و تستوسترون)
دلایل ژنتیکی
افزایش تستوسترون بعد از یائسگی

برای دریافت بهترین نتیجه لیزر موی زاید حتما باید قبل از ،از بین بردن موهای زائد با لیزر مشکلات هورمونی فرد درمان شود.ازمایش هورمون بهترین راه چکاب قبل از شروع لیزر میباشد.
همچنین میتوان همزمان با انجام دوره ی لیزر به درمان مشکلات هورمونی پرداخت ولی ممکن است دراین حالت تعداد جلسات لیزر بیشتری لازم باشد.

سوال بعدی اینست که آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟ایا موها تا اخر عمر هرگز رویش نخواهندداشت؟

نتایج لیزر در افراد مختلف متفاوت است ولی بطور کلی نتایج برای سالها ماندگار است، ولی در برخی افراد بعضی از فولیکولها هراز گاهی تمایل به رشد دارند که نیاز به جلسات یادآور سالیانه خواهد بود (به این صورت که پس از پایان جلسات سالی یک الی دو جلسه یادآوری نیاز است) اصولا بعد از رشد سی درصد از موها، برای شارژ یاداور مراجعه میکنند.

سوال بعدی، آیا لیزر موهای زائد باعث نازایی میشود؟

گاها دیده شده که برخی افراد از لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی ترس دارند، و فکر میکنندمبادا لیزر بر روی احشاء داخلی مثل رحم و تخمدانها اثر سو بگذر پاسخ اینست که:
رفع موهای زائد ناحیه تناسلی با عمق نفوذ کم دستگاه لیزر، امکان آسیب رسیدن به اندام های داخلی به هیچ عنوان وجود ندارد.و نور لیزر فقط چند میکرومتر وارد بافت پوست میشود و به اندامهای داخلی هیچ نفوذی ندارد. فراموش نکنیم اگر حتی یک مورد گزارش بیماری های بدخیم و خطرناک دراین سالها شده بود به طور کلی جلوی فعالیت آن گرفته می شد و توسط رسانه های عمومی اطلاع رسانی می شد، و FDA از دستگاه سلب میشد.
مثال ساده دستگاه های سولاریومدموجودددر در کشور هستند که فقط به صورت غیرقانونی و زیرزمینی فعالیت می کنند و بارها روابط عمومی وزارت بهداشت از طریق رسانه های عمومی از مضرات و معایب و خطرات آن برروی بدن سخن گفته است

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

دلیل اصلی احساس درد در هنگام لیزر موهای زائد در دستگاه ها مختلف، گرمای ایجاد شده در سطح پوست است به همین جهت دستگاه جنتل مکس پورو کمپانی کندلا مجهز به سیستم خنک کننده DCD™ می باشد که انحصارا توسط این کمپانی به ثبت رسیده است.درد حس شده در حین لیزر کاملا قابل تحمل و معمولی میباشد
در سیستم دی سی دی کولینگ، باهر اشعه ی لیزر یک پاف اسپزی کننده گاز کرایوژن نیز برروی پوست پاشیده میشود بنابراین سطح پوست خنک شده و گرمای ناشی از لیزر قابل تحمل میشود.