لیفت صورت یا فیس لیفت چیست ؟

فیس لیفت یا لیفت صورت

لیفت صورت ،فیس لیفت یا ریتیدکتومی یک جراحی زیبایی با هدف جوانسازی می باشد که عموما در سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی انجام می پذیرد. پوست انسان در اثر عواملی مانند: قرار گرفتن در معرض نور خورشید، عوامل وراثتی ،مصرف دخانیات و اثرات ناشی از افزایش سن دستخوش تغییرات نامطلوبی می شود.

همزمان با بالا رفتن سن و تغییرات سلولی، کم کم تغییرات پوستی نیز آشکار خواهند شد. با افزایش سن سلول های فیبروبلاست در پوست قدرت کلاژن سازی خود را از دست می دهند و چربی زیر پوست نیز تحلیل می رود. کاهش کلاژن و چربی زیر پوست سبب می شود که پوست قوام خود را از دست داده و دچار شلی و افتادگی شود. این تغییرات در همه ی بدن بوجود می آید اما به دلیل قرارگیری در معرض خورشید و تاثیر پذیری بالاتر پوست صورت ،این عوارض در چهره زودتر آشکار می شموند. این مرحله شروع ایجاد چروک و خطوط پوستی مانند : خط لبخند ،خطوط پیشانی ، خطوط دور چشم و … می باشد.

جوانسازی صورت

روش های تهاجمی و غیر تهاجمی مختلفی برای جوانسازی صورت پیشنهاد می شود که هر فرد باید بر طبق نیاز خود از آنها استفاده نماید. درمان هایی مانند: جوانسازی با لیزر فوتونا، تزریق چربی و فیلر، لیفت شقیقه، لیفت پیشانی، لیفت کل صورت و…. (برای مطالعه ی بیشتر روی عناوین درمان ها کلیک نمایید.)
در صورتی که آنکه و خطوط چهره شدت یابد اقدام به درمان نمایید، می توان از روشهای غیر تهاجمی مانند لیزر فوتونا، ژل و فیلر استفاده نمایید. اما در سنین بالاتر و با شدت یافتن افتادگی پلک پوست و خطوط ایجاد شده راه مناسب انجام لیفتینگ می باشد.

فیس لیفت یا لیفت صورت

لیفت صورت چه تغییراتی در چهره ایجاد می کند ؟

– پوست اضافه صورت را حذف می نماید.

– شیار عمیق دور دهان (خط خنده و امتداد آن تا بینی) برطرف شده و صاف می شود.

– پوست آویزان شده از ناحیه چانه و فک و زیر آن اصلاح می‌شود.

– با انجام این عمل چهره حداقل ۱۰ سال جوان تر خواهد شد.

– نتایج عمل در صورت مراقبت می تواند بیش از۱۰ سال ماندگار باقی بماند.

– تغییرات ناشی از لیفت صورت به میزان زیادی در اعتماد به نفس فرد تاثیر می گذارد.

فیس لیفت چیست و چگونه انجام می شود؟

لیفت صورت یک روش تهاجمی است که طی آن با برش و جداسازی قسمتهایی از پوست و کشیدن پوست افتادگی و خطوط صورت برطرف می شود. جراحی لیفت صورت تحت بی هوشی عمومی یا بیحسی موضعی همراه با خواب آور در طی 2 تا 3 ساعت انجام می پذیرد.

پس از القای بیهوشی، جراح برش های جراحی را در محدوده جلوی گوش ایجاد میکند. برش های جراحی فیس لیفت اصولا در ناحیه ی جلوی گوش ایجاد می شوند . در شرایطی که لیفت گردن هم انجام شود برش در مسیر پایین و پشت گوش و خط رویش مو امتداد می یابد. محل برش فیس لیفت با توجه به نیاز فرد ممکن است در اشکال مختلفی در اطراف گوش ایجاد شوند که در تصویر زیر مشاهده می نمایید. جراح با توجه به وضعیت صورت، محل افتادگی ها ،اصول علمی و انتظار مراجع از نتیجه ی عمل نوع برش و تکنیک عمل را انتخاب خواهد کرد.

لیفت صورت یا فیس لیفت

پس از انتخاب محل و ایجاد برش، جراح پوست را از بافت های زیر آزاد مینماید. سپس پوست را به سمت بالا و عقب کشیده و با جدا سازی بافت اضافه، پوست را به محل جدید با ظرافت و دقت دوخته و ترمیم می نماید.

* نکته ی بسیار مهم در مورد لیفت صورت:

توجه داشته باشید که لیفت صورت افتادگی های اطراف ناحیه ی چشم تا گردن را درمان می کند. برای درمان افتادگی پلک، خطوط پیشانی و افتادگی ابرو باید از روش های مکمل مانند :بلفاروپلاستی ، لیفت پیشانی و لیفت شقیقه استفاده نمود.

ملاحظات قبل از عمل لیفت صورت

– از یک ماه قبل مصرف مشتقات نیکوتین مثل سیگار و قلیان و همچنین مشروبات الکی را کنار بگذارید.

– داروهای شیمیایی و گیاهی رقیق کننده ی خون و ضدانعقاد ها را تحت نظر پزشک متوقف کنید.

– آزمایش های تعیین شده توسط پزشک را انجام دهید.

– پیش از عمل درمورد انتظاراتتان از نتیجه ی عمل به طور واضح با جراح صحبت نمایید.

– شخصی را به عنوان همراه برای روز عمل تعیین نمایید.

– در روز عمل از لباسی با یقه آزاد و دکمه دار استفاده نمایید.

مراقبتهای بعد از عمل لیفت صورت یا فیس لیفت

– مدت بستری عمل لیفت صورت در هر فرد وابسته به شرایط عمومی و وسعت جراحی متفاوت بوده عموماً فرد 1تا 2روز تحت نظر قرار می‌گیرد.

– به مدت یک هفته تا ۱۰ روز از پانسمان فشاری استفاده می شود.

– ده روز پس از عمل برای کشیدن بخیه و ویزیت به پزشک مراجعه نمایید.

– به منظور کنترل تورم هنگام خواب سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهید و از کمپرس سرد استفاده کنید.

– مصرف نمک را محدود نمایید.

– برای بهبود زخم ها از مصرف سیگار و مشروبات الکلی تا یک ماه خودداری کنید.

– باید از انجام کارهایی که به صورت فشار وارد می‌کند بپرهیزید.

– پس از دو هفته قادر به انجام فعالیتهای اجتماعی خواهید بود.

– بهبودی کامل لیفت صورت یک ماه زمان خواهد برد.

–  برای رسیدن به نتیجه نهایی لیفت صورت و از بین رفتن تورم به‌طور کامل 6 ماه زمان لازم است.

عوارض ناشی از عمل لیفت صورت

عمل فیس لیفت در صورت درست و علمی انجام شدن کمترین احتمال ایجاد عوارض جانبی را به دنبال خواهد داشت.عوارض احتمالی فیس لیفت مانند: خونریزی، عفونت، عدم قرینگی، بی حسی ماندگار،اسکار و….

  • توجه داشته باشید که انتخاب جراح ماهر در عمل فیس لیفت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

جای بخیه عمل لیفت صورت

اسکار باقی مانده از خط برش برای لیفت صورت عوامل مختلفی مانند: مهارت جراح، دوخت و ترمیم دقیق زخم، وضعیت بدن فرد در ترمیم زخم، میزان کشش پوست بعد از لیفت و … دارد.
اگر پوست به میزان درستی لیفت شده باشد و ترمیم به درستی صورت گرفته باشد، اسکار ظریفی در چین جلو ،داخی و یا پشت گوش قرار میگیرد. اسکار باقی مانده از هر عمل هرچند ظریف واندک، مسئله ای است که باید قبل ازعمل متوجه آن باشید.

ما در کلینک هستیا راه حل فوق العاده ای برای رفع جای بخیه لیفت صورت به مراجعین عزیزمان عرضه می نماییم. لیزر فوتونا با تاثیر فوق العاده قوی در رفع اسکار پیشنهاد کلینیک هستیا برای برطرف شدن نگرانی از اسکار لیفت صورت می باشد.