لیفت پیشانی و ابرو

لیفت پیشانی و ابرو

با افزایش سن ، کاهش تولید کلاژن در پوست و همچنین کاهش میزان چربی زیر پوست باعث می شود در نقاط مختلف از صورت با ایجاد شلی ، افتادگی و چروک از طراوت چهره کاسته شود .امروزه تغییر سبک زندگی و افزایش تنش ها در زندگی افراد باعث شده اکثر افراد از اختصاص دادن زمان به مراقبت از پوست و حفظ زیبایی خود فاصله بگیرند. متاسفانه اکثر افراد دقیقاً زمانی که اولین نشانه های افزایش سن در چهره  پدیدار می شود به فکر مراقبت از پوست و پیشگیری از تغییرات چهره  می افتند.
اینگونه تغییرات عموماً در پیشانی به صورت افتادگی پوست پیشانی و به دنبال آن ایجاد خط اخم، افتاده شدن ابروها، ایجاد خطوط پیشانی و تداعی حالت خستگی و عصبانیت در چهره فرد ظاهر می شوند.

لیفت پیشانی

درمان افتادگی پوست پیشانی

روش های مختلفی با توجه به درجه شلی و افتادگی پوست برای افراد توصیه می شود.مانند:

لیفت پیشانی و ابرو

لیفت آندوسکوپیک

تزریق ژل و بوتاکس به پیشانی

برخی افراد در حالت های مختلف تغییر چهره مانند بالا بردن ابروها و یا اخم با شدت کم سریعاً خطوط  عمیقی بر روی پوستشان پدیدار می شود، اما خطوط پایدار نیستند. در شرایطی که در پوست پیشانی و بین ابرو های افراد هنوز خطوط عمیق در حالت استراحت صورت ایجاد نشده باشد، می‌توان از روش‌ بوتاکس برای پیشگیری است عمیق شدن خطوط استفاده نمود. با تزریق بوتاکس در نقاط مشخصی از پیشانی نتایج مختلفی مانند: بالا رفتن ابرو، پایین آمدن ابرو، ثابت شدن و عدم توانایی در حرکت ابرو

بوتاکس در حقیقت یک نوع سم فلج کننده خفیف می باشد. به عنوان مثال تزریق این ماده در عضلات بالابرنده ابرو باعث شلی آن عضلات و آزادی عمل عضلات متقابل خواهد شد. به این صورت که با شل شدن عضلات بالا برنده ابرو عضلاتی که ابرو به سمت پایین می کشند راحتی کار خود را انجام می دهند و این گونه ابرو در جای مناسب قرار می گیرد.
تزریق ژل با پرکردن جایگاه حجم چربی از دست رفته پوست باعث پر شدن خطوط از داخل و جوانی و طراوت پوست می شود.
استفاده از ژل و بوتاکس  تحت بی حسی موضعی سریعاً انجام شده و در عین حال تغییرات قابل توجهی ایجاد می نماید. اثرات بوتاکس ۴ تا ۶ ماه و اثرات ژل ۳ تا ۴ سال باقی خواهند بود.

لیفت پیشانی

لیفت پیشانی و ابرو

پوست پیشانی توسط دو روش (باز) سنتی و آندوسکوپیک لیفت می ‌شود.در نتیجه ی هر دو روش پوست پیشانی لیفت شده و تغییرات در چهره ایجاد خواهد شد.
تغییراتی مانند:

– کاهش چروک های ناحیه پیشانی

– کاهش چروک های پوستی در ناحیه پیشانی ، پل بینی و بین چشمها

– از بین رفتن حالت خواب آلودگی و عصبانیت چهره

– از بین رفتن خطوط اخم و چروک عمودی در بین دو ابرو

– نمایان شدن زیبایی چشم ها

لیفت پیشانی به روش جراحی در افرادی که تمایل به استفاده از روش های موضعی ندارند و یا آثار و خطوط به جا مانده  بر پوست آنها شدید و عمیق می باشد، انجام می پذیرد.

لیفت آندوسکوپیک

در گذشته بیشتر از لیفت پیشانی به روش باز انجام می‌شد. اما وجود مواردی در روش سنتی مانند تراشیده شدن مو،  خط برش بزرگتر و دوره نقاهت طولانی تر باعث شد که روش آندوسکوپی بیش از پیش محبوب تر از روش سنتی شود.

* البته لازم به ذکر است در مواردی که لازم است پوست اضافه پیشانی برداشته شود روش انجام لیفت پیشانی در میزان خط برش تفاوتی ایجاد نمی کند.همچنین انجام لیفت آندوسکوپیک مستلزم وجود تجهیزات و مهمتر از آن مهارت جراح می باشد.

روش آندوسکوپی یک روش پیشرفته تر برای انجام لیفت پیشانی می باشد که طی آن بدون نیاز به تراشیدن مو و یا باقی ماندن جای برش بزرگ میتوان پیشانی را به همان کیفیت لیفت کرد و خطوط صورت را از بین برد. برشهای مورد استفاده در لیفت ابرو به روش آندوسکوپی پنج برش کوچک ۲ سانتی متری است که در قسمت رویش مو پنهان میشود. بنابراین مشکل جای زخم و بخیه به هیچ عنوان در این روش مطرح نمی باشد.

در لیفت آندوسکوپیک ابرو پس از ایجاد برش های کوچک، ابزارهای آندوسکوپی خیلی ظریف از طریق سوراخ های ایجاد شده وارد فضای بین پوست و عضله می شوند. جراح روند انجام جداسازی ها و لیفت عضلات را در مانیتور مشاهده می کند. تصاویر مانیتور توسط دوربین ظریف موجود در ابزار آندوسکوپی به نمایش گذاشته می شود.

مراقبت های پیش از عمل لیفت پیشانی

– از مصرف موادی که باعث افزایش خونریزی و افزایش مدت زمان ترمیم زخم می شود خودداری کنید.

– مصرف دخانیات ت و مشروبات الکلی بهتر است که حداقل دو هفته پیش از جراحی متوقف شود.

– در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون در مورد نحوه توقف مصرف آنها با پزشک مشورت کنید.

– در ویزیت پیش از عمل انتظارات خود از نتیجه  لیفت پیشانی را با جراح درمیان بگذارید.

* لیفت پیشانی رده سنی مشخصی ندارد اما به طور معمول در  سنین بالا انجام می‌شود. به جز در مواردی که فرد به طور وراثتی از افتادگی ابروها رنج ببرد، که توصیه می شود با لیفت پیشانی چهره خود را جوان و شاداب تر کند.

ملاحظات پس ازلیفت پیشانی و روند بهبودی

– میزان درد قابل توجه ای پس از عمل احساس می کنید لذا به منظور کنترل شدت آن، مسکن های تجویز شده را – طبق دستور مصرف نمایید.
– وجود تورم و کبودی پس از لیفت ابرو طبیعی بوده و پس از مدت کوتاهی با استفاده از کمپرس سرد و بالا نگه داشتن سر نسبت به بدن بهبود می یابد.
– در صورت خوابیدن به پهلو به طور متناوب جابجا شوید.
– به منظور کنترل تورم مصرف نمک را  محدود نمایید.
– مدت یک ماه از انجام فعالیت هایی که منجر به وارد شدن فشار به سر می شود پرهیز کنید.
– معمولاً افتادگی ابروها همزمان با افتادگی پلک ها ایجاد می شوند. یکی از اعمال جراحی رایج که معمولاً همراه

* با لیفت انجام میشود، بلفاروپلاستی می‌باشد. در صورت وجود افتادگی پلک و افتادگی ابرو انجام این دو جراحی با یکدیگر تغییر بسیار محسوسی در چهره ایجاد می نماید.

با مشاوره رایگان توسط تیم تخصصی کلینیک هستیا بهترین درمان را برای رفع خطوط صورت خود برگزینید.