سوالات متداول در مورد جراحی لیفت سینه

سوالات متداول در مورد جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه یکی از جراحی های زیبایی شایع در بانوان پس از بارداری و کاهش وزن شدید است. طی این عمل سینه از حالت شل و آویزان به حالات خوش فرم تبدیل شده و در جای طبیعی خود قرار خواهد گرفت. این جراحی درجات و حالات مختلفی دارد که پس از معاینه ی فرد روش مناسب توسط پزشک تعیین می گردد. همواره سوالات زیادی در رابطه با این جراحی مطرح میشود. در این مقاله قصد داریم درمورد بخشی از این سوالات توضیحاتی ارائه می دهیم.

روند جراحی لیفت سینه چگونه است؟

روند انجام جراحی لیفت تا حدودی تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند: میزان افتادگی سینه، سایز سینه، تقارن سینه و… می باشد. به طور متداول پیش از عمل خصوصی برای برش توسط جراح بر روی سینه کشیده میشود. دلیل رسم این خطوط این است که در حالت خوابیده سینه ها فرم خود را از دست می‌دهند. انجام این کار دقت را بالا خواهد برد. پس از بیهوشی ایجاد برش و جدا کردن از بافت زیرین عمل آغاز می شود. جراح پس از جداسازی پوست و بافت اضافه، نوک سینه و هاله آن را در محل صحیح و بالاتر از قبل فیکس نموده و سینه را ترمیم می نماید.

سوالات متداول در مورد جراحی لیفت سینه

محل برش جراحی لیفت سینه

برش‌های جراحی لیفت به صورت یک برش دایره ای دور هاله پستان و یک برش دایره بزرگتر دور برش قبلی و در فاصله مشخصی از آن ایجاد می شوند. همچنین یک برش عمودی در خط صاف از هاله ی سینه به سمت پایین نیز ایجاد می شود. در شرایطی که بافت سینه زیاد بوده و یا افتادگی و پوست بیش از اندازه وجود داشته باشد، خط برش دیگری بضورت افقی در زیر چین پستان ایجاد خواهد شد.

سوالات متداول در مورد جراحی لیفت سینه

نتیجه دهی جراحی لیفت

نتیجه حاصل از جراحی لیفت بلافاصله بعد از جراحی قابل مشاهده است. است اما به دلیل به وجود آمدن تورم نتیجه نهایی و پایدار ۴ تا ۶ ماه پس از عمل جراحی به وجود خواهد آمد.

بارداری و شیردهی پس از جراحی لیفت سینه

به دلیل دستکاری کم بافت در جراحی لیفت پس از این جراحی اختلالی در بارداری و شیردهی به وجود نخواهد آمد. اما به دلیل کاهش حجم سینه طی این جراحی و تغییر در فرم بوجود آمده در حین بارداری و شیردهی توصیه می شود انجام این عمل را به بعد از شیردهی موکول نمایید.

تغییر سایز سینه پس از جراحی

در اکثر موارد لیفت سینه با کاهش سایز سینه همراه خواهد بود. در صورت افتادگی سینه بدون بافت می توانید در حین جراحی لیفت از پروتز استفاده نمایید.

بیهوشی جراحی لیفت

این جراحی تنها تحت بی هوشی عمومی قابل انجام می باشد.

هزینه جراحی لیفت سینه

هزینه این جراحی به موارد مختلفی مانند: تخصص و مهارت جراح، کلینیک یا بیمارستان، درجه افتادگی سینه، حجم سینه (کاهش سایز و لیفت و یا لیفت به تنهایی)، انجام جراحی با پروتز گذاری و… بستگی دارد. در جلسه ی مشاوره پس از مشخص شدن موارد گفته شده هزینه ی جراحی مشخص خواهد شد.

تخصص مناسب برای انجام جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه توسط دو گروه از پزشکان با درجه علمی متخصص جراحی و فوق تخصص پلاستیک انجام میشود. اگرچه بسیاری از جراحان عمومی قادر هستند این عمل را به خوبی انجام دهند. اما توصیه می‌شود برای انجام این جراحی زیبایی به فوق تخصص پلاستیک مراجعه نمایید.

ورزش پس از لیفت سینه

پس از عمل برای شروع کردن ورزش با احتیاط عمل کنید. دو هفته پس از عمل پیاده روی سبک یک ماه فرد ورزش های سبک و پس از گذشت سه ماه با احتیاط به سمت ورزش های سنگین بروید.

ماندگاری عمل لیفت سینه

ماندگاری این عمل تقریباً دائمی است اما با تشدید عوامل ایجاد کننده افتادگی سینه می تواند از فرم مطلوب خارج شود. اما به شکل قبلی باز نمی گردد. مثلاً با افزایش سن و یا عدم استفاده از از سوتین مناسب هنگام فعالیت و ورزش ممکن است فرم آن از حالت مطلوب دور شود. اما در موارد شدیدتر مثل بارداری تغییرات وسیع تری در سینه اتفاق می‌افتد.

بهبودی محل عمل و اسکار ناشی از جراحی لیفت سینه

اسکار ناشی از جراحی و بهبودی زخم تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند قدرت ترمیم زخم بدن، ظرافت کار جراح و مراقبت های پس از عمل خواهد بود. در صورت ترمیم محل عمل با ظرافت و استفاده از مکمل های خوراکی و موضعی برای ترمیم بهتر ، زخم بخ خوبی و با سرعت بیشتر ترمیم خواهد شد. از طرفی محل برش این جراحی در نقاطی خارج از دید قرار می گیرند.

کلینیک تخصصی هستیا مفتخر است که با ارائه ی لیزر فوتونا به عنوان درمان اسکار ناشی از جراحی به مراجعین خود این نگرانی را برطرف سازد. شما می توانید بدون داشتن نگرانی از جای زخم جراحی لیفت سینه نسبت به انجام آن توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک در کلینیک هستیا اقدام نمایید.