عمل جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی

عمل جراحی زیبایی بازو یا براکیوپلاستی

زیبایی بدن زمانی حاصل می شود که همه ی اجزاء بطور مستقل فرم ایده آل و منطبق با معیار های زیبایی داشته باشند.
داشتن بازوهای بزرگ و یا افتاده تاثیر زیادی در نمای اندام فرد دارد و می تواند تنوع پوشش را برای فرد محدود سازد. چرا که برخی افراد به دلیل بزرگی بازو از پوشیدن لباس های بدون آستین امتناع کرده و برخی به دلیل اختلاف سایز زیاد بین بازو و تنه مجبور می شوند که لباس هایی با سایز بزرگ تر از خود استفاده کنند . راه حل تغییر بازو به فرم دخواه انجام عمل براکیوپلاستی یا لیفت بازو می باشد. براکیوپلاستی یا لیفت و زیبایی بازو نوعی جراحی زیبایی بوسیله ی کانتورنگ و فرم دهی بدن می باشد که با حذف پوست اضافه و چربی انباشته در بازو توسط لیپوساکشن ،فرم مناسبی برای بازو به ارمغان می آورد.

براکیوپلاستی یا لیفت بازو

براکیوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادخواهان این روش زیباسازی عموما خانم ها هستند و به چند دلیل به انجام این جراحی ترغیب می شوند:
1 خانم های جوانی که بازوهای بسیار بزرگی دارند و علی رغم رژیم و ورزش نتوانسته اند به فرم دلخواه برسند.
2 افرادی که به دنبال نوسانات وزن شدید کشسانی پوست خود را از دست داده اند و بازوان آنها حالت شل و آویزان پیدا کرده است.
3افرادی که در پی ورود به میانسالی و کاهش الاستیسیته پوست بازو های آنها حالت شل پیدا کرده است.

روند جراحی براکیوپلاستی

جراحی براکیوپلاستی عموما تحت بیهوشی عمومی و در طی دو مرحله انجام می پذیرد.پیش از شروع بیهوشی جراح با توجه به دانسته های خود ، خطوط راهنمای عمل جراحی را بر روی بازوی فرد طراحی نموده و سپس فرد برای القا بیهوشی آماده می شود.پس از بیهوشی در مرحله ی اول لیپوساکشن بازو از طریق یک برش خیلی کوچک پوستی شروع شده و چربی های انباشته شده از طریق دستگاه خارج خواهند شد.
سپس جراح براساس خطوط طراحی شده و صلاح دید خود مرحله ی دوم یا همان خارج سازی پوست اضافه و چربی همراه آن را با ایجاد برش از زیر بغل تا آرنج آغاز می کند.برش عمل براکیوپلاستی عموما در زیر بازو قرار دارد ولی ممکن است به سمت داخل و یا خارج نیز کشیده شود.

انتظارات واقع بینانه در مورد عمل براکیوپلاستی

پس از انجام این عمل یک اسکار زخم سراسری زیر بازو وجود خواهد داشت که میزان و شدت آن با توجه به ویژگی های پوستی و بدنی فرد متفاوت می باشد. با استفاده از کرم های ترمیم کننده و لیزر قطعا از میزان وضوح آن کاسته می شود اما پیش از اقدام به عمل باید بدانید که اسکار بزرگی پس از عمل بر جای خواهد ماند.

میزان برداشت پوست و چربی براساس صلاح دید جراح ، شرایط سنی و ویژگی های پوستی افراد متفاوت خواهد بود. حتی ممکن است جراح با توجه به عوامل ذکر شده میزان بیشتری از بافت را خارج سازد و در نگاه اول پس از جراحی براکیوپلاستی این طور به نظر برسد که بیش از حد کشیده شده است . اما ویژگی پوست برخی افراد اینگونه است که مدت کوتاهی پس از عمل بافت به سرعت تطبیق پیدا کرده و دوباره در حالت کشسانی قرار می گیرد.

باتوجه به احتیاطات ذکر شده لازم است که در انتخاب جراح با تجربه دقت زیادی انجام دهید و پس از آن به او در تصمیم گیری های جراحی اعتماد کنید.

براکیوپلاستی یا لیفت بازو

نقاهت و نتیجه ی عمل براکیوپلاستی

مدت زمان عمل جراحی بطور معمول چیزی در حدود 2 ساعت خواهد بود . پس از ترمیم محل ، پانسمان زخم وگذراندن زمان ریکاوری بیمار به بخش منتقل شده و پس از رسیدن به حال عمومی پایدار تحت مراقبت یک همراه مرخص خواهد شد.

پیش از اقدام به جراحی در نظر داشته باشید که حتما فردی چند روز ابتدایی پس از عمل را در کنارتان بماند و از شما مراقبت کند.
درد بازو ها پس از عمل تا حدود یک هفته وجود دارد و با مصرف مسکن قابل تحمل می باشد و شدت تورم پس از این زمان کاهش می یابد.
بهبود تورم کامل و رسیدن به نمای نهایی 4 الی 6 ماه زمان خواهد برد.

ملاحظات پس از عمل
– از خیس شدن زخم ها در روز های اول جلوگیری کنید.
– مصرف نمک را محدود کنید.
– دست ها را در سطح قلب قرار دهید.
– تا دوهفته از فعالیت سبک و تا یک ماه از فعالیت سنگین بپرهیزید.
– مصرف محصولات نیکوتین و مشروبات الکلی را از پیش از عمل متوقف کرده و پس از عمل نیز از مصرف آنها بپرهیزید.
عوارض احتمالی
احتمال بوجود آمدن عوارض پس از عمل براکیوپلاستی بسیار کم است اما باید به آن ها آگاه بود.مواردی مانند:
عفونت
آمبولی
ترمیم نادرست زخم
آسیب به اعصاب و عروق عمقی
عدم تقارن بازو ها
با مشاوره رایگان توسط پزشکان مجرب در کینیک هستیا تمامی این موارد ذکر شده پیرامون براکیوپلاستی درمورد شما بررسی خواهد شد.