برجسته سازی گونه

برجسته سازی گونه

یکی از جراحی های زیبایی که با هدف کانتورینگ و متقارن نمودن چهره انجام می شود، گونه گذاری یا کاشت گونه است. گونه یکی از جاذبه های غیر قابل انکار در چهره است که با وجود آن چهره جوان تر و زیبا تر به نظر می رسد. در برخی افراد به دلایل ژنتیکی گونه برجسته وجود ندارد. موارد دیگر نیز به دلیل افزایش سن و تحلیل رفتن عضلات صورت یا به دلیل کاهش وزن شدید و از بین رفتن چربی های صورت ، صورت تخت و بدون برجستگی گونه دارند. برجسته سازی گونه راه حل این مسئله و رسیدن به چهره ای ایده آل می باشد.

برجسته سازی گونه

فواید برجسته سازی گونه

با از بین رفتن گونه ها چین و چروک در قسمت گودی چشم و اطراف لب ها افزایش می یابد. همچنین نداشتن گونه صورت را از نظر افتادگی گوشه های لب و پوست اطراف آن مستعد می سازد. تغییرات جراحی پلاستیک روی صورت اثرات بسیار زیادی نمای چهره شما خواهد گذاشت. درمورد برجسته سازی گونه این تاثیر بسیار چشم گیر می باشد چرا که قسمت های دیگر چهره را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. با برجسته سازی گونه تغییرات مثبت زیادی در صورت بوجود خواهد آمد. تغییراتی مانند:

– رفع چین و چروک وایجاد لیفت نسبی در پوست صورت

– برطرف شدن غبغب و لیفت پوست قسمت پایین صورت به سمت بالا

– رفع افتادگی لب و ایجاد فرم مناسب

– ایجاد تقارن و کانتورینگ در صورت

– جوانسازی و شادابی چهره

 

روش های مختلف برجسته سازی گونه

مانند بسیاری از نقاط بدن برای برجسته سازی راه های مختلفی برای گونه ها وجود دارد. برجسته سازی گونه با روش های مختلف مانند تزریق ژل، تزریق چربی و یا کاشت پروتز انجام می پذیرد. انتخاب هر یک از این روش ها به وضعیت صورت شما و صلاح دید پزشک بستگی خواهد داشت. در ادامه درمورد این روش ها اطلاعات مختصری ارائه می کنیم.

 

برجسته سازی گونه با تزریق چربی

تزریق چربی یکی از رایج ترین و آشناترین راههای برجسته سازی اندام ها می باشد. افراد به طور معمول اطلاعات زیادی در مورد برداشت و تزریق چربی به نواحی مختلف بدن دارد. در این روش به وسیله لیپوساکشن مقداری چربی از نواحی مختلف بدن استخراج شده و پس از فرآوری شدن توسط پزشک به گونه ها تزریق می گردد. عموما استخراج چربی از نواحی خاصی مانند زیر شکم، کناره ی ران و یا پهلو ها که چربی های پایدار تری دارند برداشته می شود.

 

تزریق ژل به گونه

در مقایسه روشهای تزریق چربی و تزریق ژل مزایا و معایب مختلفی بررسی می‌شود. (برای مطالعه بیشتر بر روی نام هرکدام کلیک نمایید.) در مواردی مانند عدم تمایل فرد به برداشت چربی و یا نداشتن چربی به میزان لازم از مواد پرکننده دیگری به نام ژل برای برجسته سازی گونه استفاده می شود. در این روش موضعی صورت ژل مناسب توسط پزشک متخصص در نواحی مشخص شده تزریق می شود . سپس فرم دهی انجام خواهد شد. ژل های مختلفی برای انجام این کار موجود است که معمولا یکی از اجزای سازنده آن ها هیالورانیک اسید می باشد. ژل ها عموماً در میزان ماندگاری متفاوت هستند. پزشک پس از آگاه سازی مراجع از ویژگی های ژل ها، با توجه به سلیقه ی مراجع و همچنین صلاحدید خود یکی از آن ها را برای تزریق انتخاب می نماید.

 

برجسته سازی گونه با پروتز گذاری

پروتز گذاری یکی از روش های پرطرفدار مناسب برای برجسته شدن گونه می باشد. پروتز گذاری گونه در یک عمل جراحی انجام می شود که در طی آن یک ایمپلنت سیلیکونی در بین استخوان و بافت رویی آن جایگذاری می شود. از مزایای آن می توان به ماندگاری و تقارن آن اشاره نمود.
برای اطلاعات بیشتر در مورد هریک از روش های درمانی نام برده شده، بر روی نام آنها کلیک نمایید.

*** با مشاوره رایگان در کلینیک تخصصی هستیا ، بهترین و متناسب ترین اقدام زیبایی برای شما در نظر گرفته خواهد شد. ***