تزریق چربی و بزرگ کردن باسن به روش برزیلی

همه افراد به طور غریزی میل به داشتن اندامی زیبا و متناسب دارند. امروزه زندگی کردن در حد بالایی از مد، تکنولوژی و دیده شدن سبب شده تا افراد بیش از پیش به این موضوع توجه و تمایل داشته باشند.
عموماً تناسب اندام را می توان با ورزش، تقویت و حجیم سازی عضلات به دست آورد اما برخی اعضای بدن مانند سینه و باسن از آن دست مناطقی هستند که تناسب و فرم ایده آل در آنها تحت تاثیر ژنتیک فرد بوده و حتی با داشتن زندگی سالم و برنامه ورزشی به سختی ایجاد می شود. داشتن باسنی با فرم گرد ،بالا و خوش فرم در داشتن اندامی زیبا بسیار تاثیر گذار است. البته لازم به ذکر است که در برخی موارد انتظار ما بیش از قابلیت تغییر اجزاء بدن می باشد و برای برآورده شدن این انتظارات باید از روش های افزایش حجم خارجی کمک بگیریم . افزایش سایز باسن در روش های مختلفی مانند: تزریق چربی، تزریق ژل و پروتز گذاری انجام می شود.
افراد تحت شرایط مختلفی تصمیم به افزایش سایز باسن می گیرند. به عنوان مثال:
. اندام برخی افراد به طور طبیعی و ژنتیکی به صورتی است که باسنی صافی دارند
. افرادی که با ورزش سنگین عضله باسن را تقویت کردند اما بافت چربی باسن را کاهش داده اند
. افرادی که به سبب نشستن های طولانی و افزایش سن باسنی صاف و افتاده پیدا کرده اند

تزریق چربی و بزرگ کردن باسن به روش برزیلی

احتمالاً اسم بزرگ شدن باسن به روش برزیلی را زیاد شنیده اید.نام گذاری این روش به تاریخچه ی شروع این جراحی زیبایی اشاره دارد. تاریخچه این نوع جراحی به آمریکای جنوبی و برزیل بر می گردد. در مناطق آمریکای جنوبی فرم باسن نکته ی مهمی در زیبایی اندام فرد محسوب می شود.
این عمل عمدتاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در برخی موارد با در نظر گرفتن شرایط عمومی بیمار و وسعت جراحی می ‌توان از بی حسی موضعی و تزریق آرام بخش نیز به تنهایی استفاده نمود. در این روش ابتدا چربی های مناطق دیگر بدن مانند پهلو و شکم فرد با یکی از روش های لیپوساکشن خارج می شود.چربی ها پس از آماده سازی و جدا شدن از خون و چربی جهت تزریق به باسن در دسترس جراح قرار خواهند گرفت. چربی یک دست شده از طریق برش های کوچکی به ناحیه ی باسن فرد تزریق خواهند شد.نکته ی تاثیر گذار در این مرحله از عمل مهارت و تجربه ی جراح در تزریق چربی به باسن به طور دقیق و در ناحیه ی مناسب می باشد.
روش برزیلی در اکثر افرادی که میزان مشخصی چربی اضافی در بدن داشته باشند، قابل اجرا می باشد .

همچنین اگر افزایش حجم پهلوها و کوچک بودن باسن، فرم بدن شما را به شکل مستطیل تبدیل نموده است ترکیب عمل لیپوساکشن و تزریق چربی به باسن برای رسیدن به فرم ایده آل بهترین گزینه است. چرا که با خروج چربی های اضافه در پهلو ها و تزریق آن به باسن به یک بار از فرم مستطیل به فرم ساعت شنی تغییر خواهید کرد.

ملاحظات عمل تزریق چربی به باسن

– پیش از انجام این عمل باید به مواردی آگاهی داشته باشید.
– شما باید بتوانید پس از عمل به مدت چند هفته روی باسن خود ننشینید.
– انتظارات خود از عمل را با پزشک خود در میان بگذارید و به دید یکسانی از نتیجه عمل برسید.
– در صورت داشتن بیماری های قلبی و افسردگی پزشک خود را در جریان بگذارید.
– مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را از حداقل دو هفته قبل از عمل قطع کنید و پس از عمل از استفاده از آنها پرهیز کنید.
– این عمل در افراد با سنین بالای 22 سال و زیر 50 سال قابل اجرا خواهد بود.

 بهبودی پس از عمل تزریق چربی به باسن

– عموما نیاز به بستری وجود ندارد و پس از گذشتن زمان لازم و رسیدن به وضعیت پایدار فرد مرخص می شود.
– پس از این عمل تا حدود دو هفته کبودی و تورم در محل تزریق وجود خواهد داشت که پس از آن کم کم کاهش می یابد. میزان درد پس از انجام این عمل طبیعی بوده و با مصرف مسکن قابل کنترل می باشد.
– بسته به نظر جراح تا حدود دو هفته در حالت نشسته و خوابیده، فرد نباید روی باسن خود قرار بگیرد.
– پس از حدود یک ماه می‌توان فعالیت های سبکی که به باسن فشار وارد نمی کند را انجام داد.
– و در نهایت پس از ۶ الی ۸ هفته می توان کم کم به فعالیت های روزمره بازگشت.
* عموماً حدود ۳۰ درصد از چربی تزریق شده جذب بدن می شود. پس از گذشت چند هفته تورم کاهش یافته و با در نظر گرفتن میزان چربی جذب شده ،باسن به حجم و فرم واقعی خود خواهد رسید.
* در روش تزریق چربی به باسن در صورت رعایت شدن کامل موارد استریل ، ریسک عفونت پایین‌تری نسبت به پروتز گذاری وجود خواهد داشت. همچنین زمان بهبود فرد پس از تزریق چربی کوتاه تر است از انجام پروتز باسن می باشد.

ماندگاری تزریق چربی به باسن

نتایج تزریق چربی در صورتی که فشار زیادی به باسن وارد نسازد و تحت تغییر وزن شدید قرار نگیرد،از ماندگاری بالایی برخوردار می باشد.

عوارض تزریق چربی به باسن

هر مداخله ی جراحی عوارض مختص خود را به همراه دارد که شدت با عواملی مانند میزان و وسعت مداخله ، شرایط فرد و مهارت های اجرایی جراح تحت تاثیر قرار می گیرد.
در تزریق چربی نیز احتمال عوارض بالقوه ای مانند خطر آمبولی،عدم تقارن ،عفونت ثانویه و … وجود دارد
ما در کلینیک هستیا با در نظر گرفتن همه جوانب عمل در جلسه مشاوره شما را برای گرفتن تصمیمی درست راهنمایی میکنیم
تزریق چربی یا پروتز باسن؟