جراحی پلاستیک اصلاح فرم پیشانی بلند

جراحی پلاستیک اصلاح فرم پیشانی بلند

پیشانی به عنوان قسمتی از صورت که یک سوم از سطح کل صورت را در بر می‌گیرد نقشه تاثیر گذاری در زیبایی چهره ایفا می نماید. فرم های مختلفی از پیشانی در افراد مختلف وجود دارد که تغییر و اصلاح آن ها می تواند تغییرات چشم گیری در نمای کلی چهره ایجاد کند. فرمهای مختلفی مانند پیشانی ناندرتال(برجستگی بیش از حد استخوان زیر ابرو به همراه فرورفتگی قسمت میانی پیشانی)، برجستگی پیشانی، پیشانی بلند ، نداشتن تحدب طبیعی و غیره در پیشانی وجود دارد. در اینجا میخواهیم در مورد اصلاح پیشانی بلند با جراحی پلاستیک کوتاه کردن پیشانی توضیحاتی ارائه دهیم.

 

به چه فرمی از پیشانی، پیشانی بلند گفته می شود؟

به طور معمول خط رویش موی سر در خانم ها بین ۴ تا ۶ سانتیمتر بالاتر است خط ابروها و در جایی که شیب عمود پیشانی تمام می شود قرار می گیرد. مو در برخی افراد خط رویش مو کمی عقب تر و در جایی پس از شروع شیب رو به عقب پوست سر قرار می گیرد. این حالت سبب ایجاد یک پیشانی بلند و شیب دار خواهد شد که باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند در چهره می ‌شود. پیشانی بلند ممکن است به دلیل ژنتیک، ریزش مو و یا عوامل دیگر به وجود بیاید.

 

اصلاح فرم پیشانی بلند

در شرایطی که دفورمیتی در استخوان پیشانی وجود نداشته باشد و پوست سر و پیشانی قابلیت کشیده شدن داشته باشد می ‌توان بلندی پیشانی را طی یک جلسه جراحی اصلاح نمود. به عبارت دیگر پوست سر باید آزادانه حرکت کنند و استخوان پیشانی دارای تحدب و تقعر غیرعادی نباشد. در صورت وجود این ویژگی ها ممکن است نیاز به دو جلسه جراحی و یا ایجاد تراش روی استخوان پیشانی به وجود آید. جراحی اصلاح فرم پیشانی و یا کوتاه کردن پیشانی می تواند همراه با لیفت ابرو انجام شود. بر خلاف تصور عموم همیشه کوتاه کردن پیشانی منجر به بالا رفتن ابروها نخواهد شد و در صورت تمایل لازم است که هر دو جراحی به طور همزمان انجام شود.

پیشانی بلند

جراحی اصلاح فرم پیشانی بلند

– جراحی اصلاحی کوتاه کردن پیشانی به طور معمول تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

– پس از ضدعفونی محل و ایجاد محیط استریل در ابتدا یک برش در خط رویش مو در ناحیه پیشانی با دقت ایجاد می شود.دقت و مهارت جراح در تعیین محل برش از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که امکان آسیب و اعصاب، عروق و فولیکول وجود دارد. برش باید طوری ایجاد شود که پس از ترمیم امکان رشد و پوشیده شدن خط برش برای فرد وجود داشته باشد.

– پس از جداسازی پوست از بافت زیرین و آزاد شدن آن، قسمتی از پوست پیشانی برداشته شده و خط بالا و پایین را به یکدیگر می رساند. در حقیقت قسمتی از پوست سر که دارای مو می باشد به سمت پایین کشیده می شود.

– خط برش نهایی با بخیه های ظریف ترمیم شده و شکاف بسته می شود. با کوتاه شدنپوست پیشانی، محل رویش مو در محل پایین تری جای میگیرد.

 

ملاحظات پیش از جراحی

– به منظور کنترل خونریزی حتماً داروهای ضد انعقاد و رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین را تحت نظارت پزشک قطع نمایید.

– از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی حداقل دو هفته پیش از عمل خودداری کنید.

– نسبت به نتیجه مورد نظر خود از جراحی با پزشک معالج به دید یکسانی برسید.

 

ملاحظاتی پس از جراحی

– عموما ریکاوری پس ازین جراحی سریع و سبک است و نیاز به بستری در بیمارستان نخواهید داشت. چند ساعت از عمل با ه رمراه خود به خانه می روید.

– به منظور کنترل تورم هنگام خواب ب سر خود را را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

– از انجام فعالیت هایی که نیاز به خم شدن دارند و یا بلند کردن اجسام سنگین بپرهیزید.

– برای کنترل کبودی به مدت ۷۲ ساعت دارد به صورت متناوب و هر یک ساعت ۱۰ دقیقه از کمپرس سرد استفاده نمایید.

– سه روز پس از عمل قادر به استحمام میباشید. اما در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از عفونت جای زخم خود را را خشک و تمیز نگه دارید.

– برای کشیدن بخیه ۷ تا ۱۰ روز بعد به پزشک خود مراجعه نمایید.

– دو هفته پس از انجام جراحی به فعالیتهای معمول خود بازگردید اما تا دو ماه از انجام فعالیت و ورزش سنگین خودداری کنید.

 

اسکار ناشی از جراحی کوتاه کردن پیشانی

جای زخم باقی مانده از جراحی علاوه بر ظرافت دوخت توسط جراح به عوامل دیگری مانند: قابلیت ترمیم زخم توسط بدن، استفاده از کرم های ترمیم کننده و محل بریدگی بستگی دارد. خط برش این جراحی معمولاً در فضای رویش مو ایجاد می شود که پس از مدتی با رشد موها جای اسکار ناشی از زخم به خوبی پوشانده خواهد شد.

با این وجود و در صورت باقی ماندن اسکار شدید شما می توانید از لیزر چند کاری که فوتونا به منظور رفع جای اسکار جراحی ترمیم پیشانی استفاده نمایید. کلینیک زیبایی هستیا لیزر چندکاره فوتونا که یکی از بهترین لیزر های جوانسازی در جهان می باشد برای رفع خط بخیه به شما ارائه می نماید.