سوالات متداول در مورد جراحی براکیوپلاستی

سوالات متداول در مورد جراحی براکیوپلاستی

عمل جراحی براکیوپلاستی یا لیفت بازو یک عمل زیبایی با هدف اصلاح فرم بازو می باشد. بازو به دلایل مختلف مانند: تغییر وزن ناگهانی، بارداری، افزایش سن و … به حالت شل وافتاده تبدبل شود. این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد به نفس افراد و انتخاب نوع پوشش خواهد گذاشت. همواره سوالات متعددی در زمینه یاین جراحی پرسیده می شود. در این مقاله به سوالات متداول در مورد این جراحی صحبت خواهیم کرد.

 

روند جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟

جراحی براکیوپلاستی به دو صورت با و بدون لیپوساکشن انجام می شود. پس از القای بیهوشی جراحی با ضدعفونی و پوشاندن محل عمل آغاز شده و بسته به درجه افتادگی پوست بازو، برش مورد نظر توسط جراح ایجاد می شود. معمولاً برش انتخاب شده برای این جراحی در امتداد بازو زیر بغل تا آرنج می باشد. در شرایطی بسته به وضعیت بازو این برش به سمت داخل و خارج امتداد پیدا خواهد کرد.
پس از ایجاد برش پوست و بافت اضافه بازو جدا شده و محل جراحی با ظرافت ترمیم خواهد شد. در صورت نیاز یک لوله تخلیه به نام درن برای خروج مایعات اضافه در محل عمل تعبیه می شود. جهت کنترل خونریزی بازوها پس از پانسمان باندپیچی می ‌شود. انجام این عمل به طور متوسط ۲ تا ۳ ساعت خواهد بود.

جراحی براکیوپلاستی

آیا همیشه لیپوساکشن بازو و براکیوپلاستی با هم انجام می شوند؟

به طور کلی عمل لیپوساکشن بازو و براکیوپلاستی در موارد مختلفی می‌توانند به طور همزمان انجام شود. اما این به معنای الزام به همزمانی این دو عمل نمی باشد. در افرادی که چربی موضعی زیادی در قسمت بازو دارد اما پوست بازوی آنها دارای قوام کافی بوده و شل نیست، لیپوساکشن به تنهایی فرم مورد نظر را ایجاد خواهد کرد. در شرایطی که تجمع چربی به همراه شلی و آویزانی پوست بازو باشد، انجام این دو عمل به طور همزمان برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است.
در موارد محدودی مانند کسانی که کاهش وزن شدید داشته اند نیز براکیوپلاستی به تنهایی انجام خواهد شد.

 

بیهوشی عمل براکیوپلاستی چگونه است؟

عمل براکیوپلاستی تحت بیهوشی عمومی و با تزریق بی حسی به موضوع عمل انجام میشود.

 

طول برش براکیوپلاستی چقدر است؟

به طور معمول طول برش برای این عمل از زیر بغل تا آرنج می باشد. اما با توجه به شرایط بازو ممکن است اندکی تغییر کند.

 

زمان مشاهده نتیجه جراحی

نتیجه عمل براکیوپلاستی بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است. اما به دلیل بروز تورم در محل عمل برای رسیدن به فرم نهایی ۴ تا ۶ ماه زمان لازم خواهد بود.

 

ماندگاری جراحی براکیوپلاستی

لیپوساکشن و براکیوپلاستی نتایج مطلوب و ماندگاری خواهند داشت. اما در شرایطی مانند افزایش وزن شدید و یا افزایش سن ( پس از گذشت چندین سال)، در شدت های مختلف از حالت ایده آلی که پس از عمل بوجود آمده  خارج می شود.

 

میزان درد ناشی از عمل براکیوپلاستی

پس از این عمل داشتن ناراحتی و درد قابل تحمل طبیعی است. این احساس درد و تورم با مصرف مسکن ، استراحت و استفاده از کمپرس ها قابل تحمل خواهند شد.

 

طول دوره نقاهت چند روز خواهد بود؟

به طور معمول مدت زمان استراحت برای بهبودی و نقاهت از جراحی لیفت بازو بود یک تا دو هفته در نظر گرفته می شود. اما بهبودی کامل بافت و احساس ناخوشایند حرکتی ممکن است چند هفته طول بکشد.

 

اسکار ناشی از عمل جراحی براکیوپلاستی چگونه است؟

رد زخم و یا اسکار ناشی از هر عمل جراحی به عوامل مختلفی مانند: مهارت و ظرافت کار جراح، وضعیت فیزیولوژیک بدن و قدرت ترمیم زخم و همچنین مراقبت های پس از عمل بستگی دارد. یکی از او به عمل براکیوپلاستی که بسیاری را از انجام این عمل منصرف می کند رد زخم ناشی از آن می باشد. در صورت ترمیم ظریف توسط جراح راه و مصرف مکمل های خوراکی و کرم های ترمیم کننده توسط مراجع با گذر زمان جای زخم کم رنگ و محو خواهد شد.

*ما در کلینیک هستیا درمان ویژه برای اسکار ناشی از جراحی به نام لیزر فوتونا برای مراجعین در نظر گرفته ایم. با وجود این لیزر و توانایی اثبات شده آن در زمینه برطرف سازی اسکار شما می‌توانید بدون داشتن نگرانی از جای زخم نسبت به انجام جراحی براکیوپلاستی اقدام نمایید.

 

زمان انجام روزانه و فعالیت های سنگین پس از براکیوپلاستی

زمان بهبودی پس از عمل براکیوپلاستی و ترمیم بافتی به انجام توصیه های پزشک و استراحت در زمان نقاهت بستگی دارد. در صورتی که پس از عمل استراحت کافی داشته باشید و اذ از هرگونه حرکت ناگهانی دست ها بپرهیزید می توانید پس از دو هفته فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.
فعالیت های ورزشی سبک پس از از ۶ تا هشت هفته با پیاده روی و ورزش های هوازی شروع خواهد شد. در این زمان از بلند کردن اجسام سنگین و یا تمرین های ورزشی همراه با وزنه بپرهیزید.

 

هزینه جراحی براکیوپلاستی چقدر است؟

هزینه این جراحی با توجه به کلینیک یا بیمارستان انجام عمل، تخصص و مهارت جراح، وضعیت بازو و پروسه ی جراحی تعیین می شود.