لیفت و لیپوساکشن ران

لیفت ران

تناسب و خوش فرمی ران ها به ویژه در بانوان تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و تناسب اندام خواهد داشت. آناتومی بدن بانوان به گونه ای است که به طور طبیعی در اکثر افراد پایین تنه بزرگتر از بالا تنه می باشد. اما ران های حجیم در صورت متناسب بودن جذاب خواهد بود. گذشت زمان و عدم تحرک سبب می‌شود که سلول های چربی در مناطقی مانند شکم ،پهلو، پشت و و ران ها تجمع پیدا کنند. تجمع بیش از اندازه چربی در ران ها، فرم ران را به فرمی زشت و آزار دهنده تبدیل می نماید و همینطور سبب می شود فرد قد کوتاه تر دیده شود.

همچنین علاوه بر اثرات زیبایی شناختی تجمع چربی در ران ها، اثرات دیگری نیست به دنبال دارد. در افرادی که افزایش سایز شدید ران داشته باشند برقراری رابطه جنسی مشکل خواهد شد این موضوع می‌تواند بر روابط بین فردی آنها اثر منفی بر جای بگذارد.

از نظر زیبایی شناسی فرم ایده آل ران به گونه ای است که در عین داشتن حجم متناسبی از چربی، افتادگی و سایش داخل ران ها به یکدیگر هنگام راه رفتن ایجاد نشده باشد.
لیفت و لیپوماتیک ران ها با هدف خروج چربی ها وپوست اضافه و تناسب فرم و حجم ران ها در نواحی داخلی،خارجی و اطراف زانو صورت می پذیرد.

ویژگی افراد مناسب برای انجام لیپوساکشن و لیفت ران

– تناسب وزن و تناسب دیگر اندام ها

– داشتن ران های بزرگ و بدفرم

– عدم مصرف دخانیات

– داشتن دید واضح و متعادل نسبت به نتیجه ی عمل

لیپوماتیک ران

لیپوماتیک یک روش سریع برای رهایی از چربی ها می باشد. در این روش با وارد کردن یک کانولای فلزی باریک از طریق یک برش کوچک به درون پوست و بافت چربی شروع می شود.

سر کانولای مورد استفاده در لیپوماتیک ران، از حالت ویبره و ارتعاشی برخوردار است. این حرکات ارتعاشی به کمک حرکات رفت و برگشتی کانولا توسط جراح باعث جداسازی بافت چربی خواهد شد.

کانولا نیز توسط لوله ای به دستگاه ساکشن متصل می شود . دستگاه ساکشن با ایجاد حالت مکش ،چربی های آزاد شده را تخلیه می نماید.

لیفت ران

لیپوساکشن ران به تنهایی برای افرادی کارآمد و نتیجه بخش است که دارای قوام پوستی خوبی در قسمت ران باشند. ولی در افرادی که پوست ران آنها افتاده شده و قوام مناسب را ندارد ،انجام لیپوساکشن فقط باعت افتادگی پوست ران بیش از پیش خواهد شد.
همچنین در برخی افراد به علت نوسانات شدید وزن مانند: رژیم و ورزش سنگین و یا عمل های لاغری نظیر بای پس و اسلیو پوست ران حالت کشسانی پیدا کرده و آویزان شده است.
جراحی پیشنهادی در این افراد ، لیفت ران و یا لیفت و لیپوساکشن ران بطور همزمان می باشد.

لیفت ران روشی برای رفع افتادگی بوسیله ی حذف پوست و بافت اضافه ی ران می باشد. همانطور که میدانید لیپوساکشن نمی تواند باعث حذف و رفع سلولیت ایجاد شده بر پوست شود. اما لیفت ران یکی از راه حل ها برای رفع سلولیت در ران ها می باشد. همچنین  باعث خواهد شد باسن فرد نمایان تر و خوش فرم تر از قبل دیده شود.

لیفت ران به دو روش مینی لیفت و لیفت از طریق دو نوع برش: لیفت جانبی (لیفت از قسمت خارجی ران )و لیفت میانی (لیفت از قسمت داخلی ران) انجام می پذیرد.

لیفت و مینی لیفت ران

لیفت کامل ران                                           مینی لیفت ران     

مینی لیفت ران

در روش مینی لیفت ران برش کوتاه و افقی در کشاله ی ران در محل تلاقی ران با لگن ایجاد می شود. سپس با خارج نمودن بافت و پوست اضافه ، شلی و افتادگی قسمت محدودی از بخش میانی ران برطرف خواهد شد. این روش برای افرادی مناسب است که تنها در یک سوم میانی ران خود دچار شلی و افتادگی شده اند.

لیفت کامل ران

در لیفت کامل ران از برش عمودی و افقی بصورت همزمان استفاده می شود تا افتادگی همه ی قسمت ها کاملا برطرف گردد.
برش های عمودی به دو صورت برش در قسمت داخلی و یا خارجی ران مورد استفاده قرار میگیرد .برش ها از کشاله ی ران شروع شده و تا زانو امتداد پیدا می کند.
پس از ایجاد برش و خروج بافت های اضافه لوله ی نازکی به منظور خروج خونابه درون اندام قرار می گیرد که 3 روز بعد خارج خواهد شد. محل برش ترمیم شده و پس از پانسمان بیمار از اتاق عمل خارج خواهد شد.

روند بهبودی عمل لیفت ران

– همانند روند پیش از عمل تا زمان بهبودی کامل از مصرف دخانیات اجتناب نمایید.

لیفت و لیپوساکشن ران عموما نیازی به بستری نخواهد داشت. اما با توجه به صلاح دید جراح و درصورت وسیع بودن جراحی ممکن است یک شب بستری و نظارت بر شرایط فرد لازم باشد.

– روز بعد از عمل درد قابل توجهی احساس می شود که با مصرف مسکن قابل تحمل می باشد.

– از دیدن کبودی وسیع احساس نگرانی نکنید و به منظور کنترل آن از کمپرس سرد به صورت دوره ای استفاده نمایید.

– دو روز پس از عمل می توانید استحمام کنید اما در نظر داشته باشید که همواره سطح زخم را خشک نگه دارید.

– فعالیت های سبک روزانه از روز پس از عمل ، فعالیتهای نسبتا سنگین از دو هفته بعد و فعالیت های سنگین از شش هفته بعد از عمل قابل انجام هستند.

– حتما دستورات پزشک در رابطه با مدت زمان پوشیدن گن را جدی بگیرید.

* نکته ی بسیار مهم در مورد عمل لیفت ران این است که به ماندگاری اسکار وسیع ناشی از برش جراحی آگاه باشید.در صورت انجام لیفت کامل ران در زمان پوشیدن لباس هایی که قسمت ران را نمی پوشانند،اسکار ها به چشم می آیند.

*** اما تیم تخصصی کلینیک هستیا  برای رفع اسکار به جای مانده از جراحی ها راه حل فوق العاده ای به نام لیزر فوتونا را به شما پیشنهاد میکند. با استفاده از لیزر فوتونا شما می توانید بدون نگرانی از اسکار بخیه از انجام جراحی های زیبایی لذت ببرید. ***