درمان آکنه فعال (جوش فعال)

خانه مقالات

درمان آکنه فعال (جوش فعال)

آکنه زمانی ایجاد میشود که غدد سباسه که مسئول تولید ماده ای به نام سبوم هستند به دلایل مختلف فعال بیش از حد شده که نتیجه آن تولید مقدار زیادی سبوم میباشد. این سبوم اضافی در فولیکول مو تجمع یافته و سبب ایجاد آکنه میشود گاهی باکتری نیز به آن اضافه میشود و سبب التهاب آکنه میشود.

روشهای درمانی مختلفی جهت درمان جوش(آکنه) وجوددارد یکی از روش‌های امروزه بسیار مرسوم شده استفاده از ترکیبات ایزوتریتینیون (آکوتان) است که گاهی ممکن است سبب ایجاد عوارض ناخاسته در بیمار شود علاوه بر آن چکاب صحیح آنزیم ها کبدی در حین درمان بسیار مهم است. لیزر فوتونا جدیدترین فناوری برای مبارزه با آکنه محسوب میشود که مورد تایید FDA قرارگرفته است.

آکنه

لیزر ان دی یگ فوتونا غدد چربی پوست را بدون اینکه اثر مخربی بر لایه های بیرونی پوست داشته باشد حرارت داده که این امر سبب کوچک شدن غدد سباسه و در نتیجه تولید چربی میشود.
علاوه برآن فوتونا بدلیل اینکه لیزر اثر ضد عفونی کنندگی دارد باکتری ها را از بین میبرد و درنهایت لیزر فوتونا التهاب آکنه(جوش) را کاهش میدهد. تعداد جلسات لیزر فوتونا در کلینیک هستیا بنابر شدت و وسعت آکنه ها متفاوت است و بین سه الی پنج جلسه متغیر است.

بازم خوندنی داریم