درمان ترک پوستی، استریا یا استرچ مارک با لیزر فوتونا :

درمان ترک پوستی، استریا یا استرچ مارک با لیزر فوتونا :

ترک پوستی (به انگلیسی: Stretch marks) یا استریا نام کلی است برای ترک یا خطوط نازک یا نواری که موازی هم هستند یا به هم نزدیکند
این ضایعه به مرور زمان ممکن است کم شود ولی به‌طور کامل ناپدید نمی‌شود. این ترک‌ها در زمان بارداری و یا افزایش وزن ناگهانی و یارژیم های سخت بوجود می‌آیند گاها درمواردی در دوران بلوغ نیز دیده شده است. اغلب افراد بادیدن ترکهای پوستی بفکر درمان سریع آن میفتند.
علت آن ترک در درم است. اغلب در اثر کشش سریع پوست به دنبال رشد یا تغییر وزن سریع ایجاد می‌شود. ممکن است در اثر تغییرات هورمونی زمان بلوغ، بارداری، رشد یا درمان‌های جایگزینی هورمونی هم ایجاد شود.
استریا، استرچ مارک یا ترکهای پوستی میتوانند قرمز و تازه یا سفید و قدیمی باشند.

لیزر فوتونا تخصصی ترین تکنولوژی ترمیم بافت، و بافت سازی مجدد پوست را جهت ترمیم و بهبود اسکارهای بعد جراحی و بازسازی استریاها و استرچ مارک بعد از زایمان را ارائه داده است.

جوانسازی لب با لیزر فوتونا

درمان چین و چروک دور لب و جوانسازی لب با لیزر فوتونا

ازعوارض افزایش سن برروی چهره که بسیار مشهود است کاهش حجم لب و افتادگی کنار لب ها و به دنبال آن افزایش فاصله بینی و لب میباشد. برای جلوگیری و درمان روند پیری در لب مجموعه هستیا مفتخر است با بکارگیری لیزر ایربیوم فوتونا جدیدترین پکیج جوانسازی لب و حجم دهی طبیعی لب بدون هرگونه تزریق و جراحی را ارائه دهد.
این روش درمانی فوتونا حجم از دست رفته ناشی از افزایش سن را ترمیم نموده از طرفی فرورفتگی و چین و چروک هایی که در اطراف دهان ایجاد شده و نشانه پیری در لب ها میباشد،را بازسازی کرده و با کلاژن سازی و الاستین سازی سبب لیفت و بهبود قوام لبها میگردد. شایان ذکر میباشدفوتونا با لایه برداری صورت گرفته کاهش تیرگی لبها دوراز ذهن نمیباشد.این درمان با فوتونا یک پیلینگ سطحی رانیزشامل میشود که منجر به بازگشت رنگ طبیعی و صورتی لب ها میشود. این روش درمان با فوتونا کاملا غیرتهاجمی، طبیعی، و بدون دردو خونریزی است. وهیچگونه سوزش و دردی بهمراه ندارد.

جوانسازی پیشانی با لیزر فوتونا

جوانسازی پیشانی بدون تزریق بوتاکس با لیزر فوتونا

لیزرفوتونا با طول موج ایربیوم یکی از راههای تحریک کلاژن سازی و بازسازی لیفت پوست میباشد. علاوه بر آن لیزر فوتونا باهر تابش لایه بسیار ظریفی از سطح پوست را جدا می کند که نتیجه آن کاهش چین و چروک و بهبود جای جوش و اسکار های پوست و رفع تیرگی و لکهای پوست میباشد. و برای افرادی که پوست شل و افتاده ای دارند خصوصاً افرادی که دچار اسکار آکنه و فرورفتگی و ناهمواری در سطح پوست خود میباشند گزینه بسیار مناسبی است.

ساده ترین راه درمان چین و چروک بوتاکس است اما بسیاری افراد از غیرطبیعی بودن این روش شاکی هستند بعلاوه بسیاری افراد ترس از تزریق و عوارض بعد از آن را دارند بنابراین لیزر فوتونا جایگزین خوبی برای این افراد میباشد در نظرداشته باشید تشخیص سن مناسب لیزر فوتونا و تعداد جلسات درمان توسط تیم متخصص کلینیک هستیا تعیین میگردد. لیزر فوتونا برای جوانسازی پیشانی درد قابل تحملی دارد و برای افراد حساس با بی حسی موضعی کاملا قابل تحمل میباشد.

درمان رزاسه با فوتونا

درمان رزاسه با فوتونا:

رزاسه چیست؟ رزاسه یک مشکل رایج و شایع پوستی است که باعث قرمزی و دیده شدن رگ های خونی در صورت می شود گاهی ممکن است برجستگی های کوچک، قرمز و پر از چرکی را تولید کند.این نشانه ها و علایم ممکن است به مدت چند هفته به طول بینجامد و سپس بعد از مدتی خوب شوند.
رزاسه می تواند با آکنه، واکنش های آلرژیکی یا دیگر مشکلات پوستی اشتباه گرفته شود البته تشخیص صحیح این بیماری باپزشک متخصص پوست میباشد

قرمزی صورت:

رزاسه معمولاً باعث قرمزی مداوم در بخش مرکزی صورت می شود. رگ های خونی کوچک روی بینی و گونه ها اغلب متورم و قابل رویت می باشند.

برآمدگی های متورم و قرمز:

بسیاری از افراد مبتلا به رزاسه نیز روی صورتشان جوش هایی می زنند که شبیه به آکنه هستند.این برجستگی ها گاهی حاوی چرک میباشند. پوست شما ممکن است داغ و حساس شود.
لیزر فوتونا نسل درمانی متفاوت و جدیدی را در عرصه عروق و رگهای خونی ارائه داده است که با طول موج ان دی یگ به کمک درمان رزاسه و قرمزی پوست بخصوص گونه ها شتافته است. لیزر فوتونا بامسدود کردن و ازبین بردن رگهای خونی که منجر به رزاسه میشوند توانسته است بهترین درمان را ارایه دهد. این درمان بدون خونریزی میباشد و اغلب فرد احتیاجی به مراقبتهای پس از لیزر ندارد و براحتی بعداز لیزر فوتونامیتواند به فعالیتهای عادی خود ادامه دهد. جهت مشاوره و تعیین نوع ضایعه پوستی رزاسه پزشک متخصص در مرکز هستیا شمارا ویزیت خواهد کرد.تعداد جلسات لیزر و طول زمان لیزر فوتونا توسط ایشان تعیین میگردد

درمان زگیل(wart) با لیزر فوتونا

زگیل، زائده کوچکی با بافت زبر است که می تواند در هر جایی روی بدن ظاهر شود درنواحی مختلف بدن ممکن است شاهد زگیل باشیم، شبیه تاول آبدار و یاگل کلم کوچک است. زگیل ها ناشی از ویروس هایی از خانواده ویروس پاپیلوم (HPV) انسانی هستند و ظاهر زگیل ها به محل بروزشان روی بدن و ضخامت پوست، بستگی دارند.
درمانهای متنوعی برای زگیل وجوددارد که به طور خلاصه این درمان ها عبارتند از :
سالیسیلیک اسید
نوار مجرا
سرما درمانی
جراحی
درمان لیزری
الکتروکوتر
درمان فتودینامیک
درمان شیمیایی
کرم های موضعی و…

زگیل چیست و عامل ایجادکننده آن چه می باشد؟؟

زگیل (وارت) یک بیماری ویروسی است که عامل ایجاد‌کننده آن پاپیلوما ویروس انسانی است. لازم به توضیح است تاکنون بیش‌تر از ۷۰ نوع ویروس زگیل شناخته شده که در ایجاد زگیل موثرند. برخی از این ویروس‌ها فقط می‌توانند پوست را گرفتار کنند و برخی دیگر فقط مخاط‌ها را گرفتار می‌کنند (مثل نواحی تناسلی بیرونی و حتی نواحی تناسلی داخلی خانم‌ها و مخاط چشم و بینی و حلق) و برخی هم‌ پوست و هم مخاط را گرفتار می‌کنند.

یکی مهم‌ترین عوامل برای زیاد شدن زگیل، محیط نمناک(مانند کسانی که کف پاهایشان بیش‌تر عرق می‌کند یا کسانی که بیش‌تر با آب سر و کار دارند و یا با مواد نمناک کار می‌کنند) و جویدن ناخن ها و دست کاری کردن زگیل است.البته سبک زندگی نیز بی تاثیر نمیباشد.

لیزر زگیل چه محاسنی دارد؟؟

فوتونا روشی نوین برای درمان زگیل ارایه داده است که فایده لیزر کردن زگیل بافوتونا این است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس پاپیلومای انسانی فراهم می کند و موجب شده تا لیزر درمانی بافوتونا، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی شناخته شود.

بر اساس مطالعات دانشگاه علوم پزشکی تهران، میزان پاکسازی زگیل توسط لیزر فوتونا چند برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل میباشد و میزان عود زگیل در افرادی که لیزرفوتونا می کنند کمتر از کسانی است که کرایو می کنند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و گاهی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر فوتونا در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.
تعداد جلسات لیزر و روش درمان توسط تیم متخصص در مرکز هستیا تعیین میگردد.

در لیزر فوتونا ما شاهد عوارض جانبی مانند احساس سوزش، اثر زخم و درد، نخواهیم بود وبا این تظمین که آسیب بافتی از ۱ میلی متر در عمق فراتر نخواهد رفت، به کم ترین میزان می رسد.
بعد از ليزر زگيل با فوتونا ابتدا از يك پماد آنتي بيوتيك بر روي محل ليزر روزانه استفاده مي شود و در هفته دوم مي توان از كرم هاي ترميمي مثل كرم سيكالفيت استفاده كرد.

۲- در نواحي مرطوب و چين دار بدن مثل نواحی تناسلی و یا مثل كشاله ران بايستي در حد مقدور منطقه ليزر شده را خشك نگه داشت. اصولا محل ليزر فوتونا نياز به پانسمان نداشته و مراقبت چنداني نياز ندارد بويژه در مواردي كه وسعت ضايعات زياد نباشد.

درمان خال اپیدرمال یا اپیدرمال نِووس بالیزر فوتونا epidermal nevus

درمان خال اپیدرمال یا اپیدرمال نِووس بالیزر فوتونا epidermal nevus

نووس اپيدرمي درماتوزي غير شايع و يك طرفه است كه معمولا شروع پيدايش آن در دوران شيرخوارگي يا كودكي است. و اغلب جنس مونث مبتلاست. معمولا در كپل و ساق ها بيش تر رویت مي شود و خارش، مقاومت به درمان و تصوير شبيه بيماري پسوريازيس از نشانه هاي آن است.
تشخیص نوع خال و بیماری پوستی و روش درمان آن با پزشک متخصص پوست میباشد. با نمونه برداری و جواب پاتولوژی بهترین درمان برای آن تعیین میگردد.

لیزر فوتونا با طول موج ایربیوم قادر به برداشتن لایه سطحی و عمقی این خال مادرزادی (خال اپیدرمال) میشود. لیزر فوتونا اغلب دردو خونریزی ندارد ولی به تعداد جلسات تعیین شده از جانب متخصص پوست احتیاج دارد. لیزر فوتونا موجود در کلینیک هستیا با بالاترین و بروزترین تکنولوژی به کمک درمانهای پزشکی و زیبایی شتافته و با حداقل عوارض بیش از پنجاه درمان و پروتکل پزشکی را به جهان ارائه داده است.

برداشتن زائده های گوشی، خالهای گوشی یا منگوله های پوستی بالیزر فوتونا

منگوله‌های پوستی، در مقطعی از زندگی‌ اکثر افراد بوجود می آید و می توان آن را از جمله زائده های بی ضرری دانست که در مردان و زنان به طور مساوی بروز می کند.
خال گوشتی یا منگوله‌های پوستی از جمله زائده های‌ بی‌ضرری هستند که تعداد آن‌ها ممکن است از یک تا ده ها عدد در هر فرد متغیر باشد.سایز ،قطر و رنگ آنها میتواند متفاوت باشد گاهی رنگ پوست و گاهی قهوه ای یا کمی قرمزند.
مردان و زنان به دلایل ایجاد گوشتهای اضافی متفاوت و زیاد است ولی یکی از دلایل آن بالا رفتن مقدار هورمون‌ها، مانند آنچه در زمان بارداری اتفاق می افتد، ممکن است باعث افزایش تشکیل منگوله‌های پوستی شود، به طوری که این منگوله‌ها در زنان باردار با فراوانی بیشتری دیده می‌شوند.

لیزر فوتونا قادر به برداشتن کلیه ی گوشتهای اصافی و منگوله های پوستی با بروزترین فناوری و بدون جراحی و بخیه است ولی اغلب لازم است قبل از برداشتن هرنوع زائده پوستی با انجام آزمایش‌های پاتولوژیکی و نمونه‌برداری از بافت نوع آن را اعم از اینکه منگوله پوستی یا عارضه دیگری باشد، تشخیص داد و بعد با جواب پاتولوژی به مرکز مربوطه مراجعه نمود و بدون هیچ گونه عارضه یانگرانی آن رابرداشت.
لیزر فوتونا  موجود در کلینیک هستیا برای برداشت خالهای گوشی یا گوشت اضافی دردو سوزش ندارد و اغلب در جلسه اول یا دوم بطور کامل برداشته میشوند.

ازبین بردن خال‌های گوشتی یا منگوله‌های پوستی اگر سرطانی نباشند و مشکلی ایجاد نکنند ضرورتی ندارد مگر به قصد زیبایی.بنابراین جواب نمونه برداری برای شروع اقدامات لازم ضروریست.
برای از بین بردن خال‌ها گوشتی روش‌های متفاوتی وجود دارد.
لیزر
برش و جراحی سرپایی
کرایوتراپی
شیوه‌های خانگی
استفاده از کرم‌های مخصوص
که بی عارضه ترین روش، لیزر فوتونا میباشد.

درمان کک و مک با لیزر فوتونا

لکه های روی پوست و کک و مک ها یکی از بزرگترین نگرانی های مربوط به زیبایی شخصی است. آنها می توانند به علت بسیاری از عوامل مانند خورشید، ژنتیک، پیری و اختلالات هورمونی ناشی از عوارض جانبی داروها یا سایر محصولات ایجاد شوند.
مراقبت برای افراد مبتلا اغلب بدین صورت است که :به صورت روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.
اگر به چیزی حساسیت دارند، احتیاط های لازم را انجام دهند.

کک و مک ها، لکه های کوچک و قهوه ای روی پوست هستند و گاهی اوقات رنگ های مختلفی دارند:

قرمز ،قهوه ای، قهوه ای روشن و یا سیاه هستند.زمانی که در معرض آفتاب قرار می گیرند، این لکه ها تیره تر میشوند ، آنها اغلب در گونه ها،بینی، بازوها و یا حتی شانه ها نیز ظاهر می شود.

اغلب به دلیل فعالیت بیش از حد ملانین می باشد که رنگدانه ها را بوجود می آورد در حقیقت بسیاری از مردم فورا متوجه نمی شوند که کک و مک است. زیرا آنها اغلب با سایر مشکلات پوستی اشتباه گرفته می شوند.روشهای مختلفی جهت درمان کک و مک وجوددارد از جمله کیوسوییچ، داروهای لایه بردار و..

لیزر فوتونا با طول موج ایربیوم یک فن اوری منحصربفرد و نوین است که بدون ایجاد زخم یا جراحت  توانایی برداشتن لایه سطحی که کک و مک در آن جای گرفته است را دارد.لیزر فوتونا احتیاجی به بخیه ندارد و اسکار بجا مانده از آن سطحی میباشد. لیزر فوتونا برای درمان کک و مک راه حلی علمی، ساده و غیرجراحی میباشد که تنها با چنددقیقه تابش لیزر و برداشتن لایه سطحی پوست میتواند به برداشتن کامل یا کمرنگ شدن کک و مکها کمک بسزایی کند.

این درمان بدون هرگونه درد میباشد و فرد بعد از انجام لیزر فوتونا تنها با رعایت استفاده مداوم ضدافتاب میتواند به فعالیتهای روزانه خودادامه دهد. تعداد جلسات لیزر فوتونا توسط تیم متخصص کلینیک هستیا تعیین میگردد.

درمان ماه گرفتگی یالکه های شرابی مادرزادی بالیزر فوتونا

ماه گرفتگی (Birthmarks) یا (port wine) یا خال مادرزادی، لکه‌های قرمز، قهوه‌ای، بنفش و یا آبی رنگی هستند که معمولا روی صورت و یا بدن نوزادان در بدو تولد دیده می‌شود و آن‌ها را تا آخر عمر همراهی می‌کنند. ماه گرفتگی نام یک بیماری پوستی است که در آن لکه‌هایی روی پوست در هنگام تولد یا پس از تولد ایجاد می‌شود. این بیماری می‌تواند بسیاری از رنگ‌های مختلف، از جمله قهوه ای، صورتی تیره، سیاه و سفید، آبی رنگ پریده، صورتی، سفید، قرمز، یا بنفش را روی پوست ایجاد نماید.
برخی معتقدند این خال‌های مادرزادی یا اصطلاحا ماه گرفتگی‌ها فقط درسطح پوست ایجاد لکه‌های رنگی می‌کند. اما برخی دیگر معتقدند این بیماری در سطح پوست منتشر شده و به سطوح زیرین پوست راه می‌یابد و لایه های زیرین رانیز درگیر میکند.

در ماه‌گرفتگی های ناحیه صورت، لکه‌ها به تدریج ضخیم‌تر می‌شوند و برجستگی‌های بادکنکی شکل عروقی و دیگر اختلالات عروقی نیز ظاهر می‌شوند و کم کم منطقه درگیر بزرگ‌تر و زمخت می‌شود. استخوان‌ها بزرگ‌تر از سمت مقابل شده و دندان درآوردن نیز زودتر رخ می‌دهد و اگر گستردگی ضایعات به اندام‌های بیمار (دست‌ها یا پاها) رسیده باشد، این اعضا ممکن است بزرگ و ضخیم و بدشکل نیز شوند.بهمین دلیل بسیاری معتقدند بهترین زمان درمان ماه گرفتگی نوزادی است.

روش‌های از بین بردن ماه گرفتگی

روش‌های گوناگونی برای از بین بردن ماه گرفتگی وجود دارد که پزشک بهترین روش را با توجه به نوع، اندازه و محل لکه و عامل‌های دیگر انتخاب می‌کند. لیزر درمانی یکی از بهترین و کم عارضه ترین روشهای درمان ماه گرفتگی است. دستگاه لیزر فوتونا با طول موج ان وی یگ میتواند به درمان ماه گرفتگی بپردازد.

لیزر فوتونا برای درمان ماه گرفتگی نزدیک به سطح پوست، مانند خال‌های لکه شرابی، به کار برده می‌شود. این عمل برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. از نور لیزرفوتونا برای کوچک کردن یا جلوگیری از رشد لکه استفاده می‌شود،اشعه ان دی یگ فوتونا جذب عروق خونی میشود و بدین ترتیب باعث انسداد و ازبین رفتن عروق زاید که تولید ماه گرفتگی کرده اندمیشود. معمولاچندین جلسه لیزر درمانی باید انجام شود تا نتیجه بهینه به دست آید.

در لیزر فوتونا متلاشی شدن رگ‌های خونی پس از رسیدن به دمای ۶۰ یا ۷۰ درجه شروع می‌شود و رنگدانه‌های اضافی نیز شروع به تجزیه شدن می‌کنند تا آن‌قدر کوچک شوند که سلول‌های گندیده‌خوار بدن بتوانند آنها را از محل فعلی دور کنند. مدت و شدت درمان به قدمت و بزرگی ماه گرفتگی بستگی دارد، اما در مجموع بهبود قابل توجهی پس از همان جلسه نخست در بسیاری از بیماران دیده می‌شود.ولی برای درمان کامل تر به جلسات لیزر بیشتری نیاز هست. کلیه ی مراحل تشخیص و درمان توسط تیم متخصص کلینیک هستیا انجام میگیرد.

ماه گرفتگی

درمان آکنه فعال (جوش فعال)

درمان آکنه فعال (جوش فعال)

آکنه زمانی ایجاد میشود که غدد سباسه که مسئول تولید ماده ای به نام سبوم هستند به دلایل مختلف فعال بیش از حد شده که نتیجه آن تولید مقدار زیادی سبوم میباشد. این سبوم اضافی در فولیکول مو تجمع یافته و سبب ایجاد آکنه میشود گاهی باکتری نیز به آن اضافه میشود و سبب التهاب آکنه میشود.

روشهای درمانی مختلفی جهت درمان جوش(آکنه) وجوددارد یکی از روش‌های امروزه بسیار مرسوم شده استفاده از ترکیبات ایزوتریتینیون (آکوتان) است که گاهی ممکن است سبب ایجاد عوارض ناخاسته در بیمار شود علاوه بر آن چکاب صحیح آنزیم ها کبدی در حین درمان بسیار مهم است. لیزر فوتونا جدیدترین فناوری برای مبارزه با آکنه محسوب میشود که مورد تایید FDA قرارگرفته است.

آکنه

لیزر ان دی یگ فوتونا غدد چربی پوست را بدون اینکه اثر مخربی بر لایه های بیرونی پوست داشته باشد حرارت داده که این امر سبب کوچک شدن غدد سباسه و در نتیجه تولید چربی میشود.
علاوه برآن فوتونا بدلیل اینکه لیزر اثر ضد عفونی کنندگی دارد باکتری ها را از بین میبرد و درنهایت لیزر فوتونا التهاب آکنه(جوش) را کاهش میدهد. تعداد جلسات لیزر فوتونا در کلینیک هستیا بنابر شدت و وسعت آکنه ها متفاوت است و بین سه الی پنج جلسه متغیر است.

کاهش حجم غبغب و لیفت آن با لیزر فوتونا

کاهش حجم غبغب و لیفت آن با لیزر فوتونا

یک رویکرد غیرتهاجمی و خاص توسط دستگاه فوتونا میباشد که درآن فرایند لیز و آب شدن چربی و تحریک کلاژن سازی با استفاده از طول موج های ایربیوم و ان دی یگ فوتونا میسر می‌گردد. که برای نواحی از بدن که چربیهای فشرده کمتری دارند قابل استفاده هست. مانند غبغب. که به دنبال آن شاهد کاهش سایز موضعی غبغب و سفت شدن پوست این ناحیه میباشیم.

فرایند آب شدن غبغب و لیفت آن با فوتونا شامل دو مرحله میباشد:
– در مرحله اول فوتونا با طول موج ان دی یگ موضع را به تدریج و اهستگی گرم میکنیم و گرما در لایه هیپودرم که محل تجمع چربی های غبغب است اثر میکند و باعث شکستن سلولهای چربی غبغب میگردد، چربی سوزی از فرایندهای مرحله اول کاهش حجم چربی فوتونا میباشد.

– در مرحله دوم فوتونا: با لیزر ایربیوم یگ گرمای اشعه لیزر در لایه ی درم اثر کرده و در نتیجه با تحریک کلاژن سازی و ترمیم کلاژن های آسیب دیده، پوست غبغب لیفت و بازسازی میگردد. مراحل لیفت غبغب فوتونا بدون درد و کاملا قابل تحمل میباشند و حتی به بی حسی موضعی نیز احتیاجی نمی باشد.

کاهش سایز موضعی فوتونا، یا به عبارتی پیکرتراشی فوتونا، مستلزم رعایت دو نکته اصلی ِ اصلاح غذایی و انجام ورزشهای هوازی میباشد. این درمان کاهش سایز موضعی، لیفت افتادگی و بهبود قوام غبغب را بهمراه دارد. جهت ایجاد نتایج بهتر و ماندگار تر در لیفت و کاهش حجم غبغب رعایت نکات فوق (اصلاح غذایی و ورزش هوازی) الزامیست.

تعداد جلسات لیزر و فاصله ی بین آنها توسط کارشناسان مربوطه در کلینیک هستیا با مشاوره حضوری تعیین میگردد.
این پروتکل درد زیادی ندارد، التهاب و سوزشی بهمراه ندارد و فرد میتواند پس از انجام ان، براحتی به فعالیتهای روزانه خود ادامه دهد.

غبغب

بازسازی، ترمیم و حجم دهی و جوانسازی لب با لیزر فوتونا

بازسازی، ترمیم و حجم دهی و جوانسازی لب با لیزر فوتونا

لیزر لب فوتونا، یک روش غیر تزریقی و غیر جراحی با استفاده از لیزر ایربیوم فوتونا جهت افزایش کلاژن سازی در عمق پوست و مخاط لب میباشد و لیزر لب فوتونا باعث بازگشت حجم از دسته ی لب و قوام آن میشود. همانطور که میدانید از سن سی سالگی به بعد از تولید کلاژن در بدن کاسته میشود و این پروسه درمانی، کمک زیادی در تحریک و بازسازی کلاژن در بافت لب میکند. لیزر لب فوتونا فاده در کلینیک هستیا مورد استهمچنین با لایه برداری، باعث کاهش تیرگی روی لب ها میشود.

این باور اشتباهی است که این روش جایگزین روشهای تزریقی ژل و فیلرها باشد اما با حجم دهی طبیعی و کلاژن سازی به لبها زیبایی و درخشندگی و طراوت خاصی میبخشد.
درصورت نیاز و با نظر پزشک تلفیق دو درمان فوق با رعایت زمان بندی بسیار کمک دهنده و موثر خواهد بود.
روش لیزر فوتونا دوره نقاهتی نداشته و کاملا سریع بدون درد و عارضه، میباشد نیازی به بی حسی موضعی ندارد و پس از انجام لیزر فوتونا فرد میتواند به فعالیتهای روزمره بپردازد.

لیزر لب

درمان خروپف با لیزر فوتونا

درمان خروپف و اختلالات تنفسی در خواب با لیزر فوتونا

خروپف نوعی سر و صدایی آزار دهنده است که درست زمانی که خواب هستید از شما تولید می شود ، صدایی ناخوشایند که به دلایل و علل مختلف ایجاد میشود.

علت خروپف ، ارتعاشات در بافت های نرم دستگاه تنفسی فوقانی در هنگام تنفس است می تواند در هر بخشی از راه هوایی فوقانی ،اتفاق بیفتد که درمسیر عبور هوا و برخورد به بافت نرم سقف دهان رخ میدهد.

– یکی از دلایل خروپف داشتن اضافه وزن است. چربی زیاد, به گلو ، فشار می آورد و باعث خروپف می شود.
– مصرف قرص های خواب آور بیش از حد می تواند ،شما را آرام کند و منجر به خروپف شود.
– مشکل داشتن در پشت گلویتان، مثل داشتن کام(سقف دهان) نرم همچنین شلی و افتادگی کام بالایی دهان باعث ایجاد خروپف خواهد شد.
– مصرف دخانیات می تواند منجر به تورم پشت گلوی شما شود و باعث خروپف شود.

خروپف می تواند در هر سنی، کودکان یا بزرگسالان رخ دهد اما بیشتر ،بین ۴۰ تا ۶۰ ساله ها شایع است.در قطع تنفس انسدادی هنگام خواب ممکن است فرد از چند ثانیه تا دو دقیقه دچار قطع تنفس شود و این امر به کاهش اکسیژن در خون منجر می‌شود و فرد مبتلا دو روز بعد از سردرد و خستگی رنج خواهد برد.

خر و پف کردن به علت ارتعاش کام نرم (بخش نرم سقف دهان)، هنگامی که ریه‌ها در مقابل مجاری هوایی مسدود شده و هوا را به درون می‌کشند بوجود می‌آید و معمولاً به علت شل شدن عضلاتی که راه‌های هوایی را باز نگه می‌دارند یا وجود بافت‌های اضافی در هنگام خواب روی می‌دهد.

لیزرفوتونا،یک نوع لیزر اختلالات خواب یا nightlase بااستفاده از دستگاه داینامیس پرو دارد که برای اولین بار در علم پزشکی درمان خروپف و اختلالات خواب را بالیزر میسر ساخته است. از ویژگیهای درمان فوتونا میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

ویژگیهای درمان فوتونا

۱٫لیزر فوتونا کاملا غیرتهاجمی بوده و بدون نیاز به بستری است.
۲٫در لیزر فوتونا نتیجه فوری حاصل شده و معمولا درروز انجام لیزر بصورت کاهش میزان خروپف تا پنجاه درصد مشخص است.
۳٫کیفیت خواب مبتلایان به این اختلالات به میزان قابل توجهی بعداز لیزرفوتونا افزایش می یابد.
۴٫این درمان فوتونا کاملا مطمئن بوده و بدون هرگونه عارضه و اختلالی انجام میشود.
۵٫هیچگونه دردی ندارد و کاملا بدون نیاز به بی هوشی و بی حسی قابل انجام هست.
۶٫هیچگونه مراقبت یادردی پس از درمان وحودندارد و تا حصول نتیجه رضایت بخش، قابل تکرار است.

تشخیص مطلوب بودن درمان فرد مورد معالجه و تعداد جلسات لیزر آن بعهده تیم متخصص هستیا میباشد.

پیلینگ با لیزر فوتونا

پیلینگ با لیزر فوتونا

اگر روی صورت چروکهای ریز و لکهای سطحی داریم بهترین راه لایه برداری یا پیلینگ با لیزر فوتونا است. لیزر فوتونا با قابلیت پیلینگ سطحی میتواند لایه سطحی پوست را وادار به پوسته ریزی کند. لیزر فوتونا باعث کاهش چروک سطحی و ریز صورت و گردن و همچنین کاهش جای جوش و منافذ باز میشود و ظاهر لکهای سطحی را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش میدهد. این قابلیت لیزر فوتونا با طول موج ایربیوم یگ است که روی لایه ی سطحی پوست بشکل پیلینگ ظاهر میشود.

درمان ترکهای پوستی با لیزر فوتونا

درمان ترکهای پوستی با لیزر فوتونا
Fractional laser

این درمان غیر تهاجمی است یعنی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته،اشعه لیزر را به هزاران اشعه میکروسکوپیک تقسیم می کند ،لیزرفرکشنال فوتونا فقط بخشی از پوست تحت تأثیر اشعه قرار می گیرد. لیزرفرکشنال فوتونا حد واسط لیزرهای تخریبی (ablative) وغیرتخریبی(nonablative ) است. در حالیکه لیزرهای تخریبی فقط روی سلولهای سطح پوست اثر گذاشته و لیزرهای غیر تخریبی فقط روی درم ( لایه میانی پوست) مؤثر است، لیزر فرکشنال فوتونا همزمان روی اپیدرم ودرم مؤثر است.

نسل درمانی متفاوت و جدید فرکشنال فوتونا بهترین و تخصصی ترین تکنولوژی بافت سازی مجدد پوست میباشد که از لیزر فوتونا در درمانهای ترمیم اسکار بعد جراحی (ابدومینو پلاستی، رینو پلاستی، ماموپلاستی و..)استفاده میشود. و نیز از لیزر فوتونا در درمان جای بخیه ها، بازسازی استریاها و ترکهای پوستی بعد از زایمان، همچنین درمان منافذ باز صورت و جای جوش و آبله مرغان و کاهش ترکهای روی سینه بانتایج عالی استفاده میشود.

درمان رگهای عروقی یا واریس با لیزر فوتونا

درمان رگهای عروقی یا واریس با لیزر فوتونا

اسپایدر وین، عروق ریز کوچک و قرمزرنگ ویا بنفش و آبی هستند که در سطح پوست بوضوح نمایان هستند و ببشتر در پاها و صورت دیده میشوند. اغلب در خانمهابدلیل شغل و سبک زندگی دیده میشود و باافزایش سن افزایش می یابند.
علت ایجاد اسپایدر وین یا اصطلاح عامیانه واریس، همان مشابه واریس واقعی است و مهمترین انها وراثت، ایستادن طولانی، مانند مشاغل ارایشگری، پرستارها، کارگران و ازین قبیل.. و چاقی بویژه سلولیت اندام تحتانی، تغییرات هورمونی و قرص های هورمونی، و ضدبارداری، همچنین قرارگرفتن در عرض اشعه uv و سولاریوم، و تزریق ژل و چربی میباشد.

واریس معمولا دردناک و برجسته است و در اثر ایستادن های طولانی ازاردهنده و دردناک میشود و درمان ان جراحی است ولی اسپایدروین ها یا رگهای عنکبوتی از نظر زیبایی مشکل افرین هستند. لیزر فوتونا بدون جراحی و با پروتکلهای پیشرفته و نوین در جلسات محدود این عروق را ازبین میبرد. طول موج ان دی یگ لیزر فوتونا به داخل عروق نفوذ کرده و رگ ها را محو میکند. تعداد جلسات لیزر فوتونا توسط پزشک مجرب در کلینیک هستیا تعیین میشود.

اسپایدروین ها یا رگهای عنکبوتی

درمان قارچ ناخن با لیزر فوتونا

قارچ ناخن یا اونیکومایکوزیس به دلیل رشد ببش از حد قارچ در زیر بستر ناخن ایجاد میشود که علاوه بر ظاهر ناحوشایند، قابل انتقال به سایر ناخن ها میباشد. عوامل مستعدکننده قارچ ناخن، عبارتند از دیابت، نقص سیستم ایمنی بدن، و عدم رعایت نکات بهداشتی، و استفاده مداوم از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن میباشد.

درمان قارچ ناخن شامل درمانهای موضعی و لیزری میباشد. درمان های دارویی قارچ بسیار زمان بر میباشد، از این رو، یک روش انقلابی درزمینه درمان قارچ ناخن ، لیزر فوتونا میباشد که علاوه بر انکه عارضه ایجاد نمیکند لکه اثربخشی بسیار عالی در مدت زمان کوتاه نسیت به سایردرمانهای خوراکی قارچ ناخن دارد.
در لیزر فوتونا، طول موج ان دی یگ بااستفاده از حرارت قارچ را ازبین میبرد که خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد، تشخیص بیماری قارچ ناخن و تعداد جلسات و فواصل آن، توسط پزشک متخصص و مجرب صورت میگیرد.

درمان قارچ ناخن با لیزر فوتونا

بلفاروپلاستی

چشم ها در صورت اولین عنصری هستند که احساسات را نمایش می دهند و از اعضای کلیدی صورت می باشند. عموماً به دلیل حرکات وسیع عضلات دور چشم در حالت های مختلف اطراف چشمها پیش از سایر اعضای صورت متاثر تغییراتی می‌شوند. تغییرات ناشی از افزایش سن نیز از این دست عوامل می باشند.

با افزایش سن و ایجاد حالت شلی و افتادگی پوست تغییراتی در اطراف چشم ها به وجود می آید که باعث می شود سن شما بیش از آنچه که هست نمود کند همچنین ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی مانند کاهش میدان دید و خستگی دائم پلک ها بشود. جراحی سبک و کم هزینه ای به نام بلفاروپلاستی توسط یک متخصص حاضر می ‌تواند با رفع این افتادگی، زیبایی چشم ها ، سرزندگی صورت و جوانی را به شما ما باز گرداند .در نتیجه عمل بلفاروپلاستی عموماً موارد بسیاری از جمله افتادگی ، چین و چروک و پف پلک ها برطرف می‌شوند.

بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی سبک بوده و حتی می توان از بی حسی موضعی به جای بیهوشی برای انجام آن استفاده کرد.
طی این عمل جراحی بر اساس میزان پوست اضافه ی پلک ها و صلاح دید جراح میزان مشخصی از پوست پلک بالا و پایین و چربی زیر آن برداشته شده و با ظرافت و دقت خیلی بالایی دوطرف پوست به هم دوخته و جای زخم ترمیم می شود.برداشت کیسه های چربی زیر پوست برای افرادی مناسب است که دارای پف چشم زیادی می باشند.

نکته ی بسیار مهمی وجود دارد که قابل توجه است، این که به دلیل ساده بودن عمل بلفاروپلاستی آن را پیش پا افتاده فرض نکنید و برای انجام آن حتماً به افراد با تخصص و مهارت کافی مراجعه کنید چرا که هم این عمل ساده در صورت کوچکترین اشتباهی اثرات جبران ناپذیری برای شما به وجود می آورد.

به منظور تاثیر و نمود بیشتر نتایج بلفاروپلاستی در صورت وجود خطوط پنجه کلاغی ، خط اخم و افتادگی ابرو می ‌توان این عمل را به همراه لیفت پیشانی و ابرو لیفت شقیقه و… انجام داد.

بلفاروپلاستی

 

ملاحظات عمل بلفاروپلاستی

پیش از اقدام به انجام جراحی بلفاروپلاستی حتما به چشم پزشک مراجعه کرده و طی یک چکاپ توسط متخصص عواملی مانند میدان دید، بینایی سنجی و میزان ترشح اشک به منظور جلوگیری از خشکی چشم پس از جراحی را بررسی کنید.

پیش از عمل از مصرف دخانیات ، مشروبات الکلی و داروهای ضد انعقاد خون جلوگیری کند.
برای نتیجه بخش بودن بلفاروپلاستی باید فرد وارد ثبات اجزای چهره شده باشد همینطور باید میزانی از روند تغییر پوست صورت را گذرانده باشد لذا انجام این جراحی در سن زیر ۳۵ سال توصیه نمی شود.

ملاحظات پس از عمل بلفاروپلاستی

– پس از عمل جراحی چشم های شما باز بوده و می توانید ببینید.

– وجود خونابه در روز اول طبیعی می‌باشد.

– افزایش ورم در روزهای اول طبیعی است برای کاهش تورم ۷۲ ساعت کمپرس سرد سپاس ۷۲ ساعت کمپرس گرم استفاده کنید.

– محل عمل خود را لمس نکنید.

– پس از عمل تا حدود ۱۰ روز از مطالعه و خیره شدن به مانیتور ها بپرهیزید.

– هنگام خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.

– تا مدتی برای محافظت پلک ها در برابر باد و نور خورشید از عینک دودی استفاده کنید.

– تا چند هفته از فعالیت سنگین بپرهیزید.فعالیت های سنگین دوران نقاهت شما را طولانی تر خواهد کرد.

– تا دو روز باید پانسمان روی زخم باشد وتوسط پزشک برداشته شود. همچنین تا سه روز از خیس کردن زخم ها اجتناب کنید.

– بخیه ها حدود ۱۰ روز بعد برداشته خواهند شد.

خطرات احتمالی عمل بلفاروپلاستی:

دو بینی یا تاری دید گذرا ، تورم و کبودی پلک،عدم تقارن محل برش در دو طرف و خشکی چشم که در طی چند روز پس از عمل بهبود پیدا می‌کنند در صورت ادامه این وضعیت حتما به پزشک مراجعه کنید.

جای اسکار بلفاروپلاستی

میزان به جای ماندن جای زخم در افراد به میزان زیادی به ویژگی های پوست و توانایی ترمیم زخم بدن آنها بستگی دارد.
همچنین توانایی جراح در برش و ترمیم صحیح میتواند اسکار جراحی را تا حدود زیادی کاهش دهد.
به طور کلی اسکار جراحی بدون پلاستیک به صورت یک خط باریک در چین پلک مخفی میشود و جای نگرانی چندانی ندارد.

ما در کلینیک هستیا بهترین روش برای رفع جای بخیه یعنی لیزر فوتونا را برای شما فراهم آورده ایم.

لیفت سینه

جراحی بالا بردن با لیفت سینه یک جراحی زیبایی برای رفع افتادگی سینه ها می باشد. افتادگی سینه به دلایل مختلفی مانند افزایش سن و یائسگی ، تعدد بارداری ،کاهش سایز پس از شیردهی، تغییر وزن شدید و ناگهانی، استفاده از سوتین با سایز نامناسب و مصرف دخانیات ایجاد می شود رخ می دهد. در افزایش سن و بارداری رباتهایی که فرم سینه را حفظ میکنند خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند فرم متناسب سینه را حفظ کنند.

افتادگی سینه با توجه به پیشرفت آن ، جایگاه قرار گیری نوک سینه و فرم نهایی سینه در درجات مختلفی دسته بندی می شود و با در نظر گرفتن درجه افتادگی درمان لازم توسط جراح صورت می گیرد.
زیبایی اندام در بانوان به میزان زیادی در اعتماد به نفسه آنها تاثیر گذار است و زیبایی برست در این مورد از جایگاه مهمی برخوردار است لذا افتادگی سینه می‌تواند منجر به ایجاد بار روحی روانی در فرد بشود. برای از بین بردن کامل افتادگی سینه و به دست آوردن فرم مطلوب ،متاسفانه هیچ روشی به میزان جراحی نتیجه بخش نمی باشد.

جراحی لیفت سینه تقریباً مشابه عمل ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه است با این تفاوت که در این روش بافتی از تیم خارج نشده و فقط پوست اضافه برداشته می شود. در نتیجه جراحی لیفت، سینه فرم گرد به خود میگیرد ، نوک سینه و هاله اطراف آن در محل طبیعی جایگذاری شده و سایز هاله کاهش می یابد،عدم تقارن سینه ها رفع می شود و باعث زیبایی هر چه بیشتر سینه میشود.

به دنبال برداشته شدن پوست اضافه از سینه معمولا متمرکز شدن بافت سینه سبب می شود که فرم گرد و متناسبی در سینه بوجود بیاید اما در برخی موارد فرد تحت جراحی از بافت سینه خیلی کمی برخوردار است و لیفتینگ به تنهایی نمی تواند فرم ایده آل را برای وی به ارمغان بیاورد.در این موارد از جراحی ترکیبی لیفت و پروتز گذاری استفاده می شود و با جایگذاری پروتز مناسب نتیجه ی عمل کاملا مطلوب خواهد شد.

برای انجام عمل لیفت سینه فرد مورد عمل باید از شرایطی برخوردار باشد.مانند:

– داشتن حداقل ۱۸ سال سن و ثابت شدن سایز سینه ها.
– گذشت دو ماه از شیردهی و نداشتن قصد بارداری مجدد(هرچند که انجام این عمل مانع از شیردهی نمی شود اما باید در نظر داشت که بارداری مجدد نتایج عمل را تغیییر داده و باعث تغییر فرم مجدد سینه می شود.
– عدم تقارن همراه با افتادگی سینه
– قرارگیری نوک سینه به سمت پایین
– ترک مصرف دخانیات از یک ماه قبل
– نداشتن بیماری های زمینه ای

روند انجام عمل لیفت سینه:

پیش از انجام عمل همانند عمل ماموپلاستی جراح با توجه به به دانسته های خود خطوط برش و اتصال را روی سینه فرد طراحی می کند که در حین عمل و با خوابیدن فرد دید درستی نسبت به محل های برش داشته باشد. جراح به وسیله این برش ها هاله دور سینه را کاهش داده و به محل اصلی باز می گرداند همچنین پوست اضافه سینه را خارج می کند.

انتخاب پلن عمل و برش مورد نیاز بستگی به میزان افتادگی سینه فرد دارد .در خانم هایی با افتادگی سینه متوسط و دارای بافت سینه کافی برشی دور هاله سینه زده می شود و همچنین با ایجاد یک برش بزرگ تر دور و برش قبلی و خارج کردن پوست اضافه مابین آنها نوک و هاله سینه را به مکان اصلی منتقل کرده و برش بزرگتر را به صورت عمودی در زیر هاله ترمیم می کند.

در خانم‌هایی با افتادگی سینه شدیدتر برش ایجاد شده بزرگتر بوده و تا چین سینه ادامه پیدا می کند اما در نهایت نتیجه عمل افراد به گونه ای است که جای برش در آن ها مشابه است.
بیهوشی اجرا شده در این عمل جراحی ، بیهوشی عمومی می باشد به طور معمول حدود ۲ تا ۳ ساعت بسته به وضعیت بیمار جراحی به طول می انجامد. پس از پانسمان و گذشتن زمان ریکاوری به بخش منتقل شده و طبق نظر پزشک معالج زمان ترخیص زیباجو مشخص خواهد شد.

نکاتی که باید در دوران نقاهت جراحی لیفت سینه رعایت کنید:

از مصرف دخانیات تا حداقل دو هفته پرهیز کنید چراکه بهبودی زخم ها را به تاخیر می اندازد
پس از عمل مایعات و مواد غذایی حاوی پروتئین، امگا 3و آنتی اکسیدان را به میزان کافی مصرف کنید
به اندازه کافی استراحت کنید تا بدن به طور کامل ریکاوری شود.

– به منظور کاهش ورم و خوش فرم شدن سینه ها گن طبی را از همان روز بعد از عمل استفاده کنید.
– مصرف نمک را محدود کنید.
– به مدت دو هفته پس از عمل لیفت سینه باید از فعالیت های سنگین ، جابجایی اجسام و هر گونه فعالیتی که بدن فشار وارد کند پرهیز کنید. همچنین استراحت مطلق توصیه نمی شود بنابراین راه بروید و فعالیت های سبک انجام دهید.
– پس از عمل بهترین پوزیشن برای خواب پوزیشن طاق باز می باشد لازم به ذکر است از از خوابیدن در پوزیشنی که به سینه ها فشار وارد کند بهبودی و فرم مطلوب سینه را دچار اختلال می ‌کند.

بهبودی پس از عمل لیفت سینه

میزان درد در عمل لیفت سینه:میزان درد هر عمل با توجه به وسعت عمل و تحمل فرد متفاوت است. در مورد عمل لیفت سینه میزان تداخل و گرید افتادگی سینه در میزان درد و بهبودی آن موثر است ولی در کل با مصرف مسکن قابل تحمل است. درد عمل لیفت سینه تا حدود یک هفته از شدت آن کاسته می شود.

تخلیه ترشحات پس از عمل عمل لیفت سینه: به وسیله درن تخلیه خونابه ها انجام شده و در حدود سه تا چهار روزه بعد توسط پزشک خارج میشود. پس از آن پانسمان ساده برزخم قرار می‌گیرد و با ماساژ خیلی سطحی و آهسته می ‌توان به تخلیه کامل آن کمک کند.

بهبود زخم و جای زخم پس از لیفت سینه: این دو مورد به شدت تحت تاثیر ویژگی های بدنی و ترمیم زخم توسط بدن هستند اما در مقایسه با دیگر اعمال جراحی به دلیل سطحی بودن برش زخم با سرعت بیشتری بهبود پیدا می‌کند. جای برش در دو ناحیه ی دور هاله ی سینه و خطی عمودی در زیر نوک سینه است که حتی در صورت ماندگاری قابل توجه نیستند. برای ترمیم هرچه سریعتر زخم زخم و کاهش اسکار ناشی از آن میتوان از کرم های ترمیم کننده سطحی استفاده کرد.

تورم و کبودی عمل لیفت سینه: این دو عامل تحت تاثیر وسعت عمل و ویژگی‌های بدنی فرد متغیر است. تورم با استفاده مداوم از گن و سوتین طبی و همچنین پرهیز غذایی کنترل می شود. کبودی نیز با استفاده از است کمپرس ها تا حدودی تعدیل خواهد شد و هر دو پس از حدود ده روز محو خواهند شد. فرم اصلی سینه چیزی در حدود ۴ الی ۶ ماه پس از عمل قابل قضاوت است.

پروتز چانه

قطعاً همه ما چیزهایی در مورد معیار های زیبایی شناسی صورت شنیده ایم. در این معیار ها علاوه بر اندازه ی اجزای صورت مسئله مهمتری مطرح است که آن فاصله و تناسب اجزای صورت با یکدیگر می باشد. چانه در تناسب با بینی نقش مهمی در تقارن ، تعادل و زیبایی صورت دارد. برای برقراری این تعادل عملهای جراحی بینی و چانه رواج دارند که عمل زیبایی چانه ،متناسب با صورت می‌تواند هر دو پروسه ی کوچک کردن چانه و یا بزرگ کردن چانه را شامل شود. در اصطلاح علمی به عمل زیبایی چانه، ژنیوپلاستی گفته می شود .عمل افزایش سایز چانه به وسیله‌ی تغییر پهنا و ارتفاع چانه سبب ایجاد تناسب بین اجزای صورت می ‌شود.همچنین فواید دیگری در پروتز گذاری چانه وجود دارد مانند:

– هم راستا و متعادل شدن چانه با دیگر اجزای صورت در نیم رخ

– مخفی شدن غبغب

– رفع فرورفتگی چانه

– متناسب دیده شدن دیگر اجزای صورت به دنبال بزرگ شدن چانه

– زیبا در شدن فرم دهان و لب ها

همزمان با تغییر سایز و فرم چانه می توان تغییراتی در فرم فک و یا اصطلاحاً زاویه دار کردن فک نیز انجام داد که در تناسب اجزای صورت تاثیر بسزایی دارد.

پروتز چانه

افراد کاندید و مناسب جراحی زیبایی چانه

برای انجام اعمال زیبایی چانه باید افراد از سلامت کامل برخوردار بوده و آگاهی کامل به نقص صورت خود و نتیجه عمل داشته باشند. مصرف داروهای خاص در چند ماه پیش است عمل زیبایی چانه شده باشد. افرادی با چانه ی کوتاه ، کم ارتفاع ، عقب تر از حد طبیعی و دارای استخوان چانه خیلی کوچک کاندید این جراحی می باشند.

افزایش سایز چانه

افزایش سایز چانه به سه روش انجام میشود: ۱ تزریق ژل و بوتاکس ۲ پروتز گذاری ۳ تغییر استخوان چانه
این روشها بسته به وسعت آن به دو صورت بی حسی موضعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود.

تزریق ژل و بوتاکس:

  این روش یکی از روش های موجود برای برجسته شدن چانه می باشد که در مقایسه با جراحی کم تهاجمی تر و ساده تر انجام می شود. تزریق ژل در کسانی که خواهان تغییر سایز اندک در چانه خود هستند مورد مناسب تری اما به دلیل ماندگاری کوتاه مدت آن که در حدود چند هفته تا چند ماه متغیر است، کمتر مورد استقبال قرار می گیرد

جراحی فک:

جراحی فک در افرادی انجام می‌شود که اندازه چانه آنها خیلی کوچک بوده و با تزریق ژل یا پروتز گذاری نمی‌توان به فرم ایده‌آل رسید. درین جراحی قسمتی است استخوان چانه جدا شده و به وسیله پیچ و پلیت در منطقه جلوتری فیکس می شود. این عمل بعضا به صورت عمل دوم در حین عمل فک انجام می شود.

در افرادی با چانه بسیار بزرگ با عمل جراحی به رفع این مشکل می پردازند بدین صورت که با تراش یا حذف قسمتی از استخوان چانه به فرم ایده آلی از ان دست پیدا می کنند.

پروتز چانه:

پروتز چانه معمولاً برای افرادی با کوچکی چانه خفیف تا متوسط مناسب می باشد. معمولاً پروتزها از جنس سیلیکون هستند

مزیت هایی در استفاده از پروتز برای افزایش سایز چانه وجود دارد. از جمله:

– عمل جراحی خیلی راحت تر نسبت به سایر جراحی های زیبایی می باشد که نیاز به بیهوشی سنگین پیدا نمیکند.

– پروتز چانه در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد و با در نظر گرفتن چهره شما و و نظر جراح می توان بهترین مورد برای صورت شما را پیدا کرد همچنین می‌توان پروتز را به صورت اختصاصی سفارش داد.

پروتز چانه

معایب استفاده از پروتز:

استفاده از پروتز می ‌تواند در مواردی باعث ایجاد عفونت و پس زده شدن پروتز از سمت بدن ‌شود. همچنین با گذشت زمان و اتفاقات ناگهانی برای صورت در موارد اندکی امکان جابجایی پروتز و پایین آمدن آن وجود دارد.
بهبود بیمار پس از انجام پروتز گذاری زمانبر است و بیمار تا یک هفته الی ۱۰ روز باید در خورد و خوراک خود دقت کافی انجام دهد. همچنین وجود تورم و کبودی کمی شرایط را برای بیمار سخت می ‌کند.
در برخی افراد پروتز چانه برای رسیدن به تنهایی به زیبای کامل صورت کافی نیست و باید عمل های دیگری همچون زیبایی بینی، لیفت صورت و یا زاویه دار شدن فک به همراه آن انجام شود.

ارزیابی های پیش از عمل پروتز گذاری بدین صورت است که هنگام ویزیت ، امکان استفاده از پروتز و سایز آن با توجه به فاکتور هایی سنجیده می شود.این فاکتور مواردی مانند : سایز بینی،سایز چانه و اختلاف آن با دیگر اجزا صورت ،اندازه گیری هایی بر اساس معیار های علمی زیبایی ،موقعیت لب ها ،سلیقه ی بیمار، صلاح دید جراح و … را شامل می شوند.برخی از این معاینات باید به کمک عکس برداری ها صورت بگیرد.
نکته ی قابل توجه این است که اندازه ی پروتز در آقایان باید از خانم ها کوچک تر باشد.

ملاحظات پیش از عمل پروتز چانه:

– از مصرف فراورده های حاوی نیکوتین حداقل دو هفته پیش از جراحی خودداری کنید.

– مصرف دارو ها ی ضد انعقاد و رقیق کننده ی خون مانند هپارین و وارفارین را تحت نظارت پزشک محدود کنید.

روش های پروتز گذاری چانه:

قرارگیری پروتز بدین صورت است که در پایین ترین قسمت فک قرار گرفته و در آنجا فیکس می شود
این جایگذاری به دو روش انجام می شود که هرکدام از این دو روش مزایا و معایبی دارد:

۱- جایگذاری بوسیله ی ایجاد برش در داخل دهان در محل اتصال لب به لثه ی فک پایین و قرار دادن پروتز چانه بین دوعضله و فیکس کردن آنها.
۲- ایجاد برش بسیار ریز موازی با چین پوستی در زیر چانه ، جایگذاری پروتز چانه و فیکس کردن پروتز با نخ بخیه

در روش اول ریسک عفونت بیشتر بوده و تعبیه ی پروتز کمی دشوار است اما جای زخم بر صورت مشخص نمی شود همین عوامل در روش دوم بصورت معکوس وجود دارند.
انجام جراحی پروتز چانه می تواند تحت بیهوشی عمومی و یا موضعی صورت بگیرد و همچنین قابل اجرا همراه با دیگر جراحی های زیبایی صورت می باشد.

مراقبت های بعد از عمل پروتز چانه:

– از مصرف دخانیات اجتناب کنید.

– بسته به نظر پزشک خود حدود ۲ تا ۵ روز اول بعد از عمل تغذیه ابکی ، روان و ولرم داشته باشیدو به تدریج به غلظت آن اضافه کنید.

– بانداژ صورت خود را در روز اول باز نکنید.

– هنگام خواب سر خورد را بالاتر از سطح بدن قرار دهید.

– به منظور کنترل ورم از کمپرس سرد استفاده کرده و مصرف نمک را محدود کنید.

– تورم شدید چانه در طی دو هفته و کلیه ی تورم در طول سه ماه برطرف می شود و نتیجه عمل قابل مشاهده خواهد شد.

– نوبت های ویزیت و چکاب خورد را به طور منظم انجام دهید.

– در صورت پروتز گذاری از روی پوست یک هفته تا ده روز بعد برای کشیدن بخیه ها مراجعه کنید.

– فعالیت های سبک را از یک هفته بعید شروع کرده واز فعالیت سنگین تا یک ماه پرهیز کنید.

– تا مدتی هنگام خواب طاق باز بخوابید.

– بی حسی لب پایین و چانه تا چند روز طبیعی است.

تیم تخصصی کلینیک هستیا شما را در انتخاب بهترین روش راهنمایی می کنیم.

جراحی اصلاح فرورفتگی نوک سینه

فرو رفتگی نوک سینه مشکلی است که برخی به طور مادرزادی به همراه دارند و در زمان بلوغ به وجود آن پی می برتد و برخی پس از بارداری در آنها ایجاد می شود. دلیل اصلی آن این است که مجاری سینه که شیر را از غدد به نوک سینه منتقل می کنند به اندازه سایر بافت سینه رشد نکرده و کوتاهتر هستند و موجب کشیده شدن نوک سینه به داخل شده اند. این مسئله ممکن است در میانسالی به دلیل وجود کیست، یائسگی و یا گشاد شدن مجاری شیری در طی چند بار شیردهی به وجود بیاید

با توجه به ظاهر نوک سینه میتوان درجه فرو رفتگی را تشخیص داد .در برخی از افراد ممکن است این فرورفتگی در یک سمت وجود داشته باشد و همین عامل باعث متمایل شدن نوک سینه به همان طرف بشود. در بالاترین درجه از فرورفتگی،نوک سینه کاملا به داخلل کشیده شده و ممکن است اصلا دیده نشود. حدود ۱۰ درصد از زنان مشکل فرو رفتگی نوک سینه را با خود به همراه دارد همچنین الهی است که می تواند در سینه ی مردان نیز رخ دهد.

فرو رفتگی نوک سینه در صورتی که با درد همراه نباشد عموماً باعث نگرانی نیست اما فرورفتگی که به صورت یکباره به وجود بیاید و با خروج ترشحات و درد داخلی و همراه داشته باشد حتماً باید سریعاً توسط پزشک معاینه شده و اقدامات تشخیص به موقع در مورد آن انجام شود چرا که ممکن است است احتمال سرطان سینه وجود داشته باشد.

*نکته قابل توجه این است که انجام جراحی جهت اصلاح فرو رفتگی نوک سینه به دلیل قطع شدن کانال های شیری به منظور رفع عامل ایجاد کننده فرورفتگی به احتمال بسیار زیاد توانایی شیردهی مجدد از سینه دیگر وجود نخواهد داشت.

درجات فرورفتگی نوک سینه

فرورفتگی نوک سینه با توجه به درجه و شدت آن می‌تواند با روشهای جراحی و یا غیر جراحی درمان شود. فرورفتگی نوک سینه درجات مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد:

  • فرو رفتگی سطحی که به سادگی خارج می‌شود و در صورت درمان صحیح توسط پزشک قدرت و توانایی شیردهی در فرد حفظ خواهد شد.
  • فرو رفتگی سطح متوسط که خارج می شود اما به سختی این اتفاق صورت می گیرد. در این شدت از فرورفتگی جراح به وسیله ی مکش و بدون جراحی فرورفتگی را درمان میکند اما احتمال آسیب به مجاری شیری و توانایی شیردهی وجود دارد.
  • در فرو رفتگی شدید که نوک سینه دیده نمی شود. تنها راه درمان جراحی است و با رفع دلیل ایجاد کننده یا همان قطع مجاری شیری کوتاه می‌توان نوک سینه را در جایگاه مناسب قرار داد. شدت فرورفتگی و مهارت جراح در حفظ توانایی شیردهی فرد موثر می باشد.

برش جراحی

جراحی نوک سینه با برش نیم دایره‌ای در مرز بین هاله سینه و سینه کنارو زدن آن آغاز می‌شود. و پس از آزادسازی نوک سینه به طوری که کمترین اسکار ممکن بر جای بماند دوخته و ترمیم میشود. اسکار زخم این برش کاملاً پوشیده می شود و جای نگرانی از نمایان شدن آن وجود ندارد.

نقاهت پس از عمل

  • این جراحی یک عمل سبک بوده و شما پس از آن می توانید فعالیت های سبک و روزمره خود را انجام دهید نوک سینه تا حدود یک هفته درد و کبودی دارد که با مصرف دارو قابل تحمل است و پس از آن به طور کامل رفع میشود.
  • تورم عمل در هفته اول به گونه‌ای است که نوک سینه تا حدودی از مکان طبیعی بیرون تر است لذا پس از گذشت دوره نقاهت به شکل طبیعی باز می گردد.
  • پس از دو هفته می ‌توانید ورزش سبک را شروع کرده و از حدود یک ماه بعد ورزش سنگین را با احتیاط انجام دهید.

      * تیم تخصصی هستیا کلینیک*

انواع پروتز سینه

دسته بندی دیگر پروتز سینه بر اساس شکل ظاهری آن ها انجام می شود. پروتزها از لحاظ شکل به دو دسته گرد و آناتومیکال یا اشکی تقسیم می شوند

پروتز گرد همانطور که از نامش مشخص است سطح بیرونی آن کاملا گرد است و حتی در حالت ایستاده ی بن هم شکل خود را حفظ نموده وبه سمت پایین متمایل نمی شود.این گونه پروتز ها سینه را گرد و برجسته تر نمایش داده وهمچنین بافت نرمی دارد.تغییر سینه در استفاده از این پروتز پس از عمل بسیار مشهود و بارز است.

پروتز اشکی یا آناتومیکال:اگر پروتز اشکی را در دست بگیرید و آن را در حالتی مشابه ایستاده بدن قرار دهید دقیقا مانند برست واقعی تراکم آن رو به پایین و اصطلاحا اشکی قرار میگیرد.این پروتز به خاطر شکل طبیعی و حفظ حالت متعادل بدن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.پروتز اشکی در افرادی که دارای سینه های نامتقارن،خیلی کوچک و یا کاملا تخت هستند،بسیار مناسب و کاربردی میباشد.

عمل پروتز گذاری سینه

ملاحظات پیش از عمل

– طبق روال اعمال جراحی لازم است یک ماه پیش از عمل از مصرف مواردی که باعث افزایش خونریزی و کاهش سرعت ترمیم زخم میشود خودداری کنید. این موارد شامل مصرف دخانیات یا مشتقات نیکوتین و مشروبات الکلی به دلیل کاهش سرعت ترمیم زخم و مصرف آسپرین، هپارین و سایر داروها، مواد غذایی و گیاهی رقیق کننده خون به دلیل افزایش خونریزی حین عمل می ‌شود..

– در مورد چگونگی قطع داروهای رقیق کننده خون با پزشک خود مشورت کنید.

– در صورت شک به بارداری،پزشک خود را در جریان قرار دهید.

– دستورات قبل از عمل پزشک خود را اجرا کنید.

مراحل عمل پروتز گذاری

این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.در صورتی که عمل فقط پروتز گذاری باشد طول مدت آن در حدود یک ساعت به طول می انجامد.

در مورد محل جایگذاری پروتز دو حالت وجود دارد که جراح با در نظر گرفتن فرم بدن و شرایط پوست و بافت بدن یکی را انتخاب میکند:

1 قرار دادن پروتز بین عضله ی سینه و بافت غده ای سینه(به عبارتی زیر بافت سینه و روی عضله)

در این روش حالت پروتز مشخص تر و نمایان تر است ولی پروتز با حرکت بازو ها در جای خود باقی می ماند.این روش نوع و گنجایش پوست و سینه بررسی می شود

2 قرار دادن زیر عضله ی سینه

قرار گیری پروتز در زیر عضیه ی سینه باعث طبیعی شدن نتیجه ی پروتز گذاری و خمایت بیشتر از پروتز در بروز ضربه ی احتمالی است.در این نوع جایگذاری با حرکت بازو امکان جابه جایی پروتز وجود دارد. در خانم هایی با سینه ی خیلی کوچک به دلیل نبود گنجایش پوستی این روش مناسب تر است.

تیشو اکسپندر یا متسع کننده بافت

در خانم هایی که به دلیل کنسر برست ،کل سینه ی آنها برداشته می شود در صورتی که بدخیمی به غدد لنفاوی رسیده باشد و نیاز به درمان های ثانویه همانند رادیوتراپی داشته باشند نمی توان بلافاصله پس از برداشت سینه پروتز را جایگزین نمود. لذا پوست به اندازی کافی برداشته شده و دیگر امکان جایگذاری پروتز زیر پوست نیست.در این موارد جراح وسیله ای به نام تیشو اکسپندریا متسع کننده ی بافت را زیر عضله ی سینه قرار می دهد. این وسیله مانند بادکنک خالی می باشد که پس از جایگذاری متناوبا در مطب و توسط خود پزشک از طریق مسیری که زیر پوست تعبیه شده است،نرمال سالین استریل داخل آن تزریق شده و با افزایش سایز آن ،عضله گنجایش قرارگیری پروتز را پیدا می کند.

در افرادی که نوع درگیری آنها طبق نظر پزشک اجازه دهد،مقداری از پوست آنها نگه داشته می شود و پروتز بلافاصله در زیر پوست تعبیه می شود.

برش عمل پروتز گذاری

برش این عمل به گونه ای است که جای اسکار هرچه کمتر داشته و در جای با نمای محو قرار بگیرد
به طور تئوری محل های برای برش عمل پروتز گذاری وجود دارد که با توجه به نظر جراح،حالت سینه و اندازهونوع پروتز انتخاب می شود.از جمله:

برش زیر چین پستان:مخفی شدن جای زخم زیر چین سینه و در محل قرار گیری لباس زیر

برش زیر بغل:محو شدن جای زخم در چین های زیر بغل

برش زیر هاله دور سینه(آرئول) :همرنگ شدن تقریبی جای زخم بارنگ هاله سینه

* بطور کلی روش اول بسیار بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می گیرد و جای زخم آن در بهترین نقطه پنهان می شود.ممکن است جراح با توجه به شرایطی از برش های دیگر استفاده نماید.

مراقبت های پس از عمل پروتز گذاری سینه

– عمل پروتز سینه معمولاً با درد کم و دوره نقاهت کوتاه می باشد.

– کاهش ورم و کبودی سینه می ‌توان از کمپرس سرد و گرم با دمای کنترل شده استفاده کرد. به این صورت که متناوبا هر ۱۰ دقیقه استراحت کوتاهی به پوست بدهید.

– تا یک ماه پس از جراحی از از مصرف دخانیات اجتناب کنید.

– از بلند کردن یا حرکت دادن هرگونه وسایل سنگین تا ۱۲ هفته جلوگیری کنیم.

– ممکن است پس از چند هفته همچنان درد قفسه سینه داشته باشیم که نشان دهنده ترمیم است.

– پس از جراحی از خوابیدن روی شکم و پهلو تا مدتی اجتناب کنید. چرا که باعث جابجا شدن پروتز و بد فرم شدن سینه ها پس از تثبیت جای پروتز ها میشود.

– سوتین طبی خود را همیشه استفاده کنید . حرکاتی آهسته در دستها مانند بالا و پایین بردن در جهت رفع اسپاسم و ورم انجام دهید.

سوالات متداول در مورد عمل پروتز گذاری

امکان شیردهی پس از پروتز گذاری؟

در روشهای با توجه به برش زیر سینه، دستکاری نشدن هاله سینه و و نکته بسیار مهم دیگر قرار گیری پروتز پشت بافت سینه امکان شیردهی پس از عمل را فراهم می کند و تداخلی ایجاد نمی کند.

امکان ایجاد سرطان سینه پس از پروتزگذاری؟

تاکنون موارد قطعی از ایجاد سرطان سینه یا سایر بیماریهای سیستمیک در ارتباط با پروتز گذاری در خانم ها ثبت نشده است. نگرانی از عدم تشخیص به موقع سرطان به دلیل عبور ندادن پرتوها از ‏پروتز نیز با استفاده از ماموگرافی برطرف شده است

جهت مشاهده اطالاعات بیشتر درباره پروتز کلیک کنید.

پروتز سینه

امروزه افرایش سایز سینه یا پروتز سینه یکی از پرطرفدارترین روش ها در بین خانم های جوان به شمار می رود. چرا که انجام یک جراحی سریع با برش،خونریزی ومداخله ی اندک زیباییه سزایی به اندام آنها می بخشد.خوش فرم بودن سینه ها اعتماد به نفس زیادی به افراد می بخشد.
عمل پروتزگذاری مناسب خانمهایی سایز سینه کوچک است. این دسته از افراد به دلایل مختلفی متقاضی انجام این جراحی هستند.

افراد کاندید پروتزگذاری سینه

* دختران بالای 18 سال که با وجود اتمام بلوغ و تثبییت تقریبی رشد جسمی دارای سینه های کوچکی هستند.

* خانم هایی با وجود عدم تقارن سایزی سینه ها

* افرادی با کاهش سایز سینه ها به دلیل تغذیه نامناسب،ورزش سنگین، افزایش سن و …

* خانم هایی که پس از شیردهی سینه های آنها حجم و قوام خود را از دست داده است.

* حتی افرادی که از سایز سینه ی متعادلی برخوردار هستند ولی خواهان افزایش سایز سینه هستند.

* افرادی که به دلیل بروز سرطان سینه خود را طی عمل جراحی به طور کامل برداشته اند.در این افراد به دلیل تضعیف روحیه شدیدی که طی درمان سرطان و برداشت سینه تجربه کرده اند،انجام پروتز گذاری تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه آنها دارد.

انواع پروتز سینه

پروتز های سینه تحت  سه فاکتور دسته بندی می شوند: جنس،سایز و شکل پروتز

پروتز ها از لحاظ جنس مواد داخلی  به سه دسته  سالینی یا آب نمکی، سیلیکونی و ثابت تقسیم می شود.

پروتزهای سالینی

پروتزهای سالینی نوعی از پروتزهای کاشت  سینه محسوب می‌شوند که از آب و نمک استریل شده پر شده اند. تقریباً استفاده از این پروتزها منسوخ شده و خیلی کاربرد ندارند. این پروتزها دارای محاسن و معایبی هستند .

معایب آن که باعث استفاده کمتر از آن شده است شامل: نداشتن فرم طبیعی، سختی کار با انها ، مقاومت کم آنها در مقابل ضربه، نیاز به برش بیشتر به هنگام تعبیه پروتز به دلیل انعطاف کم آن می باشد.
پروتزهای سالینی مقاومت پایینی در مقابل ضربه دارد و پس از برخورد و بروز فشار زیاد محتمل است که مایع داخل آن به بیرون نشت کرده و پروتز صاف شود. البته به دلیل  جذب آب و نمک استریل توسط بدن، نشت  مواد مشکلی به وجود نمی آید.همچنین پروتزهای سالینی اصولاً برای افراد زیر ۱۸ سال استفاده نمی شود
البته حسن استفاده از این پروتز،قیمت مناسب تر آنها در مقایسه با سایر پروتز ها و نیاز کمتر به مانیتورینگ توسط دکتر می باشد

پروتزهای سیلیکونی

پروتزهای سیلیکونی از جدیدترین و پرطرفدارترین پروتز های تولید شده می باشند .دلیل آن نیز نزدیک بودن به فرم طبیعی سینه خانمها ، امنیت بیشتر آن در مقابل ضربه و راحت بودن کار با آن حین عمل به دلیل انعطاف بیشتر پروتز است.
پروتزهای سیلیکونی  پس از عمل فرم زیباتری به بدن می بخشد. مقاومت بالای آن  باعث شده که احتمال ترکیدن آن خیلی ضعیف باشد  اما دانستن این نکته هم لازم است که بدانیم در صورت ترکیدن پروتز سیلیکونی مواد داخل آن جذب نشده درون بافت پخش می شود لذا برای خروج آن به عمل جراحی نیاز است.
در صورت استفاده از پروتزهای سیلیکونی در دوره های منظم باید با انجام ام آر آی و معاینه پزشک از سلامت  و جای درست پروتز اطمینان حاصل شود.

پروتزهای ثابت

پروتزهای ثابت نسل جدید تری از پروتزهای سینه است که تحت هیچ شرایطی تغییر ظاهری پیدا نمی کند و همین دلیل نامگذاری آنها به نام پروتزهای ثابت می باشد. احتمال آسیب یا ترکیدن این پروتزها به دلیل تراکم بیشتر سیلیکون درون آنها بسیار کم است و حتی اگر این اتفاق بیفتد همان تراکم زیاد باعث می شود که تغییر شکلی در سینه ایجاد نشود. این پروتزها شبیه فرم سینه در  قسمت پایین خود دارای تراکم بالاتری هستند. اینگونه پروتزها با وجود محاسن فوق العاده به دلیل قیمت بسیار بالا و نیاز به برش بزرگ برای تعبیه  با استقبال کمتری روبرو می شود

جهت مشاهده ادامه مقاله و انواع پروتزها کلیک کنید.

تفاوت لیپوست و لیپوساکشن چیست؟

احتمالا این دو اسم را درمقابل هم زیاد شنیده اید ولی هردو به یک منظور و یک نتیجه انجام می شوند وتنها تفاوت آن دستگاه مورد استفاده می باشد.
تفاوت ساکشن معمولی ودستگاه لیپوست ،در وایبرشن سر کانولا در میان بافت چربی و پمپ مکانیزه و یکنواخت محلول اولیه  موجود در دستگاه لیپوست میباشد.

فواید و برتری هایی این ویژگی دستگاه لیپوست:

– محلول اولیه (Tumescent) در نقاط مختلف از بافت چربی به طور یکنواخت تزریق می شود.

– سبب جداسازی یکنواخت بافت چربی می شود.به خاطر وجود وایبرشن کانولا و عدم نیاز به فشار زیاد برای حرکات رفت و برگشتی کانولا،به حفظ انرژی و تمرکز جراح کمک به سزایی می کند.

– ظرافت و راحتی انجام عمل را افزایش می دهد.باعث می شود بافت چربی بصورت همگن و قابل استفاده برای تزریق (ترنسفر) به نواحی دیگر از بدن خارج شود.

– احتمال بوجود آمدن ناهمواری های سطح پوست یا نمای سلولیت پس از عمل کاهش می یابد.

* با این وجود درنظر داشته باشید که استفاده از لیپوست ،بیشتر به جلوگیری از اتلاف انرژی جراح و بالا بردن سرعت و تمرکز او کمک می کند و در نهایت این توانایی ، تجربه و مهارت جراح است که نتیجه ی عمل را مشخص می کند.بنابراین نگاه خود را به نوع دستگاه تحت عنوان عامل تاثیر گذار معطوف نکنید.

 تفاوت لیپولیزر و لیپوساکشن

لیپولیزر همانند لیپوماتیک در راستای یک هدف که آن از بین بردن چربی های انباشته ناخواسته و برهم زننده فرم زیبای بدن  است انجام می شود. اما  کاربرد آنها در افراد متفاوت با میزان چربی متفاوت است  که باعث می شود  به   هر فرد وابسته نیازش کدام یک توصیه شود. عملکرد لیپو لیزر به این صورت است که با استفاده از امواج اولتراسونیک وارد شده به سلول های چربی ، باعث ذوب و تخریب چربی می‌شود. این چربی ها به صورت نیمه مایع از سلول ها آزاد شده و به طور طبیعی از طریق مسیر لنفی و کبد دفع می شوند . همانطور که از تعریف لیپولیزر برداشت می شود . لیپولیزر یک روش غیر تهاجمی و با نتیجه دهی  در طولانی مدت می باشد. در لیپولیزر ریسک آسیب به بافت های دیگر مانند عصب و عضله وجود ندارد اما امکان دارد  خطر سوختگی به صورت بالقوه بیمار را تهدید کند.

فواید

در لیپولیز از بین رفت چربی های نزدیکی پوست هدف درمان هستند ، که این چربی ها به دلیل نزدیکی به پوست  و وجود ریسک که آسیب به پوست  مناطق مناسبی برای عمل لیپوساکشن نیستند. همچنین ممکن است لیزر به خاطر تحریک کلاژن سازی باعث سفتی و انسجام پوست شود. این موضوع ترس از افتادگی پوست را کاهش می دهد که همانطور که میدانید یکی از شکایات شایع ساکشن است.

به طور متوسط در لیپولیزر وابسته به مساحت دریافت امواج جلسات حدود یک ساعت به طول می انجامد. تاثیر پذیری آن ممکن است حدودیک الی دو هفته پس از جلسه نمایان شودامانتایج نهایی به تدریج طی۳ الی ۶ ماه کامل می شودبنابرایناستفاده از این روش بایدشکیبایی به خرج داد
لازم به ذکر است که برخلاف لیپوساکشن که چربی خارج شده قابل تزریق در مناطق دیگر بدن می باشد،در لیپولیز به دلیل تخریب کامل  چربی قابل خارج سازی نبوده و نمی‌توان به صورت مجدد از آن استفاده کرد.

زیباسازی شکم با ابدومینوپلاستی

روش های متفاوتی برای کم کردن وزن و زیبا کردن اندام بخصوص شکم وجود دارد . از رژیم درمانی و ورزش گرفته تا عمل های جراحی به منظور کاهش وزن مثل اسلیو و بای پس که بر معده انجام می‌شوند. این اعمال با کاهش حجم معده و در پی آن کاهش اشتها ، کاهش وزن سریع و زیادی را به همراه دارند.

ابدومینوپلاستی چیست و در چه مورد چه افرادی کاربرد دارد؟آیا ابدومینوپلاستی به منظور کاهش وزن صورت میگیرد؟
به طور علمی ابدومینوپلاستی روشی است که با از بین بردن چربی ، پوست اضافی و افزایش استحکام عضلات دیواره شکم باعث ایجاد شکم صاف و اندامی زیبا میشود .این عمل تحت عنوان عمل تامی تاک نیز نام برده می شود. ابدومینوپلاستی یک جراحی با اثر طولانی مدت می باشد و در صورت حفظ رژیم استایل حفظ می شود

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی با توجه به نیاز بیمار در سه نوع مینی ابدومینوپلاستی ، ابدومینوپلاستی کامل وابدومینوپلاستی همراه با لیپوساکشن انجام میشود که هر سه به بیهوشی نیاز دارند که می تواند به صورت عمومی و یا از کمر(اسپاینال) باشد
بطور کل ،ابدومینوپلاستی در مواردی که پوست شکم شل و افتاده شده و بافت اضافه زیادی وجود دارد انجام می شود. این افتادگی می ‌تواند حتی بدون وجود وزن اضافه شدید هم در افراد اتفاق بیفتد لذا این عمل فقط در افراد با وزن بالا صورت نمیگیرد .

افراد کاندید ابدومینوپلاستی

1- خانمهایی که بارداری مکرر داشته اند به خاطر دیواره ی ضعیف شکمی و پوست با قوام پایین در آنها افتادگی و بد فرمی شکم به وجود آمده است

2- در کسانی که تحت جراحی های کوچک کردن معده مانند اسلیو و بای پس قرار گرفته اند و در پی آن با کاهش وزن سریع و شدید و خالی شدن بافت چربی ، پوست آنها حالت شل و افتاده پیدا کرده است

3- افرادی که با وجود زیبایی کل اندام شان از بد فرمی شکم خود ناراضی هستند

4- در افرادی که لیپوساکشن وسیع انجام شده و پس از خروج چربی ها پوست اضافه شکم بد فرمی ایجاد کرده است
باید توجه داشت که عمل ابدومینوپلاستی به منظور کاهش وزن انجام نمی شود اما با این وجود به خاطر خارج کردن قسمتی از پوست و چربی به همان میزان از وزن کاسته می شود.

تفاوت ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی

تفاوت مینی ابدومینوپلاستی وابدومینو پلاستی کامل چیست؟

این دو جراحی با یک هدف اما در دو وسعت متفاوت درافراد با توجه به نیاز آن ها انجام می شود.تفاوت این دو جراحی در پروسه آن ها می باشد که با توضیحاتی در مورد مراحل انجام آنها این تفاوت برای شما ملموس و قابل فهم می ‌شود.
در ابدومینوپلاستی کامل جراح پس از بیهوشی بیمار، با یک برش عرضی سرتاسری در حد فاصله خط رویش موی ناحیه شرمگاهی و ناف عمل را شروع میکند. پس از آن با آزاد سازی چربی زیر شکم از عضله ، قسمت اضافه پوست و چربی را برای جداسازی آماده می کند.
در مرحله بعدی به وسیله دوختن فاشیا به منظور بالا بردن استحکام دیواره شکم و ترمیم ماهیچه تضعیف شده،بستر دوختن شکم با بافت کمتر از قبل را آماده می کند.

به دلیل برداشتن حجم بالای پوست جراح با تعبیه سوراخ در ضخامت بافت شکم جدید ، ناف را به سوراخ سطح پوست متصل می کند و یا به اصطلاح ناف جدید برای بیمار ایجاد می کند.
*در اکثر موارد لوله ای به نام درن برای تخلیه خونابه در محل جراحی تعبیه شده و از سطح پوست خارج می شود.
جراحی مینی ابدومینوپلاستی در افرادی که افتادگی شدید یا شکم خیلی بزرگ ندارند انجام می شود.

تفاوت مینی ابدو با ابدومینوپلاستی کامل

1 میزان برش ، 2 میزان خروج بافت و 3 ترمیم فاشیا و عضله
بدیهی است که به خاطر تداخل کمتر عوارض کمتری متوجه عمل مینی ابدومینوپلاستی می باشد و سرعت ترمیم بالاتری دارد.
در نوع سوم یا همان ابدومینوپلاستی همراه با لیپوساکشن در افرادی که علاوه بر افتادگی ،چربی انباشته زیادی در کل شکم و پهلو ها دارند عمل ابدومینو پلاستی پس از لیپوساکشن انجام می شود.

تفاوت ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی

* نکته قابل توجه و مهم در زمان انتخاب ابدومینوپلاستی کامل این است که پس از انجام آن قصد بارداری مجدد نداشته باشید.

مراقبت های قبل از انجام عمل

مراقبت های عمومی وجود دارد که قطعاً پزشک شما همه آنها رابه دقت به شما یادآوری می کند.اما دانستن دو نکته مدتی پیش از انجام جراحی به شما کمک خواهد کرد :
*برای انجام این عمل حداقل از ۶ هفته قبل نباید سیگارو هر گونه محصولات حاوی نیکوتین استفاده شود(نیکوتین ترمیم زخم را به تاخیر می‌اندازد)
*مصرف داروهای ضد بارداری باید از ۶ هفته قبل از جراحی متوقف شود چرا که خطر ترومبوز یا لخته شدن خون را افزایش می دهند.

بهبودی پس از از عمل ابدومینوپلاستی:

*پس از اتمام عمل ابدومینوپلاستی بیمار وابسته به نظر جراح پس از 48 ساعت و یا بیشتر از بیمارستان از ترخیص می شود.

*بیمار بایستی از زمان اتمام عمل تا حداقل یک ماه به منظور کاهش تورم و خطر آمبولی گن بپوشد.

*میزان ورم ممکن است تا سه روز حالت افزایشی داشته باشد که طبیعی است.

*ترشح خونابه تا چند روز طبیعی است اما در صورت خونریزی غیر معمول به پزشک خود مراجعه کنید.

*تا چند هفته فعالیت معمولی خود را انجام دهید ، این بدین معناست که از استراحت مطلق و یا فعالیت سنگین خودداری کنید.

*مصرف میوه جات ،سبزی ها، ماهی و میگو به طور طبیعی توصیه می شود.

*همانند مراقبت های قبل از عمل به منظور تسریع در بهبود زخم تا مدتی از کشیدن سیگار و مشتقات نیکوتین خودداری کنید.

*به منظور کنترل ورم مصرف نمک را محدود کنید.

عوارض ابدومینوپلاستی

عوارضی سطحی که معمولاً برای همه اتفاق می افتد شامل کبودی مختصر،درد ، ترشح  خون آبه و ورم که به مرور بهبود پیدا می‌کند
اسکار حاصل از عمل عموما باقیمانده و با استفاده از روش های پوستی کمرنگ رنگ شده و بهبود می یابد اما به دلیل مکان آن و پنهان شدن زیر لباس زیر مسئله قابل توجهی نمی باشد. اما عوارضی احتمالی وجود دارد که هر چند احتمال رخ دادن آن ها کم باشد، باید پیش از اقدام به عمل از آنها آگاه باشید.
عوارضی مانند:

عفونت ،خونریزی، آمبولی(ایجاد لخته و جا به جا شدن از طریق جریان خون به ریه ،مغز یا نقاط دیگر بدن و بروز مشکلات تنفسی) به صورت بالقوه ممکن است اتفاق بیفتد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

جراحی سینه (برست)

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جراحی سینه (برست)

امروزه در عرصه ی زیبایی اندام،زیبایی سینه ها جایگاه بسیار قابل ملاحظه ای دارد.همه دختران به طور طبیعی از اندام زیبایی برخوردارند اما به دو علت ممکن است دست به تغییر اندام خود بزنند.اول ناراضی بودن از فرم و اندازه ی طبیعی اندام و دیگری تغییراتی که در طول زمان و به دلایل مختلف میتوانند باعث بد فرمی اندام شوند.
در این مبحث به انواع تغییرات برست(سینه) و عمل های مناسب هرکدام می پردازیم
سینه های دختران جوان ممکن است کوچک و یا ندرتا به دلیل عوامل ارثی خیلی بزرگ و بدفرم باشند.

همچنین با بارداری تغییراتی مانند افتادگی سینه،بزرگ شدن و بافت اضافه اوردن سینه یا کوچک و بد فرم شدن سینه به دنبال قطع شیردهی، زیبایی اندام را تحت الشعاع قرارمی دهند.
در برخی افراد جوان و معمولا در خانم ها پس از ورود به میان سالی نیز ممکن است متاسفانه به دنبال بروز کانسر برست(سرطان سینه) و حتی توده های خوش خیم، حجم متوسط از سینه تا کل سینه طی پروسه جراحی و درمانی فرد برداشته شود. در این افراد پس از بهبود از بیماری بسته به حجم سینه برداشته شده عمل هایی برای جایگزینی سینه و یا رفع عدم تقارن سینه انجام می شود
در ادامه با توضیح مختصری درمورد مداخلات زیبایی سینه،کاربرد هرکدام برای افراد مطرح شده مشخص می شود،شما می توانید انتخاب نام عمل جراحی توضیحات تکمیلی را مشاهده کنید:

افرایش سایز سینه با پروتز گذاری

این روش یکی از پرطرفدارترین روش ها در بین خانم های جوان به شمار می رود.چرا که انجام یک جراحی سریع با برش،خونریزی ومداخله ی اندک زیبایی بسزایی به اندام آنها می بخشد.عمل پروتزگذاری مناسب خانمهایی با سایز سینه کوچک یا افرادی که به دلیل بروز سرطان سینه خود را طی عمل جراحی به طور کامل برداشته اند ، می باشد. پروتزی از جنس سیلیکون یا سالین طی دو روش، زیر یا روی عضله پستان تعبیه می شود. سایز پروتز با در نظر گرفتن سلیقه بیمار و گنجایش عضله و برست بیمار توسط جراح انتخاب می شود.
برش عمل پروتز گذاری زیر چین پستان ایجاد می شود که بسیار کوچک است . معمولاً اسکار زیادی به جای نمی گذارد و اسکار ایجاد شده زیر لباس زیر مخفی میشود.

کاهش سایز پستان یا ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی یک جراحی درمانی زیبایی است که درآن، جراح با تکیه بر دانش خود میزان معینی از بافت هر دو سینه را داشته و با توجه به قرینه سازی سایز سینه را به سایز ایده آل نزدیک میکند. جراحی ماموپلاستی مناسب برای افرادی است که بافت سینه آنها به طور غیر عادی افزایش یافته وسایز غیر قابل قبولی دارد. این افزایش سایز افراطی و بدفرمی می تواند در اثر شیردهی ویا بطور ژنتیکی حتی در افراد مجرد نیز اتفاق بیفتد. در این گونه افراد به جز مسئله ی زیبایی اندام که آنها را به انجام این عمل ترغیب می کند مسائل درمانی نیز مطرح است. بزرگ بودن بیش از حد سینه ها باعث می‌شود که سنگینی آن به قفسه سینه، گردن و ستون مهره ها فشار آورده و باعث بروز مشکلات ثانویه شود.
ماموپلاستی از عمل هایی است که پس از آن با تغییر قابل توجه ای که در اندام شما بوجود می آید ،باعث جوانی و زیبایی شما می شود
به جز این دسته افراد، کسان دیگری نیز کاندید انجام این عمل هستند. ماموپلاستی در افرادی که با خارج کردن توده خوش خیم یا بدخیم از یکی از سینه های خود دچار عدم تقارن سینه ها شده اند نیز انجام می شود به این صورت که سینه ی بزرگ تر با جراحی هم سایز سینه ای می شود که به خاطر خروج توده از سایز آن به طور قابل توجهی کاسته شده است

لیفت سینه یا ماستوپکسی

به طور کلی لیفت یا بالا کشیدن سینه همانطور که از نامش مشخص است در موارد افتادگی سینه به کار می رود. افتادگی سینه در خانم ها به علت هایی مختلفی از جمله روند بارداری و شیردهی،افزایش سن و یا به طور ارثی اتفاق بیفتد. این جراحی برای افرادی توصیه می شود که:
– بارداری و شیردهی آنها به پایان رسیده
– فرم سینه آنها دراز و آویزان شده و می‌خواهند گرد و پر به نظر برسد
– سینه های فرد افتاده و نوک سینه رو به پایین قرار گرفته است

جراحی ماستوپکسی رامی توان ماموپلاستی محدود در نظر گرفت که طی آن سینه ها بالا کشیده شده و فرم گرد به خود می‌گیرند ، نوک پستان در مرکز قرار گرفته و هاله دور نوک پستان کاهش پیدا می‌کند.

ژنیکوماستی یا کوچک کردن سینه مردان

می توان گفت تنها سهم مردم از عمل های زیبایی سینه است .ژنیکوماستی رشد غیر معمول در سینه ی مردان ناشی از تغییرات هورمونی دوران بلوغ است.
لیپوماستیا به عارضه ای با شباهت ظاهری به ژنیکوماستی گفته میشه که در واقع بزرگی سینه در این افراد به علت انباشته شدن چربی است نه عوامل هورمونی. در برخی افراد هم لیپوماستی یا ژنیکوماستی به طور همزمان باعث بزرگی سینه مردان می شود.
درطی این جراحی بافت غده سینه و بافت چربی سینه برداشته می‌شود. در صورت زیاد بودن بافت برداشتی و وجود پوست اضافه، جراح پوست اضافه را برداشته و نوک سینه را در محل اصلی قرار می دهد.

همچنین ژنیکوماستی در افراد بایسکشوال و متمایل به داشتن ظاهر مردانه، در صورت وجود بافت اندک سینه انجام می شود
*با توجه به ظاهر و بافت سینه شما و صلاح دید جراح ممکن است جراحی های ذکر شده به صورت ترکیبی انجام شود مانند عمل لیفت سینه همراه با پروتز.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ماموپلاستی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ماموپلاستی

ماموپلاستی یک اصطلاح کلی برای جراحی های ترمیمی پستان است. این جراحی ها می تواند شامل کاهش سایز، رفع افتادگی و… باشد. در اینجا ما در مورد ماموپلاستی کاهشی صحبت می کنیم که طی انجام آن با توجه به شرایط جسمی ، صلاح دید جراح و سلیقه فرد میزان معینی از بافت، چربی و پوست سینه ها برداشته می ‌شود. در جراحی ماموپلاستی علاوه بر کاهش سایز سینه ، افتادگی سینه هم ترمیم شده و وضعیت قرارگیری سر سینه(نیپل) نیز اصلاح می گردد.

ماموپلاستی کاهشی درمورد چه کسانی کاربرد دارد؟

خانم‌هایی که به دلیل افزایش سایز غیر عادی و افراطی سینه دچار مشکلاتی هستند مانند:

– محدودیت در فعالیت های بدنی به خاطر سنگینی سینه ها
– بد فرم شدن بدن
– کاهش اعتماد به نفس
– فرم نامناسب سینه هابه دلیل افتادگی
– انتقال فشار ناشی از وزن سینه ها بر مهره های گردن و ستون فقرات پشت قفسه سینه و امکان بروز مشکلات در آن ها
– بروز مشکلات پوستی در زیر چین پستان
این افراد مناسب انجام عمل ماموپلاستی کاهشی هستند.

ماموپلاستی ترمیمی چیست و در چه مواردی انجام می شود؟

در برخی از افراد به طور طبیعی سینه ها دچار عدم تقارن هستند ولی سایز آنها مناسب است. در این افراد ماموپلاستی ترمیمی انجام میشود و در آن تلاش می شود که سینه ها هم شکل و متقارن شوند.
همچنین ماموپلاستی ترمیمی در خانمهایی که با خارج کردن توده خوش خیم یا بدخیم از یکی از سینه های خود دچار عدم تقارن سینه ها شده اند نیز انجام می شود. به این صورت که سینه ی بزرگ تر به واسطه ی جراحی، هم سایز سینه ای می شود که به خاطر خروج توده از سایز آن به طور قابل توجهی کاسته شده است.

نکته حائز اهمیت در افراد دوران شیردهی این است که :
– بیمارانی که باردار هستند یا شیر می دهند باید 8-4 هفته پس از پایان شیردهی جراحی کنند طوری که بتوان اندازه واقعی سینه آنها را تعیین کرد.
– همچنین در دختران جوانی که کاندید انجام این جراحی هستند، حداقل سن آنها باید 18 سال باشد که مراحل رشد را کاملا سپری کرده باشند.

ملاحظات پیش از عمل ماموپلاستی

– طبق روال اعمال جراحی لازم است از مصرف مواردی که باعث افزایش خونریزی و کاهش سرعت ترمیم زخم میشود خودداری کنید. این موارد شامل مصرف دخانیات یا مشتقات نیکوتین و مشروبات الکلی می شود که باعث دلیل کاهش سرعت ترمیم زخم می شود .همچنین مصرف آسپرین، هپارین و سایر داروها، مواد غذایی و گیاهی رقیق کننده خون که باعث افزایش خونریزی حین عمل ‌شود.
– در مورد چگونگی قطع داروهای رقیق کننده خون با پزشک خود مشورت کنید.
– در صورت شک به بارداری،پزشک خود را در جریان قرار دهید.
– دستورات قبل از عمل پزشک خود را اجرا کنید.

روند عمل ماموپلاستی

پیش از عمل جراح خطوط برش و محل های مورد نظر خود را بر سینه فرد به صورت ایستاده طراحی می کند چراکه پس از خوابیدن مریض بر تخت و بیهوشی حفظ فرم سینه و اندازه گیری های آن عملاً از دسترس خارج می شود. پس از اتمام طراحی جراح بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته و به مدت ۲تا ۴ ساعت در پروسه جراحی قرار می گیرد.
,حین عمل علاوه بر خروج بافت و پوست اضافه مقداری است هاله ی دور پستان یا همان آرئول نیز به همراه بافت عروقی زیر آن برداشته می شود تا بصورت ایمن زیبایی بیشتری برای سینه حاصل شود.
دوران نقاهت پس از عمل
– رژیم خود را با مایعات شروع کنید و برای جبران مایعات از دست رفته آن ر ادر رژیم خود نگه دارید.
– حداقل یک هفته پس از عمل از مصرف سیگار،محصولات نیکوتینی و مشروبات الکی مصرف نکنید.
– درد تا یک هفته طبیعی است و با مسکن قابل تحمل می باشد.
– به منظور کنترل تورم مصرف نمک را محدود کنید.
– در هنگام خواب بالا تنه را بالاتر از بقیه جاهای بدن قرار دهید.
– سینه ها در هفته ی اول متورم و کبود هستند لذا سوتین طبی تجویز شده را بجز موقع استحمام خارج نکنید.
– زخم را خشک نگه دارید.2 روز پس از عمل مجاز به استحمام هستید ولی همچنان اجازه ندهید زخم مرطوب بماند.
– تا یک هفته فعالیت شدید نداشته باشید و تا دو هفته وسیله سنگین بلند نکنید.
– بخیه ها در صورت نیاز به کشیدن پس از یک هفته قابل کشیدن هستند.
– توجه داشته باشید که روزهای اول پس از عمل سینه ها فرم طبیعی نداشته و در طول زمان ظاهر اصلی را بدست می آورند.در طول یک سال فرم سینه ثابت می شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

لیزر فوتونا چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

لیزر فوتونا چیست؟

همه ما با گذشت زمان و ورود به دوره میانسالی و همزمان با پدیدار شدن اولین علامت  از فرایند افزایش سن به  دنبال مراقبت از پوست و جلوگیری از بیشتر شدن علامت های فرسودگی میرویم.
امروزه روش‌های  جوانسازی و مراقبت از پوست زیادی وجود دارد که هر کدام با توجه به  زمان اقدام و میزان پیشروی  فرسودگی پوست برای افراد مختلف کاربرد دارد.

روشهای جراحی و تهاجمی مانند  لیفت و یا تزریق برای پر کردن مناطقی مانند خط خنده و چروک های عمیق وجود دارد. همانطور که میدانید با وجود تهاجمی بودن و درد و خونریزی، این روشها برای افرادی که در مرحله ی پیشرفت ای فرایند افزایش سن قرار گرفته اند مناسب است. از مزایای دیگر این روش سرعت پدیدار شدن نتایج آن است .
روش های غیر جراحی به دلیل هزینه ، مداخله  ،عوارض و سختی کمتر همیشه بیش از روشهای جراحی مورد استقبال قرار میگیرند . این روشها در افرادی که هنوز در ابتدای این فرایند قرار گرفتند بسیار مناسب می باشد . اما باید در نظر داشت که برخلاف آنچه در مورد روشهای جراحی گفته شد نتایج آن بلافاصله پس از انجام  آن مشهود نمی باشد و مدتی زمان می‌برد تا  پس از جلسات مداوم درمانی به نتیجه دلخواه برسید.

لیزر 4 بعدی فوتونا یک درمان مرکب از چهار روش  است که اثرات یکدیگر را تقویت می کنند و به اصطلاح هم افزاینده هستند . این روش درمانی به دو صورت از روی پوست و داخل مخاط دهان انجام شده و در اکثر موارد بهبودی قابل ملاحظه ای ایجاد می نماید .لیزر فوتونا یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی با استفاده از فناوری چند لیزر  به نام های اربیوم یاگ و ان دی یاگ می باشد.

سیستم لیزر فوتونا شامل طول موج هایی است که سبب می شوند در مقابل  انواع شرایط پوستی کارآیی داشته باشند .طول موج های این لیزر نه تنها باعث افزایش کارایی لیزر میشوند بلکه با افزایش دقت  در مناطق  حساس،عوارض را به حداقل می‌رسانند.

با توجه به این که از نظر بالینی ثابت شده است که برای انواع پوست بی خطر است اما با این حال می توان آن را حتی به صورت بدبینانه کم خطر ترین نوع لیزر در نظر گرفت. چرایی مطرح شدن کم خطرترین لیزر این است که اگر در صورت تمایل به تاثیرگذاری بیشتر و یا صلاح دید پزشک با توجه به بافت هدف انرژی لیزرافزایش یافت، التهاب و قرمزی و اندکی بر روی پوست  پدیدار می شود. استفاده از لیزر فوتونا و سریعترین روش ممکن برای جوانسازی پوست را به شما ارائه می دهد.

فوتونا اولین تولید کننده بود که دو طول موج لیزر مکمل را در یک سیستم واحد معرفی کرد که با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد و برهمکنش بافت لیزر در هر طول موج می توان به طور چشمگیری نتایج بهبودی را ملاحظه کرد. فوتونا موفق به کسب لقب بهترین لیزر در در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ شده است.

لیزر  فوتونا راه‌حل‌های نوآورانه ای در گستره‌ای از درمانهای زیبایی شناسی از جمله تجدید پوستی و جوانسازی پوست ، محو رگ ها و ضایعات عروقی ، ضایعات رنگدانه شده ، برداشتن خالکوبی ، کاهش موی زائد  ،خطوط  پوستی مانند چین و چروک ، بافت نامنظم پوست ، جای زخم آکنه و در مواردی پیکرتراشی را در دسترس قرار می دهد.

فرایند انجام جوانسازی با لیزر فتونا  بدون احتیاج به مواد تزریقی و با مراحلی از داخلی دهان و از روی پوست موجب اقدامات ضد پیری در لایه های سطحی میانی و عمقی پوست می باشد.
همانطور که از نام FOTONA 4D مشخص است روشی چهار بعدی است  که برای لیفت صورت ، سفت شدن صورت و همچنین رفع چین و چروک و خطوط ریز استفاده می شود.
مراحل انجام لیزر به این صورت است است که اشعه لیزر با تحریک کلاژن سازی  در سلول های سازنده کلاژن یا همان فیبروبلاست ها که طی روند افزایش سن کم کارکرد  شده‌اند ، موجب افزایش  کلاژن سازی شده که به دنبال آن جوانی و قوام پوست حاصل می شود.

در مرحله اول لیفت صورت لیزر اربیوم یگ  از داخل دهان انجام می شود. بدون درد ،خونریزی و یا ایجاد زخم  باعث قوام بافت‌های داخلی دهان می شود  و با بالا رفتن قوام بافت صورت خنده و خطوط دور لب  از بین میرود این مرحلهSmoothLiftin  نامیده شده است که باعث تحریک کلاژن سازی از  داخل میشود.نتایج حاصل از SmoothLiftin برخلاف تزریقات پرکننده پوستی دوام بیشتری دارند.

مرحله دوم به نام 3 Frac به وسیله لیزر ان دی یگ در کلاژن سازی در بافت های عمقی قسمتهای شل شده صورت  عمل می کند. این درمان قادر به رفع بی نظمی هایی است که ممکن است در جراحی‌های زیبایی قبلی به جا مانده باشد.

در مرحله سوم  گرما دهی به پوست به صورت هم افزایی باعث فرم گیری و پوست میشود و در نهایت مرحله چهارم عملکرد پیلینگ و  برداشتن سلول های مرده پوست شفافیت و درخشش رابه  پوست شما هدیه می کند.

قسمت های مختلف درمانی دستگاه Dynamis FOTONA-SP  شامل:
PIANO, SupErticial, SmoothLiftin, FRAC3 در همکاری با یکدیگر  و با کمترین عوارض و طول دوره نقاهت و بدون نیاز به بیهوشی عملکرد قابل ملاحظه و چشم گیری دارند .احساسات افراد در حین انجام پروسه لیزر در حد وجود حرارت افزاینده است که پس از اتمام فرآیند از بین میرود . افراد پس از انجام لیزر می توانند با دوری کامل از نور مستقیم خورشید به فعالیت روزمره خود بازگردند .

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن ،لیپوماتیک و یا پیکرتراشی سریع ترین راه تناسب اندام است به بیان ساده حذف چربی های انباشته موضعی سخت وپایدار که با رژیم و ورزش همچنان پابرجا هستند وفرم دهی اندام براساس معیارهای زیبایی پیکرتراشی می باشد.این عمل به وسیله یک دستگاه مکنده و یک کانولا(لوله ی فلزی باریک وتو خالی) متصل به دستگاه از طریق سوراخ های بسیار ظریف در سطح پوست انجام می شود.

همانطور که اشاره شد و حتما به آن آگاه هستید، لیپوساکشن درمان چاقی یا عملی برای کاهش چشمگیر وزن نیست وحتی این جراحی در افراد با BMI بالا می تواند ریسک مشکلات را افزایش دهد.لیپوساکشن به هر طریق یک درمان مکمل است.این موضوع بدین معناست که لیپوساکشن نمی تواند جایگزین صد در صد ورزش و رژیم شما بشود .در چاقی یکنواخت کل بدن پس از رژیم و ورزش مستمر می توان تا حدود زیادی از چربی های انباشته شده ی بدن را کاهش داد و یا به عبارتی وزن و سایز را کم کرد اما در افراد با ژنتیک های مختلف این کاهش بافت چربی به شکل متفاوتی انجام می شود واصولا در مناطقی مانند زیر شکم ،پهلو و ران ها چربی های پایدار سخت تر از بین می روند.بدیهی است که با کاهش چربی دیگر مناطق ، این چربی ها بیشتر خودنمایی می کنند و اینجا دقیقا جایی است که لیپوساکشن به کمک ما می آید تا به فرم بدنی ایده آل خود برسیم.

فرم دهی در اندام هایی نظیر ران، شکم وپهلو ،زیر باسن ،ساق پا ،بازو وهر تجمع چربی ای که فرم استاندارد یک بدن زیبا را تغییر دهد، انجام می شود.لیپوساکشن در اندام های مختلف متداولا فقط به منظور خروج ،کاهش چربی ها و فرم دهی انجام می شود ولی گاها این عمل فقط جهت تزریق چربی های خود فرد برای زیبا سازی سایر اندام از جمله پر کردن خطوط خنده وسایر خطوط صورت ،برجسته سازی گونه و لب ،زاویه سازی فک و فرم دهی چانه ،محو گودی زیر چشم،جوان سازی دست ، برجسته سازی باسن،فرم دهی ناحیه ژنیتال و… انجام می شود.

آنچه که لازم است از پروسه ی عمل لیپوساکشن خود بدانید :
بی هوشی عمل لیپوساکشن
با توجه به میزان گستردگی عمل و نواحی خارج سازی چربی نوع بیهوشی توسط پزشک بیهوشی انتخاب می شود.معمولا در این جراحی بیهوشی عمومی اعمال می شود.در صورت محدود بودن ناحیه انجام لیپوساکشن،استفاده از بی حسی موضعی نیز رایج است.
پوزیشن عمل لیپوساکشن با توجه به موضع عمل تغییر میکند .در مورد شکم و پهلو ها خوابیده به پشت بوده و در حین عمل برای لیپو پهلو ها پوزیشن به خوابیده به پهلوی مقابل تغییر میکند

مراحل عمل لیپوساکشن

درکل در پروسه خارج سازی چربی این مراحل انجام میشود:
– تزریق محلول اولیه (Tumescent) زیر پوست و درون بافت چربی
– وارد کردن کانولای ساکشن در بافت چربی از طریق برش های کوچک 2-3 میلی متری ایجاد شده در سطح پوست
– جدا سازی و قابل ساکشن کردن بافت چربی با حرکات رفت وبرگشتی دست و کانولا وخارج کردن آن ها توسط دستگاه ساکشن
محلول (Tumescent) به منظور باز شدن و سفتی بافت های چربی برای خروج راحت تر،بی حسی و کاهش درد ، احیا مایع برای بیمار و همچنین کاهش خونریزی تزریق می شود.
پانسمان عمل لیپوساکشن
پانسمان این جراحی یک پانسمان استریل معمولی بر روی برش ها است .در انتهای عمل یک گن مخصوص برای فرد روی پانسمان بسته میشود.
درد،کبودی وترشحات زخم پس از عمل بخشی از ترشحات خونابه ای زخم ناشی از باقی مانده ی محلول (Tumescent) می باشد که معمولا بین 2 تا 7 روز طول میکشد البته ممکن است در افرادی چاق تر این حجم خونابه بیشتر باشد.ماساژ آهسته ی منطقه به سمت زخم می تواند این امر را تسهیل نماید

*کبودی پس از عمل لیپوساکشن بسته به بدن هر فرد به مدت دو تا سه هفته در شدت های متفاوت وجود دارد
*درد عمل لیپوساکشن بسته به میزان تحمل درد در هرفرد دو تا چهار روز متفاوت است و شدت آن به گونه ای است که با مسکن خوراکی و شیاف قابل تحمل است
*میزان و مدت ماندگاری ورم ناشی از لیپوساکشن نیز همانند کبودی برای افراد بین 2 تا 6 ماه متغییر است
برش لیپوساکشن و اشکال آن:
برش های لیپوساکشن بسیار ظریف و در اندازه ی 2تا3 میلیمتر میباشند که جای زخم بسیار اندکی دارند.از بین رفتن کامل آن با توجه به نوع پوست و ژنتیک فرد ممکن است تا یک سال به طول بینجامد

 

(ما با اگاهی به نگرانی شما برای میزان ماندگاری جای بخیه دستگاه لیزر فتونا را تهیه کرده ایم که موثرترین لیزر چند کاره دنیاست و در سالهای 2015 و 2018 برترین لیزر جوانسازی دنیا شده است و 50 درمان مورد تایید سازمان غذا و دارو امریکا را داراست )
ملاحظات پس از لیپوساکشن
– 2تا3 روز بعد عمل شما میتوانید حمام بروید ( اگر احساس ضعف کردید با همراه حمام بروید)
– 6تا8 هفته نیاز به پوشیدن گن میباشد اگر در این مدت گنتان شل شد انرا تنگ کنید (شاید نیاز به چند بار تنگ کردن گن در زمانهای مختلف باشد) و بعد از گذشت 2 هفته از روز عمل روی همان گن شکم بند ساعت شنی ببندید
– در یک ماه اول باید حالت نیمه نشسته بنشینید تا شکمتان تا نخورد نکته ایی برای چگونگی دراز کشیدن وجود ندارد
تغذیه پس از لیپو ساکشن
– مصرف نمک را کاهش دهید.نمک با احتباس آب در بافت تورم ایجاد میکند
– مصرف پروتئبن به منظور تسریع در بهبود زخم بسیر مهم است
– مایعات مانند آب ،شیر ،چای و اب میوه مصرف کنید
ایا لیپوساکشن عوارض و خطری به همراه دارد؟
هر جراحی یا به صورت کلی هر کاری ممکن است با ریسک هایی همراه باشد و این فقط مربوط به جراحی نیست
در عمل لیپوساکشن عارضه بسیار نادر است و احتمالش نزدیک به صفر است ولی صفر نیست که با تجهیزات به روز و پیشرفته گروه هستیا و تجارب 20 ساله جراح های ما این ریسک ها بسیار کاهش پیدا کرده است .
و ما با در نظر گرفتن همه جوانب عمل در جلسه مشاوره شما را برای گرفتن تصمیمی درست راهنمایی میکنیم .